X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך מסתדרות הכותרות הראשיות עם חשיפת זהותו של החשוד בהטרדת העוזרת? והאם ידו הארוכה של מוזס הגיעה גם ל"אולפן שישי"?
▪  ▪  ▪
אברמוביץ'. שתי תביעות להתנצלות מונחות לפתחו

החדשות הרעות הן שהתקשורת השתגעה. החדשות הטובות הן שזה יחריף. השבוע התגלה המטריד של ליליאן פרץ, ואבוי, לאכזבת התחזיות המלומדות שפרנסו כותרות שמנות, נתניהו לא היה במעל ולא מי ממקורביו. פני העיתונות הלוחמת בנתניהו כפניו של אורן אברהם מכלא הדרים.
מיום שישי האחרון הולכת ונקלפת המסכה מפניו של הפרשן הבכיר של ערוץ 2 שבטור קצר שלף אמירות חמורות שכמעט כולן מופרכות מהיסוד, מה שלא מנע ממנו לומר זאת בטון של מי שממתיק ידיעה בדוקה עם צופיו.
שתי תביעות להתנצלות מונחות לפתחו של אמנון אברמוביץ' - של מרכז שלם ושל שלדון אדלסון; נותר לחכות למייקל אורן, שגריר ישראל בארה"ב, שיגיש אף הוא תביעה והחגיגה תושלם. הזייתו של אברמוביץ תתממש וכל המושמצים יחברו - נגדו.
ברביעי האחרון התראיין אברמוביץ' לרזי ברקאי ושם שכנע את עצמו שדברי ההבל שאמר ביום שישי "הם דברים רציניים כשלעצמם ויהיה להם אפקט ויהיה להם המשך". עוד חזר על תביעותיו ל"תחרות הוגנת" ביחס ל"ישראל היום" ונגד "עיתון פרסונלי".
תחרות הוגנת? סליחה, שמענו טוב? האם בכסף עסקינן או בשוק הדעות. הבה ונראה. אברמוביץ עצמו מפרסם לעתים מאמרים בידיעות אחרונות וכן בגלובס שהוא בבעלות אליעזר פישמן, בעל מניות ב"ידיעות", ובכלל - הדברים נאמרו באולפן שישי המוגש ע"י יאיר לפיד, טאלנט ידיעות אחרונות. מישהו אמר ארנון מוזס? ועוד לא דיברנו בהגינות המאתרגת של ידיעות ואברמוביץ' את שחיתויותיו של אריאל שרון ואהוד אולמרט, כל עוד סיפקו את הסחורה המדינית המסוימת, זו שהביאה אותנו אל עברי פי פחת בשנים האחרונות.
העניין העמוק יותר, הוא לא דבריו חסרי הביסוס של אברמוביץ'; התרגלנו לזה. הסוגיה היותר בוערת היא השיח התקשורתי המאפשר את הפוליטיזציה הבוטה של התקשורת, המתיימרת לקבוע למנהיגים נבחרים את סדר היום, שהוא בדרך כלל סדר יום שמאלי עד שמאלי-רדיקלי.
ישראל היום אינו עיתון פרסונלי. נכון שיש בעיתון הזה יותר אוהדים לקואליציה הנוכחית מאשר בכלל אמצעי התקשורת האחרים. נו, האם זה מאזן את הדיווחים בתקשורת? האם זה מאפשר לצרכן החדשות לשמוע, למשל, קולות אחרים מהמקהלה החדגונית של אברמוביץ, לפיד ועמנואל רוזן יחד היושבים באולפן אחד ודוברים שיח החכם בעיניו אבל מייצג במקרה הטוב עשרה אחוז מהציבור הישראלי?
מה בלבולי השכל על דמוקרטיה וחופש עיתונות ומלחמה בשחיתות ושאר ירקות קונצנזואליים, בעוד המושב שממנו משוגרים דברי התוכחה היומיים נגוע בשחיתות הגדולה מכל: הדרתם של רוב אזרחי המדינה מהדיון הציבורי והותרתם בתחום הטוקבקים. לא פלא שהתלונות נגד הטיקבוק באות על-פי רוב מצד שמאל, שכן בהעדר אפיקי ביטוי, כל שנותר לישראלי הממוצע זה להתפרק על אבירי הליברליזם הפונדמנטליסטי הזה באמצעות תגובות מילוליות באינטרנט. אגב, זאת הסיבה להצלחתו המטאורית של "ישראל היום" ולא חינמיותו.
הדיבורים נגד "ישראל היום" הם מסורת ידועה שהורתה במדינתו של "שמש העמים": מלחמה ביריב האידיאולוגי באמצעות דה-לגיטימציה שלו, גיחוכו, טירלולו, הוקעתו, הצמדת שמו למותגים פוליטיים מאוסים כמו "פשיזם", "ימין קיצוני", "סכנה לדמוקרטיה", "הסתה", "פגיעה בשלטון החוק", "תיק כבד שיונח על שולחן היועמ"ש לממשלה", ושלל מונחים שהמשותף להם הוא שליטה בתודעה באמצעות משטר שפה.
מכתם נוסף ששחרר אברמוביץ הוא "כלל הזבובים": "כאשר רה"מ עומד על עומדו מבלי לעשות דבר בנושא המדיני או בנושא החברתי-כלכלי, נאספים אליו זבובים. כדי להזיז את הזבובים, אתה חייב להיות בתנועה הן מדינית והן חברתית-כלכלית". בשולי הארתו פירש הפרשן את עצמו: "הזבובים זה כל השיח הציבורי. זה אנחנו, זה התקשורת".
מעניין מה היו אומרים פסיכואנליטיקאים על הדימוי העצמי ששלף אברמוביץ. אבל הנה יצא המרצע מהשק השקוף והפך לאקדח מאיים: אדוני ראש הממשלה, דע לך שאתה עובד בשרותנו, ואם לא תזוז לכיוון שאנחנו ברוב חכמתנו מכוונים אליו (למעשה, עושים אתך חסד בכך שאנחנו משתפים אותך בהגיגינו) - אזי יבולע לך. אנחנו נזמזם ונקדח בראשך כיַתושו של טיטוס, עד שגווייתך הפוליטית תונח על מפתננו.
מומלץ לקטוע את נשף המסכות שהתקשורת הישראלית נוהגת להתהדר בו במין כובד ראש מגוחך: אין דמוקרטיה אמיתית בשוק הדעות. מבחינה זאת, "ישראל היום" הוא נס יציאת מצרים של ציבור ענק שדעותיו לא היו לגיטימיות עד כה ותודעתו השבויה הולכת ומשתחררת.

פורסם במקור: ישראל היום, 29.1.10, באדיבות המחבר
תאריך:  30/01/2010   |   עודכן:  30/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רבותיי, התקשורת השתגעה
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
אכן תומך נתניהו הוא המאיים
אחיתופל לוי  |  30/01/10 23:53
 
- אדיוט, לקחת את ל"ת
הכדורים היום  |  31/01/10 08:35
2
ידו של מוזס בכל
אורי....  |  31/01/10 03:20
3
איש לא אמר שהביבי היה המאיים
צימוק רקוב  |  31/01/10 06:31
 
- לימין קיצוני יש רוב מוחלט בכלא
טרמפולינה  |  31/01/10 08:39
4
אין חדש. אברמוביץ הוכיח כבר
שהוא מעוות האמת  |  31/01/10 06:33
 
- טלוויזיה - מי צריך את זה?
בוטן  |  31/01/10 09:09
5
חנן וייס-הקביעות וההסתדרות
מסוכנות מאיראן  |  31/01/10 08:34
 
- כניראה ה ח.נ. מ פגע בראשך ..
תגובה עדינה לזבל  |  31/01/10 10:33
 
- אלטע, בא נדבר על זבל
שרון ר.  |  1/02/10 00:09
6
הימין הקיצוני השתגע (מזמן)
פפריק  |  31/01/10 09:22
7
לחקור השתלטות השמאל התקשורת .
ישמעאל  |  31/01/10 09:50
 
- עובדה...השמאל תרבותי והימין לא ל"ת
אינטליגנציה ימנית  |  31/01/10 10:27
 
- התרבות מכם והלאה !
ישמעאל  |  31/01/10 10:38
 
- אלטע,בא באמת נדבר על תרבות
שרון ר.  |  1/02/10 00:02
 
- הדבר ידוע ואין צורך לחקור
פפריק  |  31/01/10 10:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי אליצור
ראש הממשלה נוטע עצים בגוש עציון ובמעלה אדומים, ולא במקרה דווקא שם ורק שם. בנאום בר-אילן הוא צעד לתוך המדרון החלקלק, והציע להעמיד למבחן את השאלה אם מולנו נוסעים שני אופנועים או משאית
ד"ר אברהם בן-עזרא
בנייה ערבית ללא היתר שיש נגדה צווי הריסה - קיימת לא רק בירושלים אלא בכל מקום, לא רק בגין בנייה בניגוד לתקנות הבנייה אלא גם בגלל בנייה על קרקע שאינה שייכת כלל לבונים, וכל עוד לא נאכף החוק שם - הוא גם לא ייאכף כאן
עמי דור-און
אם נפל פגם עובדתי בדוח שעסק בעניינו של זליכה, יתכבד המבקר ויודה בטעותו ואל יסתמך על "פסיקת" מי שהחליט לקחת על עצמו את תפקיד השופט
יוסי אחימאיר
ישראל נלכדה במלכודת הגולדסטונית, ועכשיו היא משיבה לדוח של אותו או"ם, שלא מעניינות אותו הפרות זכויות אדם של ערבים כנגד ערבים
עו"ד משה גולדבלט
מכתב גלוי לראש לשכת עורכי הדין    הזמנתה של אילנה דיין להנחות את ערב היועמ"שים לדורותיהם, בנוכחות שופטים עליונים לשעבר, מסמנת אותה כ'יקירת המערכת'    ולמחרת, עניינה ידון בפני שופטי בית המשפט העליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il