X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביקורת חריפה של שטיין על עתירה שהגיש שמואל מועלם באמצעות עוה"ד דוד וחיה מנע, ואשר היוותה גם מקרה בוטה וקיצוני של שימוש לרעה בהליכי משפט
▪  ▪  ▪
תבע מהמאוחדת 200% פיצויים

המנכ"ל לשעבר של קופת חולים מאוחדת, שמואל מועלם, ניסה - באמצעות עוה"ד דוד מנע וחיה מנע - להטעות את בית המשפט העליון, וזאת בלשון המעטה. כך אומר (יום ג', 7.12.21) השופט אלכס שטיין, במתחו ביקורת חריפה על העתירה שהגיש לבג"ץ. מועלם עבד בקופה 43 שנים והתפטר בשנת 2011 בעקבות ממצאים חמורים של מבקר המדינה על הנעשה בה.
באוגוסט 2019 דחה בית הדין הארצי לעבודה את ערעורו של מועלם על פסק דינו של בית הדין בתל אביב, אשר דחה את תביעתו להורות לקופה לשלם לו פיצויים של 200%, אותם פסל משרד האוצר. שטיין דחה על הסף את העתירה, משום שהיא הוגשה רק בחודש שעבר - 27 חודשים לאחר פסק דינו של בית הדין הארצי. מדובר בשיהוי ניכר, המצדיק לבדו דחייה על הסף.
שטיין מוסיף: "העתירה שלפנינו היא עתירה משוכפלת: עתירה שנייה במספר, אותה הגיש העותר באותו עניין ממש, נגד אותם פסקי הדין של בתי הדין האזורי והארצי ועל בסיס אותם הנימוקים,
מילה במילה. השוני היחיד בין שתי העתירות הוא בבאי-כוח העותר. עתירתו הנוכחית של העותר אינה מספרת מה עלה בגורלה של העתירה הקודמת; ומשכך הוא, אעשה זאת אני. מותב אשר דן בעתירה הקודמת דחה אותה בפסק דין שקבע כך: 'בעקבות הערות בית המשפט, לאחר שמיעת טיעון מלא של הצדדים, ולאחר התייעצות, הודיע בא-כוח העותר כי אינו עומד על העתירה. העתירה נמחקת אפוא'.
"בעתירתו הנוכחית, העותר טורח להזכיר את עתירתו הקודמת ואת אשר אירע במסגרתה אגב אורחא ומבלי לציין את מספר ההליך ואת תוצאותיו. יתרה מכך, תיאור העתירה הקודמת אשר בא מפיו של העותר מגיע (בלשון המעטה) כדי ניסיון להטעות: 'בית משפט נכבד זה... המליץ לצדדים לבוא בדברים – אך גם המלצה זו... נפלה על אוזניים ערלות'. ההמלצה עליה דיבר העותר מעולם לא ניתנה. במקומה, ציין בית המשפט באוזני העותר כי בעתירתו אין ממש, ובעקבות דברים אלה חזר בו העותר מהעתירה. פרוטוקול הדיון מתעד אומנם את משאלת העותר עצמו כי הצדדים ינסו להידבר ולגבש הסכמות, אך אין בו זכר להמלצת ההידברות מטעם המותב, שכאמור סיים את מלאכתו בהחלטתו למחוק את העתירה. ההפך הוא הנכון".
לדברי שטיין, עתירתו הנוכחית של מועלם מהווה חוסר נקיון כפיים ושימוש לרעה בהליכי משפט, דבר המחייב פסיקת הוצאות לדוגמה לטובת אוצר המדינה. "המקרה דנן הוא בלי ספק מקרה קיצוני
ובוטה של שימוש לרעה בהליכי משפט על-ידי העותר, ומן הדין לחייבו בהוצאות בהתאם – גם מטעמי הרתעה". מעבר לכל זאת, אין כל עילה להתערבות בג"ץ בפסק דינו של בית הדין הארצי, מדגיש שטיין. מועלם חויב בתשלום הוצאות בסך 15,000 שקל. השופטים ענת ברון וענת ג'ורג' הסכימו עם שטיין.

תאריך:  07/12/2021   |   עודכן:  07/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנכ"ל המאוחדת לשעבר ניסה להטעות את בג"ץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ציין: "היתרונות הגדולים של האסדרה הם החזרת אזרחים לחיק הנורמה, צמצום משמעותי של מספר המשחקים הלא חוקיים"    משרד האוצר: "יכול להיות שהגיע הזמן לבחון את העמדה המשפטית בנושא"    ח"כ שרן: מצפה ממשרדי הממשלה לגבש עד אז עמדה האם פוקר הוא משלח יד או משחק אסור לאור פסיקת העליון
איתמר לוין
"עשרות פעמים הוא ניסה לשדוד את כספי המדינה. לא להכניס את היד לכיס, אלא לקחת מהמדינה יותר ממה שהיא מוכנה לתת ומכל מיני אנשים עשירים"    אומר שהתערב לבקשת נתניהו במינוי עיתונאים בגלי צה"ל וכאן 11    "שרה ויאיר לא הסכימו בשום אופן שמישהו אחר יהיה שר התקשורת"
עידן יוסף
חברי כנסת קוראים למציאת פתרון לעובדי מערך הכשרות בעקבות הרפורמה: "אלפי משפחות יישארו ללא פת לחם"    במשרד האוצר לא צופים קיטון משמעותי במערכי הכשרות    ח"כ רייטן מרום למשרדי הממשלה: "הביאו נתונים ופתרונות"    ח"כ מעוז: "הממשלה תולה את תקוותיה בשוק החופשי"
מירב ארד
מנהלת בית החולים הסקוטי בנצרת: המחלקה אינה פעילה בשל היעדר אישור ממשרד הבריאות    משרד הבריאות: כלל ההקצאות למיטות שנת 2022 כבר חולקו    יו"ר האיגוד לטיפול רפואי נמרץ כללי: בישראל יש היום כ-4 מיטות טיפול נמרץ לכל 100,000 איש
מירב ארד
נימק: "כל עוד אנחנו נישאר כקואליציה בין אותן חמש הנקודות אפשר להתקדם"    לדבריו המבחן הגדול של הקואליציה יהיה בסוף השנה עם תקציב 2023-4    על הקשחת ההגבלות: "צריך להיות צמודים לנתונים ולבדוק את עצמנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il