X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
מאיר כהן [צילום: באדיבות המשפחה]
מת העיתונאי לענייני תעופה מאיר כהן
בביתו בירושלים הלך לעולמו מאיר כהן שהיה שנים רבות כתב ופרשן לענייני תעופה בשורה ארוכה של כלי תקשורת בארץ, ובהם בקול ישראל, בטלוויזיה הישראלית, בגלי צה"ל, בעיתונות הכתובה ועוד בן 85 היה במותו

מאיר כהן נולד בשנת 1936 בירושלים לעליזה ולגרשון כהן למשפחה בת 9 ילדים. המשפחה התגוררה בשכונת נחלת שמעון בירושלים. אביו גרשון כהן, שנודע בשם "חכם גרשון", עלה לארץ מעירק והיה הרב והמלמד בתלמוד תורה חיידר בשכונה, בשנים שלפני מלחמת העצמאות (על שמו רחוב המלמד בשכונת הר-נוף). מאיר למד בבית הספר "תלמוד תורה מזרחי" ובהמשך בתיכון "גבע".
בשנת 1954 התגייס לצה"ל ושירת בגבעתי. לאחר שחרורו מצה"ל עבד במשרד האוצר ובמקביל היה עיתונאי לענייני תעופה וחלל בעיתונים שונים. אחיינו העיתונאי והסופר חגי הוברמן מספר כי כבר בשנות ה-60 היה מאיר כהן כתב ידוע. הוא כתב כתבות ומאמרים בנושאי תעופה וחלל בעיתון הארץ, בביטאון חיל-האוויר ועוד. בשנת 1965 הוציא חוברת שנקראה "תעופה וחלל". מספר הוברמן: "כבר אז היה למאיר כהן שם של מומחה לענייני תעופה, בשנות ה-60 וה-70 הוא היה מומחה מס' 1 בתחום התעופה".
פרשן ברדיו, בטלוויזיה ובעיתונות הכתובה
בשנת 1976 עזב מאיר כהן את משרד האוצר, והתמסר לתחום העיתונות ככתב חוקר מומחה לענייני תעופה וחלל. הוא עבד כפרשן בקול ישראל, בטלוויזיה הישראלית ובגלי צה"ל. וכן כתב בנושאי תעופה וחלל בעיתונים: ידיעות אחרונות, מעריב, מעריב לנוער ועוד.
מאיר כתב 15 ספרים בענייני תעופה חלל וביטחון ישראל, ובהם "החיים בחלל", "מאה שנות תעופה: מהאחים רייט ועד למטוס החלל", ו"צעדים בחלל": חקר החלל מראשיתו ועד ימינו ועוד. כמו-כן ערך והנחה חוגי תעופה וחלל. הירצה בנושאי תעופה חלל בבתי ספר ובצבא בכינוסים וימי עיון, בסמינרים בישראל ומחוצה לה.

[צילום: באדיבות המשפחה]

בתמונה: מאיר כהן משמאל עם אחיו מרדכי בפתח הבית בשכונת נחלת שמעון.

איש הטלוויזיה והרדיו העורך, הבמאי והמתעד בני עורי כותב בדף הפייסבוק לאחר שנודע מותו של מאיר כהן: "עצוב, מאיר כהן הופיע אצלי ב'תצפית' וב'בוקר טוב ישראל'. ידען גדול, איש חביב שהיה כיף לעבוד איתו. אפשר היה תמיד לסמוך עליו. יהי זכרו ברוך".
משפחתו
אחיו הבכור של מאיר כהן היה העיתונאי והסופר יונה כהן שהיה במשך שנים רבות כתב עיתון "הצפה" בכנסת. אח נוסף, מרדכי כהן כיהן בין השנים 1995-1989 בתפקיד מפקד יחידת משמר הכנסת.
העיתונאי והסופר חגי הוברמן, אחיינו של מאיר, כהן מספר "כשהייתי ילד, כחובב תעופה, אהבתי לבוא אל דודי מאיר כהן אח אימי הביתה, לשמוע סיפורים על כלי טיס, ולראות תמונות של מטוסים שתמיד היו לו. קראתי בשקיקה ובגאווה של אחיין את המאמרים שלו. הספרים ואלפי המאמרים שכתב בנושא תעופה וצבא יהיו מצבה לזכרו".
מאיר כהן הובא למנוחות בבית העלמין במודיעין. בנו נפטר לפני כשנה וממש בימים אלה תמלאנה שנה למותו של הבן.

מאיר כהן ורעייתו רבקה [צילום: באדיבות המשפחה]
תאריך:  30/12/2021   |   עודכן:  30/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מת העיתונאי לענייני תעופה מאיר כהן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאיר כהן
נילס  |  23/08/22 20:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
אלי אלון
מאות אלפים בעולם הערבי הכירו את דמותו הטלוויזיונית או הרדיופונית של שאול מנשה הכתב והפרשן המיתולוגי לענייני ערבים של קול ישראל בערבית    מנשה עבד יותר מ-40 שנה ברשות השידור ככתב, פרשן ומגיש בקול ישראל בערבית    בשבוע שעבר הלך לעולמו בגיל 88
יפעת גדות
שר הבריאות ניצן הורוביץ: "המשימה המרכזית שלנו היא להפוך את מערכת הבריאות לספינת הדגל של השוויון בישראל, וקידום נגישות הוא חלק מרכזי בכך"
איציק וולף
מכהן מאז חודש ספטמבר כממלא-מקום נשיא האוניברסיטה לאחר שהנשיא המייסד שלה, פרופ' אוריאל רייכמן, הודיע על פרישתו    "מודה לדירקטוריון ולאסיפה הכללית על האמון שנתנו בי ועל הזכות להמשיך את המפעל יוצא הדופן הזה, האוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל, ולהובילו לפסגות נוספות בארץ ובעולם"
אלי אלון
בביתו בקיבוץ עין צורים הלך לעולמו רפי אילן חבר הקיבוץ ומוותיקי הקיבוץ הדתי    איש תיאטרון וספרות, מומחה לתיאטרון עברי ולכתבי המשורר נתן אלתרמן ומי שהיה מנהל מרכז אלתרמן באוניברסיטת תל אביב, ומנהל ספריית התיאטרון בניסן נתיב    מאחרוני החברים בגוש-עציון שלפני מלחמת העצמאות    בן 93 היה במותו
יפעת גדות
ענת וסיון פרג' פותחים בישראל את הנציגות הישראלית של חברת MK Illumination, חברת מיצגי התאורה הבינלאומית, הגדולה והמקצועית בעולם ומביאים את אירופה לישראל - להאיר את הדימיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il