X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מעיד: נתניהו סבר שהתקשורת עושה שימוש במשפחתו כדי להפיל אותו מספר על קשר קרוב מאוד לשרה נתניהו שגרם לו קושי רגשי לחתום על הסכם עד המדינה מאשר שלעיתים העביר בקשות של שרה נתניהו כאילו הגיעו מבעלה
▪  ▪  ▪
"רק מילים יפות על הקשר שלהם" צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

בנימין נתניהו ראה את עצמו נרדף בידי התקשורת, העושה שימוש במשפחתו על-מנת לפגוע בו - אומר (יום ד', 15.12.21) דוברו לשעבר, ניר חפץ, בהמשך חקירתו הנגדית בתיק 4000.
סניגורו של נתניהו, עו"ד בועז בן-צור, הציג לחפץ התכתבויות בין אילן ישועה לבין פוליטיקאים בכירים אחרים ערב בחירות 2015 ואחריהן, בהן הביע תמיכה בהם. לדברי חפץ, "ההתכתבויות האלה של ישועה עם הרצוג, [איילת] שקד ו[אבי] גבאי הן בניגוד מוחלט לאינטרס המערכתי והעסקי, אג'נדה פרטית שלו. האינטרס הוא להראות שאתה בלתי תלוי, ללא משוא פנים, הוגן ומאוזן. מה שהוא עושה, מנוגד לכל האינטרסים של וואלה". אם היה רואה את ההתכתבות בזמן אמת, הוסיף, "הייתי משתולל".
בן-צור שאל מהי משמעות הדברים, וחפץ השיב: "בתקופת בחירות זו משמעות אחת; אחרי [הבחירות - משקל נוצה. שיעשה מה שרוצה אחרי הבחירות. בתוך תקופת הבחירות, התמונה שהצגת לי, ככל שהיא משקפת - תמונה חמורה. אני יודע על זה רק היום. ידעתי שהדנ"א של וואלה הוא נגדנו, לא ידעתי מה התמונה הגדולה".
לדברי חפץ, "נתניהו ראה את עצמו נרדף בידי תקשורת מגויסת להפיל אותו ואת הימין. הוא האמין שמשתמשים במשפחתו כדי להפיל אותו, זה בער בו. הוא עסק במה שהוא ראה כניסיון לאזן, להכניס גורמים ימניים. זה בא מתחושת רדיפה". הוא ציין, כי דיבר על כך עם נתניהו מאות פעמים לאורך שנים רבות.
"לא חשבנו שאנחנו בנוסחה פלילית"
עוד אישר חפץ, כי לא ראה כל פעולה חריגה בתפקידו כמנהל מטה ההסברה של הליכוד בתקופת בחירות 2015, וכי גם הוא וגם נתניהו לא ראו בכך כל פגם. "לא חשבתי שאני עושה משהו לא חוקי, מול כל כלי התקשורת". לדבריו, מאחר ש-ynet היה עוין לליכוד, אך טבעי היה שוואלה יהיה בעדו. "באוקטובר 2015, כשאני מדווח לנתניהו ש[שאול] אלוביץ אמר לי שישועה מפסיק לשתף פעולה, לא הוא ולא אני חושבים שאנחנו נמצאים בתוך נוסחה פלילית. משקף לך מצב תודעתי שלנו. קטונתי לקבוע. רק עד שמעיד על זווית ראייה".
חפץ אישר, כי הוא היה השדכן בין וואלה לבין עורך ynet דאז, ערן טינפבורן, אך מעבר ליצירת הקשר הראשוני - לא היה מעורב; הוא הדגיש, כי לנתניהו לא הייתה יד בכך. חפץ הוסיף: "ראיתי בחומרי החקירה, שישועה מכר לאלוביץ סיפור שאני קידמתי את טיפנבורן למנכ"ל משרד התקשורת. פשוט לא היה, שקר מוחלט, סתם בחישות. נדהמתי. ראיתי שגם [שלמה] פילבר רתח עלי, ראיתי בחומרי החקירה. חוקרת רשות ניירות הערך, אמרה שפילבר כינה אותי על-רקע הדבר הזה 'רדיואקטיבי'".
לדברי חפץ, היה לו קשר קרוב מאוד עם שרה נתניהו, והוא סבור שהיא אישה חכמה השולטת ברזי הפוליטיקה. "יש לה הרבה תכונות יפות שלא באות לידי ביטוי בתקשורת. גם כשפעלתי לאזן את התמונה הזו, עשיתי באמונה שלמה. הקושי הרגשי שלי לחתום הסכם עד מדינה, חוץ מהמשפחה שלי, היה שרה נתניהו".
נתניהו מרגיש אחראי למתקפות על אשתו
חפץ אישר, כי על הקשרים בין הזוג נתניהו לזוג אלוביץ ידע רק משרה נתניהו. לדבריו, היו אירועים של שרה נתניהו בהם פעל מולה ולאחר מכן דיווח לבעלה שהיא מרוצה; "זה היה מאוד חשוב לו. הוא ראה את עצמו כל השנים אחראי למתקפות עליה, הוא ראה את עצמו מחויב". הוא הגדיר את בני הזוג: "שרה נתניהו אדם מלא רגש, חם. נתניהו יותר מחושב, פונקציונלי".
חפץ שב ואמר כי אחרי בחירות 2015 - תפקידו המרכזי היה בדוברות של שרה נתניהו ויתר בני המשפחה, תוך מעורבות עמוקה מאוד וידיעה מוחלטת של בנימין נתניהו. "זה לטובה. יש במשפחה הזו ערבות הדדית. אכפת לו באופן אמיתי מהדמוניזציה, כבעלה ומי שמרגיש אשם בזה. הוא די מנסח את כל ההודעות האלה או לפחות עובר עליהן, ולא כדי לקדם את עצמו. הוא עושה את זה כי הוא אוהב אותה. רק מילים יפות אפשר לומר על הקשר שלהם". לדברי חפץ, בנושאים שהיו קשורים ליאיר נתניהו - לא היה לו חופש פעולה כלשהו, אלא היה חייב לקבל את אישורו של בנימין נתניהו.
בן-צור הציג לחפץ את ההודעות שהעביר לוואלה בנוגע לשרה נתניהו, וחפץ השיב שהיו אלו הודעות דוברות שגרתיות שנשלחו בדרך כלל לכל אמצעי התקשורת. ההודעות לא הצריכו את אישורו של נתניהו, הוסיף, אך הוא עדכן אותו בכל פעם שמאמציו נשאו פרי.
בקשות חריגות של שרה נתניהו
חפץ אמר בחקירתו, כי כל פניותיו לאמצעי התקשורת הגיעו ממשפחת נתניהו, אך לעיתים כאשר מקורן היה בשרה או ביאיר - הוא יצר רושם שמקור הפנייה בראש הממשלה. בעדותו אמר כי מול וואלה הציג מסרים כאלו רק לישועה, בעוד שעם אלוביץ היה גלוי לחלוטין. "ישועה יודע שאני פונה ולצורך העניין מייצג את המלכות", הוסיף. בן-צור: "אז לפעמים יותר נוח להשתמש בשם של ראש הממשלה או במשהו מעורפל יותר, למרות שמדובר בשרה או יאיר". חפץ: "לגופו של מקרה. אצל ישועה אני מערבל, לא עם אלוביץ".
בן-צור שאל על פנייתו של חפץ לישועה במילים "הגדול ביקש". חפץ השיב, כי מאחר שהייתה זו בקשה חריגה - לפרסם שש תמונות של שרה נתניהו מביקור במקלט לנשים מוכות - "יש אפשרות שאגיד שזו בקשה של נתניהו, כדי להשתמש במינוף שזה ראש הממשלה ולא אומרים לו 'לא'". לדבריו, לשרה נתניהו היו בקשות חריגות ביחס לכללי המשחק של התקשורת, ולעיתים ייחס אותן לבעלה כאשר העביר אותן הלאה, "ככל שהבקשות הן בעניינים טכניים או לא במחלוקת".
תודה לעיתונאית אור-לי ברלב על סיועה בסיקור.
תאריך:  15/12/2021   |   עודכן:  29/12/2021
+חפץ נתן סיוע לתביעה - ולאלוביץ
19:19 15/12/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

נכון שוואלה היה עוין לנתניהו, אבל דווקא משום כך הקשר עם אלוביץ היה חשוב - הסביר חפץ  ▪  כמה דקות של נחת לבני הזוג נתניהו, כעס אמיתי על ההדלפות ומה השיג בן-צור בחקירה בלתי תוקפנית

"היא לא הייתה יודעת את מי לנשוך"
+פנייה לאלוביץ הגדילה הסיכוי לפרסום בוואלה
16:22 15/12/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אומר שייתכן שהפרסומים החשובים לנתניהו היו מתפרסמים באתר בכל מקרה, אבל בשל הדנ"א העוין שלו לנתניהו - "היה צריך שם את הדחיפה של אלוביץ"  ▪  תוקף בחריפות את ההדלפות מחקירתו ואומר שאחד הפרסומים בערוץ 12 - שבוודאות הגיע מרשויות האכיפה - היה הרגע הקשה ביותר מבחינתו

אלוביץ (שני מימין) וחפץ בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
חפץ: נתניהו ראה את עצמו נרדף בידי תקשורת מגויסת
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
הפיכה !!!
יאירל  |  15/12/21 16:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותמשפט נתניהו
איתמר לוין
המדינה טענה שפעילות חריגה הייתה פלילית, אך לא הוכיחה בחוות דעת מומחה את החריגות - והנאשם זוכה. זה מה שקרה בפרשת ביטון    ניר חפץ מסייע להגנה לערער את אמינותו של אילן ישועה, וגם רומז לשיקולי בחירות בנאומו של נתניהו בקונגרס במרס 2015
איתמר לוין
"ישועה דאג שבעצם דף המסרים של בוזי יהיה הכותרת הראשית"    וואלה לא פרסם את התקפתו הבוטה של יאיר גרבוז על הימין ואת פליטת הפה הקשה של הרצוג בעימות עם נתניהו – וכן פרסם סקר פנימי של המחנה הציוני שהעניק למפלגה יתרון גדול
איתמר לוין
על סיקור נאום נתניהו בקונגרס: "הקו העריכתי הוא ביקורתי מאוד"    על ציטוט של עמוס עוז: "הסתה נגד נתניהו"    על סיקור עצרות הבחירות: "יוצא מגדרו לעזור לשמאל"    מביע תדהמה מכך שחלק מבקשותיו מהאתר לא נענו
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - ציוץ, רשעים, ריקושטים וחוות החיות    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת ואושר    שבוע טוב
אפרים הלפרין
האם כל מתן הוא גם מתת? האם חיבוק הוא מתת? לחיצת יד? כתבה מלטפת? בואו נחשוב    מרגלית ביקורתי מאוד נגד נתניהו, מנדלבליט רצה תפקיד, אז הם נפגשו בחשאיות, כאשר רק השושבין, ניר חפץ, הוא המשותף לשניהם
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il