X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ועדת הכספים טוען כי התקציב שהובא לאישור הכנסת יביא להורדת יוקר המחיה ולהגברת התחרות "לאחר שנתיים של סטגנציה, שעבוד של כלכלת ישראל לאינטרסים אישיים ופוליטיים אנחנו כאן כדי לשים לזה סוף"
▪  ▪  ▪
יו"ר ועדת הכספים. איפה היתה האופוזיציה? [צילום: דוברות הכנסת]

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר, הציג בפני חברי הכנסת את הסעיפים העיקריים של חוק התקציב בפתח הדיון המשולב בחוק התקציב ובחוק ההסדרים והצהיר כי בעוד כמה חודשים צפויה ירידת מחירים בישראל.
"בשנים האחרונות אנחנו עדים לעליית מחירים דרמטית כמעט בכל מוצרי הצריכה. הרבה שואלים ובצדק מה עושה הממשלה בנידון? ואני שואל את אלה שרק אתמול אחזו בהגה והיום ממהרים להאשים אותנו, מה אתם עשיתם בנידון? מה עשיתם כשמחירי הפירות והירקות התייקרו פי שניים בשנים האחרונות? מה עשיתי עם העובדה שמחירים על כל מוצרי הבסיס חשמל והתמרוקים התייקרו בישראל יותר מאשר באירופה? מה עשיתם עם העובדה שישראל היא המדינה התשיעית בעולם במדד יוקר המחיה? לא עשיתם כלום. אז אני רוצה לבשר לכם משהו בעוד כמה חודשים אנחנו נכנס לסופר ונראה שלא צריך להוציא הון בשביל לקנות מוצרי בסיס, נראה ירידה אמיתית במחירים ונרגיש גידול בהכנסה הפנויה של כל אזרח ואזרחית", אמר קושניר.
לדבריו, ירידת המחירים תקרה בזכות התקציב שהקואליציה מביאה לאישור הכנסת. "תקציב מהפכני שמכוון לשלוש מטרות - סיוע לשכבות החלשות, הורדת יוקר המחיה, רפורמות תשתיתיות ומבניות שיזניקו את כלכלת ישראל קדימה ויגבירו את התחרות", טען. עוד הוסיף כי "לאחר שנתיים של סטגנציה, שעבוד של כלכלת ישראל לאינטרסים אישיים ופוליטיים אנחנו כאן כדי לשים לזה סוף", כלשונו.
יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, ח"כ ווליד טאהא, הציג את פרקי התקציב שהכינה ועדת הפנים והוסיף כי כשרוצים לבדוק עד כמה המדינה מתעניינת באוכלוסייה כל שהיא, הולכים לספר התקציב, פותחים אותו ורואים איפה האוכלוסייה הזו ואיפה הצרכים שלה נמצאים בספר התקציב. "זו הפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל שהחברה הערבית נמצאת בספר התקציב. בניגוד לכל השנים שעברו זו הפעם הראשונה בתולדות המדינה שכל מי שירצה לבדוק יוכל לפתוח את ספר התקציב ולראות שהחברה הערבית נמצאת שם", אמר.
לדבריו, זה לא אומר שנציגי הציבור של המגזר הערבי הגיעו לכל מה שרצו, אך לדבריו, "כהתחלה של פעם ראשונה אנחנו מקווים באמת שכל הנוסעים הקשורים לחברה הערבית יהיו תמיד על השולחן, שהמדינה תטפל בהם ושנחליף את השיח המסית שלא מתבסס על שום אמת, שיש לו מטרה פוליטית אחת זולה - לטרפד את האפשרות שתקציב המדינה יעבור".

תאריך:  02/11/2021   |   עודכן:  02/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בעוד כמה חודשים נראה ירידה במחירים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תקציב המדינה
עמנואל בן-סבו
זו לא הפעם הראשונה בנושאי ביטחון, בנושאי חינוך, בנושאי משפט, בנושאי בריאות, בנושאי יהדות, בנושאי מיעוטים, בנושאי הקואליציה, בנושאי האופוזיציה, בה המוסר הוא כפול, בה הצביעות חוגגת
עידן יוסף
יו"ר ישראל ביתנו אומר שהקואליציה תמשיך להיות מגובשת אם תתמקד בארבעה נושאים    "המפלגות החרדיות מנסות לטרפד את חוק הקמת קרן העושר"    "מס החד-פעמי לא מכוון נגד אף אחד, אלא הוא בעד האקלים"
עידן יוסף
גם במשרד האוצר לא חלמו שכל סעיפי חוק ההסדרים יעברו, ולכן החוקים נחקקו בחופזה ללא דיון מעמיק ונוסחו באופן גרוע"    טופורובסקי: "מסכים שתהליך אישור הצעת חוק מיסוי משאבי טבע, לא נעשה בתהליך אידיאלי"    אורבך: "לאחר העברת התקציב יש לנו רצון ליצור התנהלות אחרת ולפתוח דף חדש עם האופוזיציה"
איציק וולף
ראש הממשלה המריא לגלזגו שבסקוטלנד וניצל את הרגעים לפני עלייתו למטוס לטעון כי האופוזיציה תנסה בשבוע הקרוב לפרסם חדשות כזב רבות    "הם נואשים להפיל את התקציב ולהוביל לבחירות חמישיות, זו מטרתם. לכן, אנחנו צפויים לשבוע הפייקים הגדול"
עידן יוסף
בתום דיון ממושך אישרה ועדת הכספים את חוקי התקציב לשנים 2022-2021 לקריאה שנייה ושלישית    יו"ר הוועדה קושניר ביקש להגביל את הסתייגויות האופוזיציה, חבריה סירבו להסדר, ובתום חילופי דברים הגיעו הצדדים לסיכומים על הקצאת כספים קואליציוניים לבקשת האופוזיציה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il