X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרדי NSO בספיר [צילום: סבסטיאן שיינר/AP]
ארה"ב: NSO הישראלית פוגעת בביטחוננו הלאומי
משרד המסחר האמריקני הכניס את NSO לרשימת החברות שפעילותן נוגדות את האינטרס הלאומי של ארה"ב לרשימה השחורה של משרד המסחר נוספה גם החברה הישראלית קנדירו

ארצות הברית הכניסה (יום ד', 3.11.21) שתי חברות ישראליות שעוסקות בסייבר התקפי - NSO Group וקנדירו - לרשימת הגופים שפועלים בניגוד לאינטרס הלאומי שלה. בד-בבד, הוכנסו לרשימה שתי חברות נוספות, מסינגפור ומרוסיה.
משרד המסחר של ארה"ב הודיע, כי NSO וקנדירו נוספו לרשימה לנוכח ראיות לכך שההשתיים פיתחו וסיפקו תוכנות ריגול לממשלות זרות - אשר השתמשו בהן כדי לפגוע בפקידי ממשל, בעיתונאים, באנשי עסקים, בפעילים, באקדמאים ובעובדי שגרירות.
לפי ההודעה, "כלים אלה אפשרו לממשלות זרות לנהל דיכוי חוצה גבולות - פרקטיקה של ממשלות סמכותניות להשתקת מתנגדים. הפרקטיקות הללו מאיימות על הסדר הבינלאומי".
שלשום נועד ראש הממשלה נפתלי בנט בשולי ועידת האקלים בגלזגו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. גורם מדיני אמר כי בנט התייחס בפגישה לפרשת NSO, שבמסגרתה על-פי הדיווחים נעשה שימוש בתוכנת ריגול של החברה הישראלית כדי לעקוב אחר בכירים בצרפת. בעקבות הפגישה, החליטה צרפת להסיר את ההקפאה שהטילה על המגעים בין המדינות ועל מפגשים בין בכירים משני הצדדים.
לפני כחודשיים דיווחו כלי תקשורת בצרפת כי טלפונים סלולריים של חמישה שרים נפרצו על-ידי תוכנית הריגול "פגסוס" של NSO בין 2019 ל-2020. לפי הדיווח, חקירות שבוצעו על-ידי שירותים מיוחדים בצרפת אחרי פרסום הפרשה, הובילו לזיהוי "נוכחותם של סמנים חשודים" במכשירי השרים.
עם חשיפת הפרשה, דווח ב"וושינגטון פוסט" על כך שנשיא צרפת מקרון היה בתוך רשימת המטרות שנחשפה, ולצדו 15 שרים בממשלת צרפת. בחודש יולי הודיעה התביעה בפריז כי היא פותחת בחקירה רשמית בעקבות הפרסומים האחרונים שתוכנת פגסוס של החברה הישראלית שימשה למעקב אחר פוליטיקאים, עיתונאים ופעילי זכויות אדם. פתיחת החקירה התאפשרה בעקבות תלונה של כלי תקשורת מקומי, לפיה שירותי המודיעין של מרוקו התקינו את תוכנת הריגול בטלפונים של שני עיתונאים שלו.
"פגסוס" מאפשרת לחדור למכשירי אייפון ואנדרואיד, ולחלץ הודעות, תמונות, מיילים ותיעוד שיחות. נוסף לכך, התוכנה מאפשרת להפעיל את המיקרופון של המכשיר הסלולרי, מבלי שבעליו יודעים על כך. התחקיר, של 17 כלי תקשורת בעולם, פורסם בעקבות דליפה של יותר מ-50 אלף מספרי טלפון של "יעדים" - אנשים שלקוחות של "NSO" היו מעוניינים לעקוב אחריהם. בין האנשים שהופיעו ברשימה - עיתונאית ממקסיקו שנרצחה ומקורבים לעיתונאי הסעודי ג'מאל ח'שוקג'י שנרצח גם כן.

תאריך:  03/11/2021   |   עודכן:  03/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב: NSO הישראלית פוגעת בביטחוננו הלאומי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עידן יוסף
המשרד לשירותי דת פרסם תזכיר חוק בנושא וטיוטת תקנות בכל הקשור למינוי ממונים וקביעת הרכבי המועצות הדתיות
מירב ארד
שר האוצר: "כולם נאלצו לוותר על לא מעט אינטרסים"    הוחלט על תוספת של ימי חופשה במשק, גמישות והסדרה של עבודה מהבית והקפאת השכר במגזר הציבורי למשך שנת 2022
איתמר לוין
קובע: עו"ד מאיר צייגר לא יקבל פיצוי של מיליוני שקלים על הפסקת ההתקשרות בין החברה לפיתוח הרובע היהודי לבין משרד בן-זאב, שהוא בא בנעליו    שטיין: החברה הייתה רשאית להפסיק את ההתקשרות בשל הנחיית רשות החברות, וצייגר לא הוכיח שנגרם לו נזק
איתמר לוין
אריאל פורמנובסקי ביקש לקבל מסמכים העוסקים בנושא, עתירתו נדחתה בידי המחוזי וערעורו נדחה בעליון    שטיין: טענותיו הועלו בעלמא, תוך הטחת האשמות כלליות שבחלקן הגדול לא נגעו לחופש המידע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il