X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מני מזוז, שעוזב בימים אלו את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, היה תקוותם של אלו שחששו מהמשפטיזציה המתפשטת ומתרגשת עלינו וביקשו לבלום אותה בסיועו לצערנו, עם הזמן הוא החל לשתף פעולה עם אבות המשפטיזציה, הזאת, כדי שיהיה לו יותר קל להגיע לכס בית המשפט העליון היועץ ושברו
▪  ▪  ▪
איך נפלו גיבורים? תשובה: הם סונוורו מן האפשרות להיות שופטים עליונים [פלאש 90]
ממשפטן שפוי והגון הוא הפך למשפטן אופורטוניסט, שכל מעייניו נתונים ופוזלים לכיוון אחד – לכיסא בבית המשפט העליון. לפיכך הוא החל לנקוט בצעדים "המתבקשים" ממי שמייחל לעצמו לשבת על כיסא המזרחי בעליון.

שימו לב למני מזוז: את תפקידו כיועץ משפטי לממשלה הוא פתח באמירה מאוד קשה כלפי מי שהייתה אז פרקליטת המדינה וכיום יושבת על כס בית המשפט העליון, הגב' עדנה ארבל. "עדנה ארבל", כך אמר בזמנו היועץ הטרי והמזרחי הראשון בתפקיד, "סימנה מטרות", והוסיף: בפרקליטות, קודם יורים ורק אחר כך מסמנים את המטרה (רוח דבריו).
הימים אז היו ימי "מלחמת עולם" בין הפרקליטות, שסברה, לשיטתה לא בטעות, כי היא השלטון, לבין הממשלה, שסברה אף היא, וכן בטעות, כי הפרקליטות היא השלטון... לא שלטון החוק, אלא השלטון פשוטו כמשמעו. לכן לאמירה מהסוג ששחרר אז מזוז ועוד בתקופה שבה הגברת ארבל הייתה צריכה (ועדיין) להסביר לציבור את פשר הפיצויים בסך 200 אלף ש"חשקיבלה מהמדינה, רק הפיחה תקווה באלה שכבר נואשו מהתפשטותה של "דת המשפטיזציה, שיוצריה היו קומץ שופטים בעלי רקע דומה מאוד: שמאלנים להכעיס, אנטי ציונים בארון, שונאי דת ישראל ומורמים מעם, לפחות בעיני עצמם". תרצו, תוסיפו "לבנים משני הצדדים".
אבל מאז, מה לעשות, הרבה מים זרמו בנתיבות, והחשש מפני הקומץ שהולך לגנוב לנו את המדינה לא התבדה עדיין. כי הילד שנולד בטוניסיה, גדל בנתיבות, התחנך בישיבת "מרום ציון" ונטש את הדת בהיותו חייל בצה"ל, התברר כבלוף, כאחד שאין תוכו כברו. אט, אט ועם הזמן הוא ביצע "יו טרן" מעניין מאוד: ממשפטן שפוי והגון הוא הפך למשפטן אופורטוניסט, שכל מעייניו נתונים ופוזלים לכיוון אחד - לכיסא בבית המשפט העליון. לפיכך הוא החל לנקוט בצעדים "המתבקשים" ממי שמייחל לעצמו לשבת על כיסא המזרחי בעליון. וכך קרה אפוא, שהתקווה מנתיבות החל לקבל החלטות מעט תמוהות ולא ענייניות כמו למשל לא להגיש כתב אישום נגד עו"ד יחזקאל ביניש, בעלה של, שנחשד בהעלמת מס בתקופה שניהל את הסימפונייטה בירושלים.
אחר כך הוא הצהיר הצהרות מיותרות לחלוטין בנוגע לאשמתו לכאורה של הנשיא משה קצב, אולם חזר בו מהן באופן הכי מהיר ובדרך הכי לא צפויה: הוא סגר עמו עסקת טיעון נטולת "בשר" ממשי. עוד קודם לכן הוא החליט להעמיד לדין את הממונה עליו אז, שר המשפטים חיים רמון, באשמה שכנראה לא כתובה בספר החוקים. ומאוחר יותר נתן גיבוי תמוה לקציני משטרה שהורו להאזין לשר רמון ושיקרו בעדותם ובהצהרותיהם, ואף מנע הקמת ועדת חקירה.
ככל שנקף הזמן כך היינו עדים להחלטות פחדניות שלו כמו האיסור להפציץ שנאים (טרנספורמטורים) בעזה, שממנה נורו במשך שמונה שנים טילים ורקטות על ישובי הדרום, התנצחויות עם שרים והשיא - בשבוע שעבר, כאשר נתן לנו, הציבור, להבין כי תפקידם של שרים וסגניהם הוא לבצע, ללא כחל וסרק ובלי שאלות מציקות, את מדיניותם של הפקידים! ומי שלא מאמין, שיאזין לדבריו שנאמרו במהלך טקס הפרידה שערך עבורו יו"ר הכנסת.
מזוז, כמה לא מפתיע, נוהג לא רק כפוליטיקאי מהסוג הדוחה והמבחיל, אלא גם ובעיקר כאופורטוניסט מכוון מטרה: כס בית המשפט העליון. ועל-מנת שזה ייקרה, ורצוי כמה שיותר מהר, הוא לא מהסס ללקק את התחת של מי שיש בכוחם לסייע לו לכבוש את יעדו, ביניהם, כמובן, שופטים כמו הנשיאה דורית ביניש, איילה פרוקצ'יה ואפילו, תתפלאו, עדנה ארבל שנואת נפשו משכבר הימים. לאלה יש להוסיף את הנשיא בדימוס אהרן ברק, את המשנה לנשיא בדימוס מישאל חשין ועוד שורה ארוכה של "מנותקים מעם", שפעם איישו כיסא של שופט.
מזוז, לצערי, יצליח בסופו של דבר לזכות במינוי בעליון. אולם כשזה ייקרה זה יהיה על המכסה העדתית, כלומר, במקומו של השופט אדמונד לוי המזרחי. ולדידי זה העונש הכי גדול והכי מתוק שאפשר להעניש אותו על המעילה בתפקידיו האמיתיים שאחד מהם הוא לדאוג שהמדינה הזו תנוהל בידי נבחרי ציבור ולא בידי קומץ שופטים שמעולם לא נבחרו אלא רק מונו וכנראה גם "התבלבלו" בדרך.

תאריך:  27/01/2010   |   עודכן:  27/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה U-TURN של מני מזוז
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מזוז שופט=?האוקסימורון בהתגלמו ל"ת
דרוינוב  |  27/01/10 23:55
2
מילא אם ישנה מראית עין
אלטע קאקער  |  28/01/10 00:20
 
- תפסת דוגמאות נוחות לשיטתך
בני בנקר  |  28/01/10 09:48
 
- מגוחך
מגיב  |  28/01/10 12:27
 
- ואין דרך להתמודד עם טרור זולת
אלטע קאקער  |  28/01/10 13:23
 
- תגובה לאלטאקעקר
עמוס שריג  |  28/01/10 15:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
הרב יצחק שפירא חשוד במעורבות בהצתת המסגד    גם אם מעצרו הינו מעצר שווא, כפי שהוא טוען, הדברים המסוכנים שכתב בספרו מייצרים גזענות ממשית
תמיר האס
"אם נתניהו יצבע שיערו לכתום המשבר של שרה יסתיים השבוע"    אני חייב להודות שאם אתקל בציטוט כזה במסגרת ידיעה בה אורן זריף מציע לרה"מ בנימין נתניהו, לצבוע את שיערו, כדי לסייע לו (לזריף), בשחרור "אנרגיות חיוביות" שיפתרו את המשבר של אשת רה"מ, לא אתפלא    למען האמת, אני מתפלא שעדיין לא נתקלתי באחת כזו
רונן הלל
טורקיה יצאה במכרז למשרדי יחסי הציבור - יצגו אותי אל מול הציבור הישראלי    שבעה משרדים כבר נענו    על אתיקה, יחסי ציבור, ומה שביניהם
פרופ' אשר בלס
המרחק הרב בין תחנות הדלק, והמרחק הבירוקרטי העצום שצריך לעבור מי שחפץ לנהל תחנת דלק - מוביל למבוי סתום - מונופול
יוסי חיות
רק בעלות מלאה על הקרקע תנתק את ההתיישבות הכפרית מההחלטות השרירותיות של המינהל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il