X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרמטכ"ל לוועדת החוץ והביטחון: "צה"ל מאיץ את התוכניות המבצעיות והמוכנות להתמודדות עם אירן ועם איום הגרעין הצבאי" "אין איום קיומי על מדינת ישראל, חופש הפעולה הישראלי חסר תקדים ושיתוף הפעולה הצבאי שלנו עם שותפינו אפקטיבי ביותר"
▪  ▪  ▪
רם בן-ברק, אביב כוכבי, ירון פינקלמן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ועדת החוץ והביטחון שמעה (יום ג', 9.11.21) את סקירתו של ראש המטה הכללי של צה"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אשר הגיע מלווה בראש חטיבת המחקר, תת-אלוף עמית סער, ראש חטיבת המבצעים, תת-אלוף ירון פינקלמן, וראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם, תת-אלוף אמיר ודמני.
דברי הפתיחה של יו"ר הוועדה ושל הרמטכ"ל היו פתוחים לסיקור תקשורתי, אך יתר הישיבה הייתה סגורה.
רב-אלוף כוכבי אמר: "למדינת ישראל יש אתגרים ביטחוניים רבים בשש זירות שונות. מול כולם צה"ל פועל הן בהגנה, הן בסיכול, והן בהתקפה. בשנה האחרונה המשכנו לפעול אל מול אויבינו במבצעים, בפעולות חשאיות בכל רחבי המזרח התיכון. צה"ל ימשיך לפעול להסיר את האיומים ויגיב בעוצמה על כל הפרת ריבונות, בין אם היא ברצועת עזה ובין אם היא מצפון, ובין אם היא כוח אירני ואם היא כוח פלשתיני.
"לצד הפעילות המבצעית הענפה מאוד, צה"ל נמצא בתהליך של השתנות והתאמה של יחידות צה"ל כולו להווה ולעתיד לצרכי שדה הקרב בהווה ובעתיד. השינוי מתבסס על תהליכי מודרניזציה ועל רכש שמתקדם היטב, במקביל לכל אלה צה"ל מאיץ את התוכניות המבצעיות והמוכנות להתמודדות עם אירן ועם איום הגרעין הצבאי".
"לשמחתי התקציב שאושר, מאפשר לנו להתמודד עם מגוון האתגרים, לרבות שיפור משמעותי של כל התוכניות המבצעיות של הרכש, של האימונים, גם של הסדיר וגם של המילואים. העבודה מול הוועדה מבחינתי ראויה לציון, לא פחות בגלל ההתעקשות שלכם להשאיר את צה"ל ממלכתי ולהשאיר את צה"ל מעל לכל מחלוקת פוליטית".

רם בן-ברק, אביב כוכבי, ירון פינקלמן, עמית סער

המשכו של הדיון היה חסוי, ולהלן עיקרי דבריו של הרמטכ"ל:
  • צה"ל מזהה שתי מגמות במצב האסטרטגי – אחת חיובית ואחת שלילית. המגמה החיובית היא מערכת הבריתות - שהינה מערכת יציבה, המכילה בתוכה שותפים רבים ונמצאת בתהליך שיפור מהותי.
  • מנגד, המגמה השלילית, נחלקת לשתיים: המערכת הפלשתינית מחד-גיסא, והמערכת האירנית ובתוכה חיזבאללה, המייצרת איום גרעיני פוטנציאלי לצד איום קונבנציונלי, על כל המרחב הצפוני, מאידך-גיסא.
הרמטכ"ל הסביר כי צה"ל מתמודד עם שש זירות - כולן פעילות ובכולן פועל צה"ל באופן אקטיבי. ההתמודדות עם זירות אלה נחלקת לארבע משימות ועוד אחת: הגנה, מניעה, מוכנות, בניין כוח לעתיד, והאחרונה והחשובה ביותר היא האנשים, אשר בלעדיהם לא יוכל צה"ל לעמוד בארבע המשימות הקודמות.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

רא"ל כוכבי הדגיש כי צה"ל מרכז מאמץ למול שלושה איומים: איום התלול-מסלול (תמ"ס), הכולל בתוכו, נוסף על האיום הרקטי, כטב"מים, טילי שיוט וטילי הקרקע-קרקע מאירן. איום נוסף הוא הגרעין הצבאי האירני, שהוא עדיין בגדר איום פוטנציאלי. והאיום האחרון אותו ציין הרמטכ"ל הוא איום הכוחות החודרים.
הוא עמד על ההתפתחויות החיוביות והשליליות באזור. במאזן החיובי אמר כי אין איום קיומי על מדינת ישראל, חופש הפעולה הישראלי חסר תקדים ושיתוף הפעולה הצבאי שלנו עם שותפינו אפקטיבי ביותר.
במאזן השלילי מנה הרמטכ"ל את שלושת האיומים אשר ציין קודם, וכן הוסיף את צבאות הטרור ואת העובדה כי מדינת ישראל מוקפת באזורים חסרי משילות.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

הרמטכ"ל פירט את מעצבי התקופה הנוכחית, והסביר כי גבולות המערכה, הן הגאוגרפיים והן התפיסתיים, נמתחים. באשר לסוגיית הגרעין האירני הבהיר הרמטכ"ל כי רובד התכנון יצא לדרך עוד לפני אישור תקציב הביטחון, וכעת, עם אישור התקציב, חלקו יופנה עבור המודיעין, האימונים והרכש הנדרשים.
ביחס לירי תלול מסלול, ציין הרמטכ"ל כי מדובר בנושא מרכזי בצה"ל וכי ישנה התקדמות בתחום זה, הן בהיבטי תוכניות האש, הן בהיבטי המודיעין, והן בהיבטי ההגנה האווירית.
באשר ליהודה והשומרון, הדגיש כוכבי כי סיכול הטרור בגזרה זו נמשך, לצד שמירת חופש הפעולה הישראלי - זאת תוך ניסיון לשמר את התיאום הביטחוני עם מנגנוני הביטחון באזור.
לגבי רצועת עזה ציין כי צה"ל נמצא בתהליכי קידום מוכנות למערכה נוספות, בשל חוסר היציבות בגזרה זו. הרמטכ"ל הבהיר כי הרגיעה היחסית מנוצלת לאישורי תוכניות וקידום מוכנות אינטנסיבי.
ביחס למכשול בגבול הצפוני, אותו הגדיר הרמטכ"ל כפרויקט בעל חשיבות רבה, הבהיר הרמטכ"ל כי חלק משמעותי כבר תוקצב והועבר לתכנון ותחילת עבודות.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

יו"ר הוועדה רם בן ברק אמר: "בשבוע שעבר הכנסת חוקקה את חוק התקציב וחוק ההסדרים לשנים 2021 ו-2022. התקציב יביא ליציבות פוליטית וודאות כלכלית. תר״ש תנופה, שמוביל הרמטכ״ל, כמו כל תוכנית עבודה רב-שנתית, אם היא לא פוגשת בקצה שלה תקציב מאושר – אין לתוכנית משמעות. הדבר חמור שבעתיים כשמדובר במענה לאתגרי הביטחון של מדינת ישראל; והאתגרים הם רבים – בכלל הזירות – מקרוב ומרחוק ובכל הממדים – בים, באוויר, ביבשה ובסייבר.
"מעל לכל האתגרים ניצבת, כעננה שחורה שמביאה קללה על המזרח התיכון – אירן. יצואנית הטרור מס׳ 1 בעולם. אין פעולת טרור אחת על הגלובוס שטביעות האצבע שלה לא מגיעות עד לשלטון האייתולות באירן.
"אירן מנסה לבסס תשתית טרור בסוריה, מאיצה את ניסיונות העברת אמל״ח אסטרטגי לחיזבאללה, מנסה לפתח תשתיות טרור בעזה ובאיו״ש, פועלת לפגע ביעדים יהודיים וישראלים בחו״ל, פועלת במרחב הסייבר ומתקדמת לעבר פיתוח יכולת גרעינית שתהווה מטריה להגברת התוקפנות שלה באזור.
צה״ל ומערכת הביטחון פועלים 24/7 באופן גלוי וחשאי במערכה מתמשכת מול אירן וגרורותיה. תפקידנו כוועדת החוץ והביטחון, הוא לוודא כי תוכנית העבודה הרב השנתית של צה״ל נותנת מענה לאתגרים המרכזיים בהתאם להנחיות הדרג המדיני. התר״ש צריכה להיות בהלימה לאופן שבו שהקבינט רואה את תרחיש הייחוס ותמונת המצב האסטרטגית. וכך יהיה.
"עלינו למצוא מהלך משלים ומתן פתרון להעלאת שכר חיילי החובה. ועל כן, אני מתכוון לגבש יחד איתך, הרמטכ"ל ועם שר האוצר, תוכנית להעלאת שכר החיילים בהקדם", דברי בן ברק.

תאריך:  09/11/2021   |   עודכן:  09/11/2021
+"כולנו יודעים איזה לחצים אתה מפעיל על איילת שקד"
02:43 10/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הפנים על חוק החשמל: עשרות אלפי בתים בישראל לא נבנו בצורה בלתי חוקית. רק בתים שכלולים בתוכנית כוללנית ייכללו בה  ▪  ח"כ סלאלחה: שווי הקנסות ששילמו חיילים משוחררים דרוזים בחמש השנים האחרונות מגיע ל70 מיליון שקל  ▪  ח"כ שיקלי: בנגב יש הארקת חשמל מקווי מתח גבוה, תופעה רחבת היקף באלפי מבנים

ח"כ בצלאל סמוטריץ' [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
ח"כ ווליד טאהא [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+בחורף הילדים נאלצים להיכנס לאוטו כדי להתחמם
00:59 10/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הצעה להחלטה בממשלה הקודמת להסדרת ההתיישבות הצעירה שקידמו צחי הנגבי ומיכאל ביטון נגנזה משיקולי בחירות  ▪  כתוצאה מכך סובלים כ-12 אלף ילדי מתנחלים מתנאים לא נאותים בשל העדר חיבור לחשמל ולמים  ▪  במשרדי הממשלה טוענים כי מדובר בעניין של מדיניות

אימהות וילדיהן במגרון [צילום ארכיון: פלאש 90]
+המשטרה תחקור את טענת סילמן כי הותקפה בתחנת דלק
20:15 09/11/21  |  עידן יוסף

במשטרת ישראל התקבלה פנייה מקצין הכנסת שעניינה, טענות להטרדה ברשתות החברתיות של חברת כנסת ולתקיפתה כביכול בעיר מודיעין בחודש שעבר. הפנייה הועברה לבחינה ביחידת ההונאה של מחוז מרכז.

+בקשת דחיית קורס נהיגה מונעת - גם באינטרנט
14:41 09/11/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

תיקון נוסף מקל על נהגים שהיו צריכים לעבור בחינת תיאוריה אחרי שצברו 36 נקודות וביצעו קורס בסיסי וקורס ייעודי, ומבטל את החובה לבצע גם בחינת תיאוריה לאחר הקורסים

[צילום: משה שי/פלאש 90]
+"לאור התחזקות השקל אין לכם סיבה להעלות מחירים"
12:15 09/11/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הדגיש: "מצפה שלא תנצלו את התקופה הזו להעלאת מחירים, ולכל הפחות תשמרו על רמת המחירים הנוכחית"  ▪  הפנייה של יו"ר הוועדה מגיעה על-רקע הצהרות בעלי הרשתות על העלאת מחירים צפויה

ח"כ קושניר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+יש עתיד הסירה את המלחמה בשחיתות מהמצע
11:34 09/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פרסום ראשון ב-News1: מפלגת יש עתיד מעדכנת את מטרות המפלגה ומשנה אותן באופן משמעותי  ▪  ירדו מהפרק: יוזמות לחוקה, לשוויון בגיוס, ללימודי ליבה לכולם, להקמת מדינה פלשתינית, לממשלה יעילה, לביצור שלטון החוק ועוד

יאיר לפיד. בא לשנות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביב כוכבי  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ירון פינקלמן / Yaron Finkelman  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כוכבי: "צה"ל פועל אקטיבית בשש זירות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
מירב ארד
תיקון נוסף מקל על נהגים שהיו צריכים לעבור בחינת תיאוריה אחרי שצברו 36 נקודות וביצעו קורס בסיסי וקורס ייעודי, ומבטל את החובה לבצע גם בחינת תיאוריה לאחר הקורסים
מירב ארד
הדגיש: "מצפה שלא תנצלו את התקופה הזו להעלאת מחירים, ולכל הפחות תשמרו על רמת המחירים הנוכחית"    הפנייה של יו"ר הוועדה מגיעה על-רקע הצהרות בעלי הרשתות על העלאת מחירים צפויה
עידן יוסף
פרסום ראשון ב-News1: מפלגת יש עתיד מעדכנת את מטרות המפלגה ומשנה אותן באופן משמעותי    ירדו מהפרק: יוזמות לחוקה, לשוויון בגיוס, ללימודי ליבה לכולם, להקמת מדינה פלשתינית, לממשלה יעילה, לביצור שלטון החוק ועוד
עידן יוסף
איך ייתכן שמהנדס עיר מכריז על מבנה מסוכן והדיירים מחויבים לשלם עשרות אלפי שקלים לשיפוץ, ולא - יפונו מבתיהם ללא פתרון? ועדת הפנים דנה במצב החוקי היום, המגלגל את האחריות על מבנים מסוכנים על הדיירים
עידן יוסף
חברי הוועדה לזכויות הילד התרעמו כי אין תוכנית מפורטת למעבר שיתבצע בתוך פחות מחודשיים    נעמ"ת: "אנחנו רגע לפני התהום, וזו גם הסיבה שהייתה השביתה. אפשר לדבר גבוהה-גבוהה על פדגוגיה והכשרות, אבל אין את מי להכשיר - הדלת המסתובבת בתחום הזה היא נוראית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il