X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרב דוד לאו [צילום: מיכאל הרוש]
הרב הראשי לאו לבנט: "לא אחתום על תעודות גיור"
נשיא בית הדין הרבני הגדול הרב דוד לאו יוצא בחריפות במכתב לרה"מ נגד מתווה חוק הגיור שעולה השבוע לקריאה ראשונה "יגרום לפיצול של העם היהודי" השר לשירותי דת מתן כהנא: "המהלך יפגע בעולים מאתיופיה, בחיילים המבקשים להתגייר ובאלפי מתגיירים נוספים"

הרב הראשי לישראל דוד לאו פנה (יום ג', 28.12.21) במכתב חריף אל ראש הממשלה נפתלי בנט נגד הכוונה לקדם את מתווה הגיור ולהפסיק את כהונתו של ראש מערך הגיור הרב משה ולר. במכתב נאמר כי "תפקידו של ראש מערך הגיור הוא ליישם את הנחיותיו ההלכתיות של נשיא בית הדין הגדול. וחובתו של ראש המערך לוודא שמירה על ההנחיות ההלכתיות".
מתווה הגיור של השר לשירותי דת, מתן כהנא, מציע לתת בידי רבני ערים להקים בתי דין לגיור, כדי לפעול לגיור עשרות ומאות אלפי אזרחים ישראלים שהם מזרע ישראל, אך אינם יהודים על-פי ההלכה. חוק הגיור אמור לעלות (יום ד', 29.12.21) לקריאה ראשונה בכנסת.
עוד כתב הרב הראשי כי ״הפסקת כהונתו של מי שמופקד על יישום ההנחיות ההלכתיות היא גדיעת הקשר בין מערך הגיור לרבנות הראשית, ותגרום לניתוק והסרת האחריות ההלכתית על הנעשה במערך הגיור. לצערי, צעד זה הוא חלק מהמגמה המסוכנת של קידום מתווה הגיור שעומד על הפרק בימים אלו. אני חוזר ומדגיש, מתווה הגיור המוצע יגרום לקרע משמעותי בעם ישראל שלא יהיה ניתן לאיחוי.
"יישום מתווה הגיור המוצע יגרום לפיצול של העם היהודי, שייאלץ להתמודד בעתיד עם השאלה הקשה 'מי הוא יהודי', עם מי אפשר להתחתן ועם מי ח״ו לא, מצב נורא של שתי מדינות לשני עמים, יהדות מפולגת במקום יהדות מאוחדת.
״אני מודיע לך בצער רב, כי אם יקודם מתווה הגיור ותופסק כהונתו של ראש מערך הגיור, אאלץ להסיר אחריותי מכל הנעשה במערך הגיור ואפסיק מיידית לאשר את תעודות הגיור הניתנות בו".
השר לשירותי דת, מתן כהנא, הגיב למכתב ששלח הרב לאו: "כואב ומצר על כוונתו של הרב הראשי להפסיק את הגיור בישראל רק בשל אי-הארכת כהונה של פקיד. המהלך יפגע בעולים מאתיופיה, בחיילים המבקשים להתגייר ובאלפי מתגיירים נוספים".
כהנא הוסיף: "מתוך כוונה להגיע להסכמה רחבה ככל האפשר, מקדמות הממשלה והקואליציה בימים אלו חוק גיור שיאפשר לישראלים הרוצים בכך להתגייר על-פי ההלכה". השר כהנא קרא לרב הראשי לחזור בו מכוונתו "לעצור את הגיור בישראל", כלשונו, ולהמשיך בהידברות כדי להגיע להסכמות לטובת גיור ממלכתי והלכתי.
אולם מקורבי הרב הראשי אמרו כי טכנת השר בדבר עצירת הגיור בעדה האתיופית היא "שקר גמור". בהודעה מטעמו נמסר: "הרב הראשי הוא בחוק כיום ראש העדה היהודית וחתום על כל המרת דת לדת יהודית (גיור). במסגרת זו, יש לרב את ראש מערך הגיור שמונה על ידו לוודא כי הגיורים מתבצעים בהתאם להנחיותיו הלכתיות. מרגע שאותו אדם יפוטר ולא תהיה לרב דרך לדעת על-פי אלו הנחיות בוצעו הגיורים הרב הראשי בהחלט לא יחתום על שום גיור, ללא שום הבדל בזהות המתגייר ואיזו מדינה הגיע, ללא שידע בוודאות שבוצע על-פי הנחיותיו ההלכתיות, כפי שפורט במכתבו של הרב הראשי לראש הממשלה הערב".

תאריך:  28/12/2021   |   עודכן:  29/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרב הראשי לאו לבנט: "לא אחתום על תעודות גיור"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חוק הגיור החדש הוא ברכה לכולם
רבקה שפק ליסק  |  29/12/21 13:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
שר החוץ לוועדת החוץ והביטחון: מעדיפים לפעול בשיתוף פעולה בינ"ל, אבל אם צריך - נפעל לבד    "עליית מדרגה בנראות הציבורית של יחסי ישראל וכלל שכנותיה"
בצלאל סמוטריץ'
שרת הפנים מפחדת בצדק לבוא לעימות מולי על חוק החשמל במקום, בזמן ואצל המנחה שהיא תבחר. מפחדת פשוט כי היא יודעת שהיא אומרת לא אמת. אז הנה העובדות על חוק החשמל
עידן יוסף
כוונת הממשלה להעביר 140 מיליון שקל לאוניברסיטה מושהית לנוכח היותה מנוגדת להוראות ולפיהן רק הות"ת יכולה לתקצב    הממשלה תבקש מוועדת הכספים לאשר את ההעברה כחלק מהסכמים פוליטיים
מירב ארד
מיליארד ש"ח יוקצו לחיזוק ההתיישבות ברמה    שני הישובים החדשים ייקראו אסיף ומטר    חיזוק גם לעיר קצרין שתתחדש בשתי שכונות חדשות, רובע 12 ורובע 13
איציק וולף
משרד החקלאות ופיתוח הכפר ישקיע 35 מיליון שקל לטובת שיפור חזות יישובים, שיפוץ מבני ציבור, ושיקום תשתיות ברחבי המועצה האזורית גולן    11 מיליון שקל יושקעו בפיתוח הגולן במחוז האגרוטק הישראלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il