תנופת פיתוח התחבורה הציבורית בירושלים נמשכת. השבוע נפתח לתנועה מסלול תחבורה ציבורית (מת"צ) בציר ירמיהו, אחד מעורקי התחבורה המרכזיים בבירה. המת"צ החדש עובר לאורכו של רחוב ירמיהו מצומת רחוב הצבי ועד לצומת רחוב שמגר, וכולל נתיב תחבורה ציבורית מופרד ונתיב תחבורה פרטית לכל כיוון. העבודות בפרויקט נמשכו כשנתיים בתקציב של כ-50 מיליון שקל.
מת"צ ירמיהו, אותו מקדמים עיריית ירושלים ו
משרד התחבורה באמצעות צוות תוכנית אב לתחבורה וחברת מוריה, מהווה חלק ממערך התחבורה הציבורית החדש של ירושלים, בצפון העיר, הכולל בין היתר גם את הקו הירוק של הרכבת הקלה, הצפוי להתחבר לתוואי המת"צ. בנוסף, מצטרף מת"צ ירמיהו לנתיבי התחבורה הציבורית החדשים המקודמים ברחבי ירושלים ובניהם נתיב התחבורה הציבורית 'כביש בגין', נת"צ 'הכניסה לעיר' ונת"צ 'שדרות שז"ר'.
המת"צ החדש, הוא המשכו של נת"צ 'הכניסה לעיר' שנפתח לאחרונה, מסיבוב מוצא ועובר דרך מחלף סחרוב החדש ושדרות ויצמן בסמוך לגשר המיתרים עד לרחוב ירמיהו. כמו-כן, במהלך השנה הקרובה צפוי המת"צ להתחבר גם לנת"צ 'שפע חיים', הנמצא בביצוע מתקדם וכולל את המקטע שבין צומת הרחובות שמגר וירמיהו ועד לרחוב שפע חיים. בהמשך יושלמו נתיבי התחבורה הציבורית עד להר חוצבים, ובכך ייווצר רצף תנועתי עבור התחבורה הציבורית בבירה, מהכניסה לעיר ועד להר חוצבים.
בעירייה אומרים כי מת"צ ירמיהו, יעניק עדיפות משמעותית לתחבורה הציבורית בציר תנועה ראשי בעיר, יאפשר למשתמשי התחבורה הציבורית נסיעה רציפה, נוחה ובטוחה בין הכניסה לירושלים מכיוון מערב לשכונות הצפוניות בירושלים בשני הכיוונים, ולהגעה מהירה ויעילה לחלקי העיר ולמרכזה, תוך קיצור זמני הנסיעה, צמצום הפקקים ושמירה על איכות הסביבה.
בהקמת מת"צ ירמיהו הושם דגש מיוחד על שמירת בטיחותם של הולכי הרגל שינועו בקרבת המקום, וזאת תוך שימוש במספר אמצעי בטיחות עבור הולכי הרגל ובניהם: שמירה על מרחב ראייה נרחב בצמתים, מעברי חצייה מרומזרים ורציפים, אמצעים להאטת התנועה לקראת מעברי החצייה וגידור הכבישים.
כמו -כן, בנוסף להקמת המת"צ, בוצעו במסגרת המיזם גם עבודות פיתוח תשתיות, סלילת אספלט, הקמת מדרכות חדשות, התקנת תאורה חדשה, שיפור הנגישות, פיתוח נופי והתקנת ריהוט רחוב.