X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האוניברסיטה תפצה את ההסתדרות ב-150,000 שקל על החלטתה לפטר את יו"ר ועד עובדי המחקר והפרויקט ולהפחית בשליש את שכרה של חברה אחרת בו
▪  ▪  ▪
האוניברסיטה לא עמדה בנטל

אוניברסיטת תל אביב פגעה בהתארגנות עובדי המחקר ופרויקט - קובעת (10.11.21) שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, חנה טרכטינגוט. היא הורתה לאוניברסיטה להשיב לעבודתם שניים ממובילי ההתארגנות אשר פוטרו והורתה לה לשלם פיצוי של 150,000 שלהסתדרות העומדת מאחורי ההתארגנות.
האוניברסיטה מעסיקה 1,400 עובדי מחקר ופרויקט, ובין מובילי התארגנותם היו ד"ר מוטי רונן מהפקולטה למדעי החיים, אשר ניהל את מעבדתו של ד"ר רועי וינשטיין, ופריה טוך, עובדת מחשוב בפקולטה למדעי החברה. בשנת 2019 החליטה ההסתדרות להקים ועד נפרד לעובדי המחקר והפרויקט, ושניים משלושת חבריו היו רונן וטוך. חודשים אחדים לאחר מכן החליטה האוניברסיטה להעביר את טוך לדירוג מינהלי, אשר יוריד את שכרה בשליש. גם רונן הועבר מתפקידו, בנימוק שאין תקציב להעסקתו במעבדתו של וינשטיין; הוא הועבר לתפקיד זמני למשך שישה חודשים ופוטר באוגוסט השנה - יום לאחר שהשתתף בהפגנת עובדים והחליף דברים עם נשיא האוניברסיטה, פרופ' אריאל פורת.
האוניברסיטה טענה שאין קשר בין הפיטורים של רונן וטוך לבין פעילותם בוועד, אך טרכטינגוט אומרת שהיא לא עמדה בנטל להוכיח זאת. וינשטיין - שלדברי האוניברסיטה הוא שהחליט על הפסקת העסקתו של רונן - לא הובא לעדות, וחל הכלל לפיו הדבר מלמד שעדותו לא הייתה תומכת בגרסת האוניברסיטה. רונן הוא הרוח החיה והפעיל המרכזי בהתארגנות, הייתה שביעות רצון מעבודתו ולא הוכח שאין תקציב להעסקתו; לא נסתרה טענתו של רונן, לפיה בשנים קודמות נמצא תקציב שכזה.
טרכטינגוט מסכמת: "התוצאה אפוא כי סמיכות הזמנים בין פעולות הוועד, שד"ר רונן בראשם, לבין סיום העסקתו ואי נקיטת פעולות מספקות מצד האוניברסיטה לצורך סיוע במציאת תפקיד חלופי, מכתימות את ההחלטה ומעבירות את נטל השכנוע לאוניברסיטה. בנסיבות העניין, איננו סבורים כי האוניברסיטה עמדה בנטל זה, במיוחד לאור העובדה שמדובר בנטל שכנוע מוגבר".
סמיכות הזמנים מכתימה את ההחלטה
לגבי טוך אומרת טרכטינגוט, כי "עולה סמיכות זמנים בין הודעותיה של האוניברסיטה בדבר העברתה של טוך להעסקה בתקן, לרבות כתנאי להמשך העסקתה ככלל וזימונה לשימוע, לבין פעולות ההתארגנות של עובדי המחקר והפרויקט אשר טוך הינה ממוביליה". סמיכות הזמנים "מכתימה את החלטת האוניברסיטה, ויש בה כדי לשכנענו כי על פני הדברים קיים קשר בין הדברים, אשר לא נסתר על-ידי האוניברסיטה". יתרה מזאת: היא הועברה כאמור לדירוג המינהלי, וכך נותקה מהעובדים אותם החלה לייצג.
על הפיצוי בסך 150,000 שקל החליטה טרכטינגוט "בהתחשב ברציונל בפסיקת פיצויים אלו כפיצויים לדוגמה, עונשיים במהותם; בהינתן שמדובר בשתי הפרות, אשר כל אחת מהן נוגעת לפגיעה בעובד ממובילי ההתארגנות; כמו גם בהתחשב בגודלה של האוניברסיטה כמעסיק גדול ואף משמעותי בסוגו, ומנגד בעובדה שלא מדובר בהתארגנות ראשונית 'פרופר', אלא בפגיעה בתוך מוסד מאורגן; ובשקלול סוג הפגיעה והשלכותיה". האוניברסיטה גם חויבה בתשלום הוצאות בסך 25,000 שקל לרונן וטוך.
נציגי הציבור משה כהנא ומרדכי מנוביץ הסכימו עם טרכטינגוט. את ההסתדרות ייצג עו"ד יובל ברוק; את רונן וטוך ייצגו עוה"ד רונן ליפשיץ וראובן בורק; ואת האוניברסיטה - עוה"ד חגי ורד, רועי נפתלי, אסף ברנזון ומיכל פרידמן.

תאריך:  12/12/2021   |   עודכן:  12/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד: אוניברסיטת ת"א פגעה בהתארגנות עובדי המחקר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
זהו המקרה הראשון ששני בתי כנסת מתקופת בית שני נמצאים באותו היישוב    "חשיפתו של בית כנסת שני בישוב הגלילי שופך אור על חיי החברה והדת של היהודים בגליל בתקופה זו ומעיד על הצורך במבנה מיוחד ללימוד וקריאה בתורה ולהתכנסות חברתית"
איתמר לוין
ההסתדרות הבטיחה שהצעדים לא יפגעו בנוסעים    שביתה או עיצומים מחייבים הודעה של 48 שעות מראש להנהלה ולבית הדין, אשר יוכל להחליט - אם ההנהלה תבקש זאת - האם הם מידתיים
איציק וולף
מי שהיה עד לאחרונה סגן הרמטכ"ל ואשר נמצא בשנת לימודים בארצות הברית הצהיר בכנס IAC כי למדינת ישראל יכולת לפעול נגד הגרעין האירני אם אירן תחליט "לפרוץ לפצצה"
איציק וולף
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, פנה למפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון ידיד, וביקש ממנו להימנע מהפעלת הבואש לפיזור הפגנות בשכונות מגורים    "גם אם המפגינים מפרים את החוק, יש דרך לטפל בכך בלי לגרום לנזקים חמורים לתושבי השכונה והאזור"
איציק וולף
במהלך הדיון קיבלו ראשי המפלגות סקירה מראשי מערכת הבריאות בנוגע לקצב התפשטות זן ה״אומיקרון״ בעולם ובמדינת ישראל, בנוסף, דנו על הצעדים למניעת התפשטות הזן במדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il