X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אדמונד שמסי טוען, כי עורכי הדין שטיפלו במתחם ובו המוסדות שהקים הרב קוק - ובראשם אריאל יונגר, בני רוטנברג ורון גזית - גרמו לכך שמכר בעל כורחו לפטריק דרהי את זכויות הניוד ב-1,420 מ"ר
▪  ▪  ▪
נווה צדק. המתחם נמכר ב-200 מ"ש [צילום: לע"מ]

חברות הנדל"ן ישועתי ולידל אחזקות שבשליטת אדמונד שמסי תובעות 49.6 מיליון שקל ממי שהיו עורכי דינן בעסקה לרכישת מתחם היסטורי בשכונת נווה צדק בתל אביב. בין הנתבעים, בתביעה שהוגשה (יום ד', 22.12.21) לבית המשפט המחוזי בתל אביב: עורכי הדין אריאל יונגר, בני רוטנברג, רון גזית ומוטי ארד.
מדובר במתחם הכולל בין היתר את המבנים בהם פעלו הישיבה ובית הכנסת שהקים הרב אברהם יצחק הכהן קוק כאשר היה הרב הראשי ליפו, בתחילת המאה ה-20. מבנים אלו מיועדים לשימור, והפרויקט כולל חמישה בניינים ובהם 26 דירות (בשטח כולל של 4,000 מ"ר) ו-750 מ"ר למסחר. שמסי רכש את המתחם ב-6 מיליון דולר, מכר אותו לפטריק דרהי (בעל השליטה בחברת הוט) ב-128 מיליון שקל, ודרהי מכר אותו לפני שלושה חודשים לחברות גוב נדל"ן ואלמוגים ב-200 מיליון שקל.
יונגר הוא עו"ד בולט בתחום הנדל"ן. רוטנברג וגזית היו שותפים במשרד מוביל בתחום האזרחי שנשא את שמותיהם; כיום רוטנברג הוא שותף בכיר במשרד גולדפרב-זליגמן. ארד היה שותף במשרד גזית-רוטנברג וכיום עומד בראש משרד משלו. כמו-כן נתבעים עוה"ד חיים ישר (כיום מנכ"ל קרן רום של עובדי הרשויות המקומיות), אמיג ונג (כיום שותף במשרד גולדפרב-זליגמן) ויגאל קווה (כיום שותף במשרד גולדפרב-זליגמן), שהיו גם הם שותפים במשרד גזית-רוטנברג.
בתביעה נאמר כי שמסי רכש את הקרקעות בשנים 2009-2007 ועתר לבית המשפט נגד החלטת עיריית תל אביב להטיל מגבלות שימור על המבנים הקשורים לרב קוק. בנובמבר 2011 חתמו שתי החברות שבבעלות שמסי על אופציה למכירת הקרקע לחברה זרה, ושנה לאחר מכן הסכימו שמסי והעירייה, כי הוא יקבל זכויות ניוד (כלומר: אחוזי בנייה מוגדלים במקום אחר) כפיצוי על שימור המבנים - זכויות שלא היו חלק מן האופציה. החברה הזרה מימשה את האופציה בשנת 2014 ובמקביל מכרה את המתחם לדרהי.
שמסי אומר כי לאורך השנים התרחשו שינויים שהיו צריכים לבוא לידי ביטוי בהסכם למימוש האופציה, כולל הימנעות ממכירת זכויות הניוד (שלא היו קיימות בעת ההסכם המקורי). לטענתו, עורכי הדין הנתבעים טיפלו בהסכם זה ויונגר אף הבטיח לאנשיו, כי הוא מטפל בנושא. בפועל, נאמר בתביעה, נציגיו של דרהי סירבו שלא לכלול בעסקה את זכויות הניגוד - אך עורכי דינו של שמסי לא גילו לו עובדה זאת. כאשר ביקש שמסי למכור ב-2017 את זכויות הניוד, השיב דרהי שהללו שייכות לו משום שרכש אותן מבעלת האופציה. לאחר הליך משפטי וגישור בפני השופטת הילה גרסטל הוסכם, כי זכויות הניוד של 750 מ"ר יהיו בידי שמסי, וזכויות הניוד של 1,420 מ"ר - בידי דרהי. לטענת שמסי, כל מ"ר היה שווה 30,000 שקל (בתוספת מע"מ) ומכאן הסכום הנתבע. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד יצחק יערי וברק טל, וטרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  22/12/2021   |   עודכן:  22/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יזם נדל"ן בנווה צדק תובע מעורכי דינו 49.6 מיליון ש'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מנכ"ל משרד התחבורה ענתה ליו"ר ועדת הכלכלה על הפקק בנמלים: הבעיה היא לא ברציפים - רציף ללא עובדים הוא כמו חנייה    שרת התחבורה מיכאלי הגיעה לוועדת הכלכלה לדווח על פעילות משרדה ואמרה: לצערי יש קשיים בפינוי התחנה המרכזית בתל אביב - לא ויתרתי    ביטון שב ודרש להעביר תקציבים לטובת המלחמה בתאונות הדרכים עוד השנה
איתמר לוין
טוען שבנו של בנימין נתניהו השתלט על מדיניות ההסברה אחרי בחירות 2015 והשפיע על המדיניות וקבלת ההחלטות גם בתחומים אחרים    מביע זעזוע מהגשת כתב האישום נגד איריס אלוביץ
עידן יוסף
לפני כשנה קבעה ועדת הכלכלה כי למשרד התחבורה אין סמכות לתת היתרים חדשים לתחבורה ציבורית בשבת והורתה למשרד התחבורה לתקן ליקויים ולמסור לה מידע    ח"כים שנכחו בדיון טענו במהלך ישיבת הוועדה היום כי המשרד לא ציית לוועדה, בניגוד למידע כוזב שמשרה השרה מיכאלי
מירב ארד
המנגנון כולל ערבות בסך 60 מיליון לשיקום נזקי הכרייה והשיקום של נזקי הפסולת התעשייתית    תוקף הערבות - לשנתיים לאחר תום הזיכיון ויתחדש עד לסיום השיקום    גלית כהן: "הובלנו לכך שהסיכון האדיר כתוצאה מאי-השיקום של הפסולות התעשייתיות יוטל על כתפיה של מי שיצרו את הסיכון"
מירב ארד
בית הדין העליון של הליכוד קבע כי לא ניתן להכריז עליהם כהתארגנות עוינת, והוסיף כי יש לבחון כל חבר באופן פרטני    כ-7,000-6,000 יחזרו למפלגה ותיערך לגביהם בדיקה פרטנית    ח"כ מיקי זוהר: "לליכודניקים החדשים אין מקום בתנועת הליכוד וצריך להרחיק אותם משורותינו. נקודה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il