X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אמסלם. הקואליציה התנגדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
"חוק ברקת" של שרן השכל עבר בטרומית
הקואליציה עשתה לאופוזיציה תרגיל והפילה את הצעת החוק של דודי אמסלם להגבלת מימון עצמי של נבחרי ציבור, אך אישרה הצעה כמעט זהה של שרן השכל 13 ח"כים מהליכוד הצביעו בעד הצעת החוק, 9 נגד ונתניהו נעדר מההצבעה

‏תרגיל של הקואליציה: החוק להגבלת מימון עצמי של נבחרי ציבור, המכונה "חוק ברקת" של דודי אמסלם שנתמך ע"י ועדת השרים לחקיקה (תמיכה שקיבלה ערר מהשר יאיר לפיד) עלה להצבעה (יום ד', 29.12.21) יחד עם חוק כמעט זהה של שרן השכל. הקואליציה הפילה את החוק של אמסלם אך העבירה את זה של השכל בקריאה טרומית, ברוב של 64 מול 17.
בהצעת החוק מוצע לקבוע תקרת הוצאות של 100,000 שקלים בשנה כסכום המקסימלי שנבחר ציבור ובני משפחתו יחד יוכלו להוציא מכיסם כתרומה לטובת פעילות פוליטית שגרתית.
בתרגיל זה, תופסת הקואליציה שלוש ציפורים במכה אחת - שולטת בהליכי קידום החוק, מסכסכת בתוך הליכוד ש-13 מחבריו הצביעו בעד החוק ואף נוקמת בח"כ אמסלם שתוקף אותה כל העת.
התרגיל של שרי תקווה חדשה, זאב אלקין וגדעון סער, נועד לגרום לעכברים לצאת מהחורים בליכוד ולחשוף מי בליכוד תומכים בחוק נגד ברקת. בסיעת הליכוד הוחלט ברגע האחרון שלא לכנס ישיבת סיעה השבוע ובכך נמנעה תגרה משמעותית, ולחברי הכנסת ניתן חופש הצבעה.
הח"כים שתמכו בהצעת החוק הם: אלי כהן, יובל שטייניץ, שלמה קרעי, אמיר אוחנה, דוד אמסלם, יואב גלנט, ישראל כ"ץ וקרן ברק. התנגדו - צחי הנגבי, מיקי זוהר, פטין מולא, יואב קיש, מירי רגב, ניר ברקת, אבי דיכטר, יריב לוין וקטי שטרית. היתר, כולל נתניהו, לא נעדרו מההצבעה.
שס הצביעה נגד הצעת החוק, הציונות הדתית נעדרה ויהדות התורה התפלגה בהצבעתה.
ח"כ דוד אמסלם אמר בעת הצגת הצעת החוק: "השופטת מרים בן פורת אמרה, 'שלטון לא קונים בכסף', כשרוצים להיבחר לכנסת מציעים את היכולות ואת האידאולוגיה ולא את חשבון הבנק. לקנות אפשר הכל, גם ארגוני פשיעה קונים בכסף - הרבה חיילים. מי שבאמת הגון וישר לא יכול להצביע נגד החוק ומי שמצביע נגדו הוא איש מושחת בבסיס. אני מבקש שהכל יהיה ביושר ואנשים ישכנעו למה מגיע להם להיבחר ולא לקנות אנשים בכסף. אין לי מושג למה ברקת ניכס לעצמו את החוק? למה 200 אלף שקל זה לא כסף? אם אתה מפזר מיליוני שקלים אתה קונה מדינה. בעוד שבע שנים ישבו כאן מאה מיליארדרים והם יחוקקו חוקים לטובתם כדי שהעבדים ימשיכו לעבוד בשכר מינימום. אין דבר יותר הגון מהחוק הזה".
ח"כ שרן השכל: "החוק מבקש להבטיח יושרה ומניעת קניית שלטון בכסף. החוק מבקש למנוע יצירת תלות פוליטית מוגזמת בהון מה שזכה לכינוי 'הון שלטון'. תאר מצב שרק אנשים עשירים היו יכולים להיבחר לכנסת".

תאריך:  29/12/2021   |   עודכן:  29/12/2021
+מפלה לקואליציה: נפלה הצעת החוק לערוצים 12 ו-13
06:32 30/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

על חודו של קול הצליחה האופוזיציה למנוע מהקואליציה להאריך הוראת שעה שאיפשרה לערוצים המסחריים לקבל תשלומים מסוימים  ▪  ח"כ פינדרוס: "זה חוק ישראל היום"  ▪  למרות נסיונות גיוס הח"כים היה תיקו במליאה

[צילום: ערוץ כנסת]
ח"כ מיכאל ביטון. משך זמן [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+משרד המשפטים מעכב איזוק אלקטרוני למניעת אלימות במשפחה
18:07 29/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

5 ח"כיות התבקשו לעכב הצ"ח לאיזוק אלקטרוני למניעת אלימות במשפחה, על-מנת שתוגש הצעת חוק ממשלתית  ▪  המשרד לבט"פ נערך להצעת החוק, אך משרד המשפטים והפרקליטות מעכבים אותו  ▪  יו"ר הוועדה לבט"פ: האיזוק האלקטרוני הוא כלי מצוין. נדאג שהחקיקה הפרטית החשובה של חברות הכנסת תבוא לידי ביטוי בהצעת החוק הממשלתית, ונוודא שהיא מתקדמת בקצב ראוי

ח"כ מירב בן-ארי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+פינדרוס ובן-גביר: מדוע המשטרה לא מגבילה התקהלויות נוצרים
17:18 29/12/21  |  עידן יוסף

חברי הכנסת יצחק פינדרוס ואיתמר בן-גביר מוחים על האיסור שהוציאה המשטרה על קיום הילולת הבאבא סאלי בנתיבות. השניים טענו לאפליה ברקע היתרים דומים שאיפשרו חגיגות נוצריות ומסיבות סילבסטר.

+הכנסת אישרה בטרומית תיקון לחוק דוד בן-גוריון
17:11 29/12/21  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק דוד בן-גוריון (תיקון - ביטול הוראת שעה), התשפ"ב-2021. 55 חברי כנסת תמכו בהצעה של חבר הכנסת איתן גינזבורג וקבוצת חברי הכנסת, ו-52 התנגדו.
מוצע בה לבטל את הוראת השעה, ולקבוע שחברותם של מי שמונה למועצה ו/או למנהלת צריף המגורים של דוד בן-גוריון תהיה קבועה ולא זמנית. כן מוצע שהמדינה תשלים את הכנסות המוסד, עד כדי הדרוש לצורך פיתוחו וניהול מכלול פעילויותיו.

+בטרומית: אושרה הצעת חוק לפתיחת תביעה על סכום קצוב
17:02 29/12/21  |  עידן יוסף

אושרה בקריאה טרומית הצעת חוק ההוצאה לפועל (תיקון - פתיחת תביעה על סכום קצוב), התשפ"ב-2021. 57 חברי כנסת תמכו בהצעה של חברת הכנסת יעל רון בן-משה וקבוצת חברי כנסת, ו-51 התנגדו.
מוצע בה לקבוע שבמקרה שזוכה אינו מצליח להמציא את ההתראה בתביעה על סכום קצוב, יוכל להגיש בקשה לפתיחת תיק חרף אי-ההמצאה אם סכום התביעה אינו עולה על 10,000 שקלים וכפוף לתנאים המנויים.
הצעת החוק מבקשת לבצע שינוי באופן פתיחת תיקים הוצאה לפועל על סכום קצוב, כך שבמקרים שהזוכה לא הצליח לבצע מסירה מלאה של התראה, תשמר לו האפשרות לפתוח את התיק בדרך חלופית.

+בטרומית: יוגדל המענק השנתי למי שעסק בניטרול תוצאות אסון צ'רנוביל
16:46 29/12/21  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק המסייעים לנטרול תוצאות אסון צ'רנוביל (תיקון - הגדלת מענק ושיפור זכויות), התשפ"ב-2021 של חברי הכנסת יבגני סובה, יוליה מלינובסקי, אלכס קושניר, יוסי שיין, לימור מגן תלם, אלינה ברדץ' יאלוב ושרון רופא אופיר.
49 תמכו בהצעה, ללא מתנגדים, והיא תועבר לוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות
מוצע בה לקבוע כי חברות הביטוח יחויבו לבטח את המנטרלים בביטוח חיים למטרת הלוואה לדיור, כפוף לתקנות שיתקין שר העלייה והקליטה. בנוסף מוצע להגדיל את המענק השנתי למנטרלים מסכום של 4,775 ש"ח ל-7,000 ש"ח, ולקבוע שמענק זה לא ייחשב להכנסה לפי כל דין, לרבות לצורך חישוב זכאות לגמלת הבטחת הכנסה.

+בטרומית: שיעורי מס הרכישה החלים על רוכש דירת מגורים יחידה יתוקנו
16:01 29/12/21  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (תיקון - מדרגות המס על דירה יחידה ועל בניין להשכרה ובניין לשכירות מוסדית), התשפ"ב-2021. 84 חברי כנסת תמכו בהצעה של חבר הכנסת יואב קיש וקבוצת חברי הכנסת, ו-7 התנגדו.
מוצע בה לתקן את שיעורי מס הרכישה החלים על רוכש דירת מגורים יחידה, כך שעל חלק השווי שעד 1,930,000 ש"ח לא ישולם מס רכישה, ועל חלק השווי העולה על סכום זה ועד 2,330,000 ש"ח ישולם מס בשיעור של 3.5%. כמו-כן, מוצע לצמצם את מדרגות המס הגבוהות על רכישת דירת מגורים יחידה.בנוסף, מוצע לקבוע כי לא יחול שיעור מס מוגדל על רוכש דירות בבניין להשכרה או רוכש דירות בבניין לשכירות מוסדית (משכיר ממשיך), אלא יחולו לגביו שיעורי מס מופחתים. הוועדה המוסמכת לדון בהצעת חוק זו הינה ועדת הכספים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חוק ברקת" של שרן השכל עבר בטרומית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
5 ח"כיות התבקשו לעכב הצ"ח לאיזוק אלקטרוני למניעת אלימות במשפחה, על-מנת שתוגש הצעת חוק ממשלתית    המשרד לבט"פ נערך להצעת החוק, אך משרד המשפטים והפרקליטות מעכבים אותו    יו"ר הוועדה לבט"פ: האיזוק האלקטרוני הוא כלי מצוין. נדאג שהחקיקה הפרטית החשובה של חברות הכנסת תבוא לידי ביטוי בהצעת החוק הממשלתית, ונוודא שהיא מתקדמת בקצב ראוי
עידן יוסף
היום מועלית הצעת החוק במליאה, אך התשובה וההצבעה עליה יהיו במועד אחר    השר כהנא סיכם עם היוזמת מלינובסקי כי בתוך שבועיים יפרסם תזכיר חוק ממשלתי שאליו יוצמדו שתי הצעות חוק פרטיות בנושא    ליברמן מאיים לפעול נגד הרב הראשי
מירב ארד
"צמצום מגעים" פירושו: לימודים בשטח פתוח בתוך בית הספר או מחוצה לו, בדרך המרווחת בין התלמידים כגון לימודים באולמות ספורט, למידה היברידית או למידה מקוונת    בבתי ספר ברשויות אדומות בהם לא התגלה תלמיד מאומת יוכלו להמשיך ללמוד כרגיל    עלייה במספר התלמידים בבתי הספר היסודיים שהתחסנו בחיסון ראשון
מירב ארד
התיקונים שאושרו נועדו לפתור קשיים ביישום החוק, להדק את אמצעי הפיקוח והבקרה על רשויות הניקוז ולחזק את יכולת הביצוע של מפעלי הניקוז
מירב ארד
הביטוח הלאומי: עד כה 12 אלף מעסיקים הגישו בקשה לדמי בידוד עבור 102 אלף עובדים ושולמו כ-550 אלף ימי בידוד, כ-159 מיליון שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il