X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על נושא הגיור אמר: "תוכנית הגיור שלי עדיין לא בשלה בשביל לצאת בפרטים, שותפים בה גדולי הרבנים" על תפקיד משרדו אמר: "נטפל גם ביח"צ של מי שנותן שירות כמו מועצה דתית ורבנות"
▪  ▪  ▪
השר מתן כהנא [צילום: שריה דיאמנט]

"בימינה אנחנו בית לציונות הדתית, דואגים לאינטרסים ומייצגים את הערכים. מבין את הכעס על המהלכים שעשינו וחושב שפעלנו נכון ואני גם מאמין וחושב שמה שנעשה במשרד שלי זוכה לתמיכה רבה. ימינה היא חד-משמעית בית לציונות הדתית". כך אמר (יום א', 7.11.21) שר הדתות מתן כהנא בוועידת החינוך של ישיבות ואולפנות בני עקיבא הנערכת בבנייני האומה בירושלים.
במהלך דבריו התייחס לנושא הגיור אמר השר כהנא "תוכנית הגיור שלי עדיין לא בשלה בשביל לצאת בפרטים, שותפים בה גדולי הרבנים של הציונות הדתית." בהמשך הוסיף "יש פה עניין עקרוני אנחנו בכיפות הסרוגות יש לנו אחריות לאומית ואנחנו לא יכולים להסתפק רק בשירות. יש בישראל כ 500 אלף איש שהם זרע ישראל צריך לחזר אחריהם ולהביא אותם להתגייר עפ ההלכה."
שר כהנא הסביר את תפיסת עולמו על תפקיד משרדו "אני הגדרתי לעובדים שלי כשנכנסתי לתפקיד שבעיני תפקידנו לקדש ולחזק שם שמיים. היום לצערי זה לא המצב ולא בצדק אבל זה בגלל תדמית וזה לא המצב שתמיד עולה מהשטח רואים זאת כשאנשים חוזרים לקבל שוב שירותים. מי שמגיע לצרוך שירותי דת מקבל שירות טוב בכמה נושאים בהם גם נישואים וקבורה עם זאת מדובר גם באירוע תדמיתי. אנחנו נטפל גם ביחצ של מי שנותן שירות כמו מועצה דתית ורבנות אבל כבר טיפלנו בכשרות ואני שמח שנפלה בחלקי הזכות לתקן."
לעניין העימותים סביב רפורמת הכשרות הסביר שר הדתות: "חשוב לי להדגיש שלעולם לא אגע בהלכה כדתי אני שומר על ההלכה חס ושלום אני כשר מתמודד עם הביורוקרטיה ואפילו כשהייתה המפכה של חוק צהר בעניין הנישואים היו עניינים והתנגדויות. יש רבנים שהולכים איתי. באופן כללי אלה שבעד קצת יותר שקטים. גם בפרטי פונים אליי רבנים ושולחים לי חיזוק. בתחום הכשרות היה חילול השם ובעזרת השם הכשרות תהיה כשרה יותר." בהמשך אמר "העובדה שהראשון לציון מסרב לפגוש אותי מצערת אותי מאוד" לדבריו "אני לא מפרק את הרבנות אלא מחזק אותה. לא קונה את הבכי והנהי של חברי מהאופוזיציה החרדים שפתאום דואגים לרבנות".
עוד הוסיף השר כהנא כי לא כל מי שתמך ברפורמה שלו הוא שונא את הדת או הרבנות והתייחס גם להתבטאות ח"כ מלינובסקי "לא חושב שמי שצועד איתם עם התמכים יש להם שנאה כלפי הדת אלא חוסר שביעות רצון משירותי הדת. אני חושב שההתבטאות של ח"כ יוליה מנילובסקי אומללה למרות מעשים טובים שעשתה לאורך הדרך".

תאריך:  07/11/2021   |   עודכן:  07/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השר כהנא: "ימינה היא בית לציונות הדתית"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כן. כמו שמרצ היא בית לימין  ל"ת
שאול א.  |  7/11/21 13:54
2
מילים ריקנויות וחלולות
אא  |  7/11/21 15:54
3
חלומות באספמיא. מפלגת השקרנים ל"ת
טירה  |  7/11/21 18:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
משרד התחבורה מבקש לבזר בחקיקה את סמכויותיו לרשויות התמרור המקומיות בתחום אישור הסדרי תנועה    רשות תמרור חדשה תבצע ניהול תנועה אזורי
איציק וולף
שר המשפטים הודיע כי ידרוש מוועדת האיתור להציג בפניו מספר מועמדים אפשריים למינוי לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה    אושר מינוי שר המשפטים לשעבר, מאיר שטרית, כחבר בוועדת האיתור בצל טענות בממשלה כי מדובר במינוי לא ראוי
עידן יוסף
שלוש שנים לחניכתה ולאחר למעלה משבעה מיליון נוסעים - תחנת ירושלים יצחק נבון מתרחבת ומשתדרגת בעלות של 20 מיליון קשל
איציק וולף
ראש הממשלה הודיע כי מדינת ישראל בוחנת רכישת תרופות נגד קורונה    "בסוף השבוע ביקשתי מהמערכת אצלנו ללמוד לעומק את נושא התרופה החדשה, ולבדוק רכש עבור מדינת ישראל. אם התרופה תאושר לשימוש זה יהיה עוד כלי משמעותי בניהול המגפה"
איציק וולף
במסגרת הפרויקט, שיתבצע במתכונת של פינוי בינוי, ייהרסו שני בניינים, הכוללים כיום 72 יחידות דיור, ובמקומם יוקמו 172 יח"ד בארבעה מגדלים - שניים מהם על דרך השלום, ושניים לכיוון רחוב עמישב שעל גבול גבעתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il