X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מיכאלי. משרד התחבורה מצפצף על ההוראות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
בניגוד לחוק: קווים פיראטיים בהנחיית מיכאלי
שלושת קווי טאבה לא הוכנסו למערכת הרישוי כפי שמחייבות הוראות החוק במשרד התחבורה טוענים שפרק הזמן שניתן להכנסתם היה קצר מדי לנוכח החלטת הממשלה, אולם בפועל לא הייתה החלטה של הממשלה בנושא וגם אם כן - היא אינה מאפשרת הפרת ההוראות

שרת התחבורה ח"כ מרב מיכאלי הנחתה (יום ב', 29.11.21) את חברת אגד להפעיל קווי שירות ייעודיים לטובת השבים מסיני. הקווים פועלים כבר יומיים, אך כפי שאנו חושפים לראשונה ב-News1, הם פועלים בניגוד לחוק מאחר שלא הוזנו למערכת הרישוי של משרד התחבורה, ונחשבים למעשה לקווים פיראטיים הפועלים ללא רישיון.
אין מדובר בעניין טכני גרידא. על-מנת להפעיל קווי שירות בתחבורה הציבורית נדרש המפעיל לקבל את אישור הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה. אין מדובר באישור בעל-פה או במכתב אלא באמצעות אישור מפות התנועה במערכת הרישוי הממוחשבת. לפעמים מתבקשים המפעילים לבצע שינויים בהתאם להנחיות מן המשרד, הם מזינים אותם כבקשה למערכת, ומי שאמור לאשר את השינויים הללו או לדחותם בהתאם למה שסוכם בפרוטוקול הוא המפקח על התעבורה, באמצעות ממונים מחוזיים לתחבורה הציבורית ברשות הארצית, שגם קובעים מועד לכניסת השינויים לתוקף.
על-פי הנהלים, אישורים אלה לשינוי תנאי הרישיון על כל נספחיו (תחנות, מסלול ולוחות זמנים) אינם יכולים להימסר ולקבל אישור בעל-פה הן בשל העובדה שלא ניתן לסמוך על זכרונם הקצר של המעורבים באישורים, שעלולים להתכחש בהמשך לסיכומים והן לנוכח הצורך הברור שהכל יהיה ממוסמך, מתומלל ומתועד באופן שיאפשר התחשבנות בין המדינה למפעילים והעברת כספי הסובסידיה בהתאם לביצוע בפועל ויאפשר גם בקרה אלקטרונית ומעקב האם אכן בוצעו הנסיעות.
כפי שנחשף אתמול ב-News1 [ראו משמאל], חלק מן הנסיעות יתקיימו במהלך השבת, גם כן בניגוד לחוק האוסר מתן היתרים חדשים להפעלת תחבורה ציבורית בימי המנוחה.
החלטת הממשלה שלא הייתה
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "בהחלטת ממשלה שהתקבלה מיד, משרד התחבורה הנחה על הפעלת קווים ייעודיים לטובת השבים מסיני, שיסיעו אותם ממסוף טאבה למרכזי הערים ברחבי הארץ. זאת, לאור הנחיית קבינט הקורונה כי כל הישראלים החוזרים מחו"ל נדרשים לשהות בבידוד, ולפיכך אינם רשאים לנסוע בתחבורה הציבורית או לעלות על טיסה פנים ארצית מאילת לנתב"ג.
"לאור ההחלטה הדחופה שנתקבלה, החל מאתמול (ג') משרד התחבורה הפעיל את הקווים הייעודיים, ובזמן זה פועל להוספתם למערכות הרישוי של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית.
"שירות הקווים הייעודיים מופעל לשבוע בלבד עד יום שני הבא (6.12), במטרה לאפשר לישראלים החוזרים מסיני להגיע לכתובת בה ישהו בבידוד, ללא שימוש בטיסות פנים ובתחבורה הציבורית. זאת, כדי לאפשר לחוזרים מסיני הסדר הגעה לביתם, לאחר שלא יכלו להתארגן להסדר מראש בשל המצב".
כתב News1 מעיר כי בניגוד לתגובת משרד התחבורה, לא התקבלה כל החלטה בממשלה או בוועדת השרים לקורונה על הפעלת הקווים האמורים, ומדובר בהחלטה של השרה מיכאלי.
מה שהממשלה החליטה הוא שהנוחתים בנתב"ג לא יוכלו לנסוע בתחבורה הציבורית, אך יוכלו להתנייד במונית שירות (ב-50% תפוסה), במונית מיוחדת או ברכב פרטי.
עם זאת, גם אם הייתה החלטת ממשלה בעניין השבים מסיני, היא אינה יכולה להיות מסלול עוקף חוק, שכן הנוהל בעניין ברור מאוד, ועל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית היה להזין במערכת הרישוי את הקווים (בסך-הכל שלושה!) כבר בלילה שבין שני לשלישי ולא להמתין לפניית News1 בנושא.

תאריך:  01/12/2021   |   עודכן:  01/12/2021
+בוטל מפגש כביש-מסילה בכפר חב"ד
23:04 01/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רכבת ישראל השלימה פרויקט הפרדה מפלסית המאפשרת את ביטולו של מפגש הכביש מסילה בכפר חב"ד והוסיפה כ-160 מקומות חנייה לנוסעי הרכבת בתחנה  ▪  בשנתיים הקרובות מתוכננים להתבטל מפגשים נוספים וביניהם: שפיים, מעיין צבי ודור נחשולים ולוד

איזור המפגש שבוטל [צילום: שבתאי טל/Cloudview]
+נתניה: נהג אוטובוס הותקף בגז פלפל
22:41 01/12/21  |  עידן יוסף

נהג אוטובוס בקו 32 של אלקטרה אפיקים בנתניה הותקף הלילה בגז פלפל, לאחר שהעיר לנהג רכב פרטי שחסם את מסלול הנסיעה. נהג הרכב הפרטי ביקש מהנהג לפתוח את דלת האוטובוס ואז ריסס את הנהג בגז פלפל ואף בעט והכה את הנהג. נוסעי האוטובוס הזעיקו אמבולנס. תלונה הוגשה במשטרת נתניה.

+שקד טענה בכנסת שמערך ההסעים בשבת חוקי, אך לא ידעה לומר האם דרעי אישר אותו
22:22 01/12/21  |  עידן יוסף

שרת הפנים איילת שקד אומרת, במענה לשאילתה דחופה בכנסת, כי מערך ההסעים בשבת "נעים בסופ"ש" שמפעילות רשויות מקומיות בגוש-דן חוקי. אולם מגיש השאילתה, ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה), הביך את השרה לאחר ששאל האם קיבלו הרשויות האמורות את אישור שר הפנים לצורך הפעלת שירות התחבורה, כפי שמחייב חוק איגודי ערים.
שקד רק ידעה לומר שהשירות החל לפעול עוד בתקופתו של קודמה בתפקיד, השר אריה דרעי, אך לא ידעה לומר אם נתן לכך אישור. שקד הבטיחה לבדוק את העניין ולהשיב. היא גם לא ידעה להשיב על השאלה כיצד מתיישבת הפעלת המערך עם הנחיית היועץ המשפטי לממשלה מאוגוסט 2001 (21.931) ועם איסור הסטייה מהסדרים ראשוניים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בניגוד לחוק: קווים פיראטיים בהנחיית מיכאלי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
המפלצת מירבה מיכאלה בפעולה!!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  1/12/21 21:38
2
אולי יש פה עילת תביעה
ים תיכונית  |  2/12/21 00:08
3
968 מכרמיאל עוקף עמק יזרעאל
מטבעון לירושלים  |  20/04/22 21:46
4
אנו מספקים מימון
Larry Fox  |  21/04/22 14:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בשיתוף אג'יס הבינלאומית תנהל את מיזם התחבורה הציבורית הגדול ביותר מקום המדינה עם זכייתן במכרז לניהול רשת המטרו בהיקף חזוי של כ-150 מיליארד שקל
עידן יוסף
נציג הרכבת לא התייצב לדיון בוועדת הכלכלה, יו"ר הוועדה ויוזמת הדיון נזפו ברכבת: "אי התייצבותכם כאן בדיון היום מבזה את הכנסת ואת הדרישה הבסיסית שלכם לשרת את הציבור"    משרד התחבורה: בעוד כחודש ייפתחו מספר קווים בימי שישי, ובעוד כארבעה חודשים - גם הקו לירושלים    הוועדה דורשת תחבורה ציבורית חלופית
עידן יוסף
שרת התחבורה מבקשת לאפשר לגורמים פרטיים להסיע בכל ימות השבוע באופן שבו כל נוסע ישלם עבור נסיעתו, ובלבד שהזמנת ההסעה תיעשה באמצעים טכנולוגיים    מסמך השפעות אסדרה מתעלם מההיתכנות לפגיעה האפשרית בענפי מוניות השירות והתחבורה הציבורית
עידן יוסף
צעדים בנתב"ג לבלימת התפשטות הזן החדש: היציאה מהשדה תתאפשר באמצעות רכב פרטי, איסוף על-ידי קרובים או באמצעות מוניות מיוחדות    נסיעה במוניות שירות תתאפשר ב-50% תפוסה    הנחה של 50% בחניונים לטווח ארוך בנתב"ג
עידן יוסף
במהלך ימי החנוכה, תפעיל רכבת ישראל רכבות מיוחדות שיסעו למרכז הירידים בתל אביב למופעים    לציבור הנוסעים מומלץ לפרוס את שעות הנסיעה גם אל שעות הצהריים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il