X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקדיש אינו אלא שבח לבורא ואין בו כל אזכור לעילוי נשמת המת את הרבי המשיחי יש לקבל בזהירות, כי היינו כבר בסרט דומה
▪  ▪  ▪
הקדיש - לא לעילוי נשמת אלא לעילוי שם הבורא [צילום: AP]

לבי התמלא גאווה בשומעי את נאומו של נשיא המדינה, שמעון פרס, שנישא בעברית בבודנסטג הגרמני, אם כי החליק בלשונו כשאמר שהקדיש הוא תפילה בת אלפי שנים שנאמרת לעילוי הנשמות. זה קורה לו מדי פעם (גם כשאמר שהשעון הוא המצאה שוויצרית - זוהי המצאה איטלקית - ולתלמידים בבאר שבע אמר שלא צריך ללמוד היסטוריה, כי המהפכה הצרפתית כבר הייתה והם צריכים להסתכל קדימה; טוב, אז לא צריך ללמוד על בן-גוריון, ומי היה הרמטכ"ל הראשון של צה"ל, וטרומפלדור, וחובבי ציון, וארלוזורוב וז'בוטינסקי וכולי - אז אמר... אך אם הוא היה טורח להבין את מילות הקדיש שנאמר בארמית ואת תולדותיו, סביר להניח שלא היה נכשל בלשונו.
אני מבקש להבהיר כאן כי אנוכי, כותב שורות אלה, חילוני גמור ואינני שומר מצוות, אך אין זה אומר שאינני מכבד את הדת היהודית. אני מכיר ומוקיר את דתנו ומכבד בכל הכבוד הראוי את כל ידידיי הדתיים והחרדיים, ואין בכוונתי לפגוע במי מהם.
להלן מספר עובדות על הקדיש:
  • במקורו, הקדיש נאמר לאחר לימוד אגדה (להבדיל מלימוד הלכה), אך בהדרגה נכנס הקדיש לתפילות הציבור בבתי הכנסת, כשהוא משולב בין קטעי תפילות, כגון לאחר "פסוקי דזמרה" או לפני "ברכת יוצר".
  • בתחילת ימי הביניים, הקדיש תפס מקום בתפילות אבלים ויתומים ובאזכרות למתים, ובמאות 13-12 חדר המנהג לקרוא קדיש למת.
  • עיקרו של הקדיש הוא פיאור גדולת השם ובקשה לקירוב הגאולה וביאת המשיח.
  • הקדיש נאמר בארמית, ואין לומר את הקדיש שלא בציבור, כך שחייבים להיות לפחות מניין אנשים.
  • הקדיש נאמר בכל תפילה מספר פעמים על-ידי שליח ציבור.
  • כמו-כן, נאמר הקדיש על אנשים שנפטרו על-ידי קרוביהם או על-ידי אחרים.
להלן קדיש בארמית ותרגומו לעברית:
יִתְגַּדַּל וְיִתְקַדַּשׁ שְׁמֵיהּ רַבָּא. (אמן)
  • יגדל ויתקדש שמו הגדול.
בְּעָלְמָא דִּי בְרָא, כִרְעוּתֵהּ. וְיַמְלִיךְ מַלְכוּתֵהּ, וְיַצְמַח פֻּרְקָנֵה, וִיקָרֵב מְשִׁיחֵהּ. (אמן)
  • בעולם שברא כרצונו, וימליך מלכותו ויצמיח ישועתו ויקרב משיחו.
בְּחַיֵּיכוֹן וּבְיוֹמֵיכוֹן וּבְחַיֵּי דְכָל-בֵּית יִשְׂרָאֵל, בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב, וְאִמְרוּ אָמֵן. (אמן)
  • בחייכם ובימיכם ובחייהם של כל בית ישראל, במהרה ובזמן קרוב, ואמרו אמן.
יְהֵא שְׁמֵיהּ רַבָּא מְבָרַךְ, לְעָלַם לְעָלְמֵי עָלְמַיָּא.
  • יהי שמו הגדול מבורך לעולם ולעולמי עולמים.
יִתְבָּרַךְ וְיִשְׁתַּבַּח וְיִתְפָּאַר וְיִתְרוֹמַם וְיִתְנַשֵּׂא וְיִתְהַדָּר וְיִתְעַלֶּה וְיִתְהַלָּל, שְׁמֵהּ דְּקֻדְשָׁא בְרִיךְ הוּא. (אמן)
  • יתברך וישתבח ויתפאר, ויתרומם ויתנשא ויתהדר, ויתעלה ויתהלל שמו של הקדוש ברוך הוא.
לְעֵלָּא מִן-כָּל-בִּרְכָתָא, שִׁירָתָא, תִּשְׁבְּחָתָא וְנֶחָמָתָא דַאֲמִירָן בְּעָלְמָא, וְאִמְרוּ אָמֵן. (אמן)
  • למעלה מכל הברכות, השירות, השבחים והנחמות שאנו אומרים בעולם ואימרו אמן.
יְהֵא שְׁלָמָא רַבָּא מִן שְׁמַיָּא וְחַיִּים עָלֵינוּ וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל. וְאִמְרוּ אָמֵן.
  • יהי שלום רב מן השמים וחיים עלינו ועל כל ישראל ואימרו אמן.
עֹשֶׂה שָׁלוֹם בִּמְרוֹמָיו, הוּא בְּרַחֲמָיו יַעֲשֶׂה שָׁלוֹם עָלֵינוּ, וְעַל כָּל-עַמּוֹ יִשְׂרָאֵל, וְאִמְרוּ אָמֵן. (אמן)
[מתוך האתר "אורנים"]
אנו רואים כאן שאין בקדיש כל אזכור למת ולהעלאת נשמתו לשמים, והקדיש אינו אלא המנון שבח והלל לבורא, כאילו הבן (במקרה הטוב) אינו כועס עליו על כי אביו נלקח ממנו, להפך - אנו מהדרים ומהללים את שמו הגדול גם ברגעים הקשים ביותר של הטרגדיה הגדולה מכל, גם כשאב אומר קדיש על מות בנו. יש באמירת הקדיש משום התרפסות שלא במקומה. מקרה שהיה בשבוע שעבר: בתו של ידיד קרוב שלי נפטרה בגיל 34 מסרטן בהיותה בהריון, ואביה אמר קדיש. מזל שהוא לא הבין את אשר הוא קרא.
יש לנו מספיק תפילות לעילוי נשמת המת, כמו "אל מלא רחמים", "יזכור", "תפילת אשכבה" ופסוקי תהילים...
עד כאן הרהוריי באשר לקדיש, ואם יש מאן דפליג, אנא שיאיר את עיניי. ולאחרים, אם זה מעורר אצלכם חומר למחשבה, אז מה טוב.

זהירות מן המשיח

ברוך הבא המלך המשיח! עם תמונה גדולה של הרבי מליובאוויטש. מי לא ראה את הכרזות הענקיות הללו?
קודם כל, להלן מספר מובאות מהמקורות:
"ואמר ר' חייא בר אבא אמר ר' יוחנן: כל הנביאים כולן לא נתנבאו אלא לימות המשיח, אבל לעולם הבא - עין לא ראתה אלוהים זולתך" [ישעיהו ס"ד].
והרמב"ם אומר: "אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שיעבוד מלכיות בלבד".
בספר ישעיהו (ובשינויים קלים גם בספר מיכה פרק ד') נאמר: "והיה באחרית הימים, נכון יהיה הר בית ה' בראש ההרים ונישא הוא מגבעות, ונהרו אליו כל הגויים".
גם הרמב"ם וגם ר' חייא מסתמכים על דברי ישעיהו, שהמשיח יבוא רק באחרית הימים ואין בו דבר לעולם הזה, כי אחרית הימים זה הזמן שלא אחריו ימים נוספים.
אבל נניח למקורות. הנה לכם תזכורת ואולי אזהרה:
לפני 1995 שנים הסתובב בארץ תלמיד חכם, שמהר מאוד אסף סביבו חסידים ויצר חסידות משלו. מה גם שידע לרפא אנשים ובכלל היה איש חכם וכריזמטי. לא פלא שחסידיו שאלו אותו יותר מפעם אם הוא המשיח, והוא ענה רק ברמזים אך לא התנגד בתוקף לדברים (כמו הרבי מליובאוויטש לאחר פחות מ-2,000 שנים מאוחר יותר).
האיש השמאלני הזה (לפי הפירוש העכשיווי) הטיף לאהוב את האויב, ולפני 1977 שנים גמר על הצלב. הוא חי והוצא להורג כיהודי. חסידיו גם הם כולם היו יהודים (ולא רק יהודה איש-קריות כפי שהנוצרים רוצים להאמין) ומתו כיהודים גם הם. הדת הנוצרית צברה מאמינים רק כ-300-200 שנים לאחר צליבתו, והאיש המסכן הזה לא ידע מה הוא עולל לעם היהודי לדורות רבים, כולל האינקוויזיציה, הגירושים, הפוגרומים, השואה וכל האנטישמיות שבעולם.
לא, אני לא רוצה שידור חוזר של הסרט הרע הזה. אין לנו צורך במשיח בלי תחיית המתים. כשנראה את כל סימני ביאת המשיח - נאמין. אך קודם לכן עלינו להיזהר.

תאריך:  01/02/2010   |   עודכן:  01/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שמעון פרס / Shimon Peres
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרהורים על הקדיש ו"המשיח" הרבי מליובאוויטש
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הפוסל במומו פוסל....
ירון זכאי  |  1/02/10 11:42
2
למהרהר -תמשיך להעמיק...
קורא ותיק  |  1/02/10 13:21
3
גלגולי נשמות
ציפי מ  |  1/02/10 14:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
חיסול בכיר החמאס הוא הישג מודיעני ומבצעי חשוב במעלה שייפגע קשות בהברחות הנשק והטילים מאירן לרצועת עזה    יש בו גם מסר לאחראים על חטיפתו של גלעד שליט כי סבלנותה של ישראל עומדת לפקוע    ישראל חייבת להמשיך בחיסולם של מנהיגי החמאס בכל מקום כדי ליצור את ההרתעה הנדרשת
יוסף אליעז
קראתי והשתוממתי: דן אלמגור ביקר את המשוררת לא על מה שכתבה, אלא על מה שלא כתבה    על ארץ שיושביה אוכלים בעמידה גם את השוכבים
שלמה גזית
אסור לנו לתת יד לפתיחתו מחדש של תיק 48', אסור לנו להתיר החזרת הבעלות למי שנטש את ביתו או אדמתו ב-48'    לא ליהודים ולא לערבים
אורי אבנרי
ניסיון השנים מלמד, שאין שום ערך במו"מ אם אחד מצדדים אינו מעוניין בהסכם    גרוע מזה: המו"מ יכול להזיק, כאשר אחד הצדדים משתמש בו כדי למשוך זמן וליצור דימוי כוזב של התקדמות לקראת שלום
ד"ר דויד שוורץ
למרות חוסר הפופולריות, הליברליזם עדיף על הסוציאליזם והקומוניזם    "תנו לחיות" בארץ הזאת וברכו את המשקיעים בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il