X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדמוקרט השמרן הודיע שלא יתמוך בתוכנית להשקיע 2.2 טריליון דולר ברווחה ובשינויי האקלים - תוכנית הדגל של ביידן בתחום מדיניות הפנים בלא תמיכתו של מנחין, אין לדמוקרטים 50 קולות כדי להעביר את ההכרעה לידי סגנית הנשיא
▪  ▪  ▪
מנחין. "לא יכול לעשות את זה" [צילום: סקוט אפלווייט, AP]

הסנאטור הדמוקרטי ג'ו מנחין הנחית מהלומה ניצחת וכנראה סופית על תוכניתו של הנשיא ג'ו ביידן להשקיע 2.2 טריליון דולר ברווחה ובשינויי אקלים. התוכנית קרויה Build Back Better ומטרתה המוצהרת היא לנצל את היציאה מן המיתון של הקורונה כדי להרחיב את רשת הביטחון הסוציאלית ולהיאבק בשינויי האקלים. "אני לא יכול להמשיך ולתמוך בהצעת חוק זו", אמר מנחין (יום א', 19.12.21) לרשת פוקס ניוז השמרנית, מעוזם של הרפובליקנים המתנגדים לביידן. לדבריו, התנגדותו נובעת מכך שהתוכנית תגדיל את החוב הלאומי. "ניסיתי כל מה שביכולת אנוש. אני לא יכול לעשות את זה. זה לא".
מנחין ממדינת מערב וירג'יניה הוא הקול המכריע בסנאט, בו יש תיקו 50 בין שתי המפלגות. רוב החקיקה מצריכה רוב של 60 סנאטורים, אך ניתן להעביר חוקים הקשורים לתקציב גם ברוב רגיל. במצב כזה, סגנית הנשיא קאמלה האריס תכריע לטובתו של הבית הלבן. אולם אם מנחין מתנגד – יש רוב נגד התוכנית, שכן איש מבין הרפובליקנים לא יתמוך בה.
במשך חודשים ניהל מנחין מו"מ במישרין עם ביידן ועם בכירי ממשלו בניסיון להשיג פשרה. התנגדותו כבר אילצה את הבית הלבן להשמיט חלקים ניכרים מן החבילה המקורית, כולל תוכנית להפחתה ניכרת בשימוש בפחם (לו חשיבות רבה בכלכלתה של מערב וירג'יניה) ומניעת קידוחי נפט חדשים בחופי האוקיינוס השקט והאוקיינוס האטלנטי. ביידן הודה בשבוע שעבר שהמו"מ נתקע, אך המשיך להפגין אופטימיות באומרו שתימצא הדרך לגשר על חילוקי הדעות.
הקונגרס יצא בסוף השבוע שעבר לחופשת החגים ויחזור לעבודתו רק בעוד שלושה שבועות. הדמוקרטים קיוו לחדש את העבודה על תוכניתו של ביידן בתחילת ינואר, אך דבריו של מנחין כנראה סגרו את הדלת בפני שיחות נוספות. לטענתו, עמיתיו בזבזו חודשים בחיפוש אחרי תרגילים שיגרמו לתוכנית להיראות פחות יקרה מכפי שהיא באמת, במקום לשנות את הגישה ולהתמקד ביעדים שניתן להשיג.
דבריו של מנחין צפויים לעורר את זעמם של עמיתיו לסיעה, אשר קיוו להעביר את התוכנית לפני סוף השנה. כעת נותר לראות, האם הם יסכימו לקצץ עוד יותר את התוכנית בניסיון להשיג את תמיכתו של מנחין. יו"ר ועדת הכספים, ברני סנדרס, קרא לקיים הצבעה במליאת הסנאט על התוכנית הקיימת כדי להכריח את מנחין להתייצב בגלוי מול הציבור האמריקני ולהפיל את תוכנית הדגל של ביידן בתחום מדיניות הפנים.
הרכיבים המרכזיים בתוכנית הם: 555 מיליארד דולר למאבק בשינויי האקלים, בעיקר בהטבות מס לעידוד למעבר לאנרגיה נקייה; 400 מיליארד דולר לחינוך חינם לבני שלוש וארבע ולהפחתת עלויות ביטוח הבריאות למשפחות המשתכרות עד 300,000 דולר בשנה; 200 מיליארד דולר להארכת הטבות המס להורים בשנתיים נוספות; 165 מיליארד דולר להפחתת פרמיות ביטוח הבריאות במסגרת אובמהקר ולהרחבת הכיסוי הפדרלי לנזקקים; 150 מיליארד דולר לבניית מיליון יחידות דיור בר-השגה; 100 מיליארד דולר לטיפול בהגירה; 40 מיליארד דולר להכשרה וחינוך גבוה לעובדים.
צד ההכנסות של התוכנית מבטיח 2 טריליון דולר, כך שהיא תממן לחלוטין את עצמה ואף תותיר עודף - אך זאת בתנאי שכל הסנאטורים הדמוקרטים יתמכו בו. המרכיבים העיקריים: 15% מס על רווחיהן של חברות גדולות, הפחתת העברת הרווחים של חברות רב-לאומיות למקלטי מס באמצעות מס החברות הגלובלי המתוכנן בשיעור 15%; מס של 1% על רכישה עצמית של מניות בידי חברות, העמקת הגבייה מחברות גדולות ומן העשירים, מס יסף של 5% על הכנסות מעל 10 מיליון דולר בשנה ו-3% נוספים על יותר מ-25 מיליון דולר, ומס בריאות של 3.8% על המשתכרים מעל 400,000 דולר בשנה.

תאריך:  19/12/2021   |   עודכן:  19/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסנאטור מנחין חיסל כנראה את תוכנית הענק של ביידן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה עם מס על קוקאין
שאול גנון האנס  |  19/12/21 18:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל ביידן
עידן יוסף
ברקע המחלוקת העזה מול ארה"ב בסוגיה האירנית, בנט הודה לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ולממשלו על "הידידות החמה, הפתיחות, ועל גישתם לשיקום התמיכה הדו-מפלגתית בישראל, כדי שלא תהיה נחלתה של מפלגה אחת"
איתמר לוין
הקורונה עודנה משתוללת, החוק הגדול השלישי של ביידן תקוע בסנאט והמדינה מפולגת כמו לפני שנה    זהו האקלים איתו נכנס ביידן לשנה בה יתקיימו בחירות האמצע לקונגרס
איתמר לוין
פאואל מונה בידי טראמפ, וביידן חוזר למסורת לפיה נגיד הבנק המרכזי אינו מתחלף עם חילופי שלטון    ימנה את הדמוקרט לאיל בריינרד, חבר מועצת הנגידים של הפדרל ריזרב, לסגנו של פאואל
איתמר לוין
במאמר בוושינגטון פוסט מסביר סאמרס מדוע השקעה של 80 מיליארד דולר ב-IRS - כפי שמציע ביידן - אכן תכניס מאות מיליארדי דולרים בעשור הקרוב, בניגוד לתחזיות הפוכות
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: הנשיא ומקורביו מעבירים מסר זה בשבועות האחרונים, אך במפלגה הדמוקרטית עדיין לא משוכנעים שזוהי אכן כוונתו האמיתית    ביידן הוא כבר הנשיא המבוגר ביותר בתולדות ארה"ב ומן המבוגרים במנהיגים הדמוקרטיים בהיסטוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il