X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קריב. "ליבי כבד בדיון הזה על אופן התארגנות הממשלה" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
ח"כ קריב בביקורת על הסיוע לענף התיירות:
"אם יהיה גל שישי לא נאשר הגבלות ללא תוכנית סיוע"
ח"כ קריב אמר את הדברים בדיון משותף לוועדת הכלכלה ולוועדת החוקה חוק ומשפט לסיוע לענף התיירות וקרא לעובדי הענף שלא להחליף מקצוע מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות: "שידע כל מעסיק שבעת צרה ממשלת ישראל תנטוש אותו - זו קריאתנו האחרונה"

ועדת הכלכלה קיימה היום ישיבה משותפת עם ועדת החוקה חוק ומשפט, לדיון מיוחד בתמיכת המדינה בעסקים מענפי התיירות, התעופה והפנאי שנפגעו בשל הקורונה. במהלך הדיון התייחס יו"ר ועדת החוקה, ח"כ גלעד קריב, לאמירותו של שר האוצר אביגדור ליברמן לעובדי ענף התיירות. ח"כ קריב אמר לעובדי הענף: "אנחנו מבקשים מכם לא להחליף מקצוע, אנחנו מאמינים בענף ובנחיצות שלו. זה התפקיד שלנו לגרום למדינה להבין שאם סוגרים את השמים התפקיד שלה הוא לסייע למי שנפגע".
את הישיבה פתח ח"כ איתן גינזבורג, שאמר כי המגבלות שהוטלו השנה היו מוצדקות, אבל ראוי היה לחשוב על ההשפעה שלהן על מי שהושפע מכך באופן ישיר. ח"כ מאזן גנאים הוסיף כי אם המדינה קשה, אז בחברה הערבית קשה כפליים. ח"כ סימון דוידסון אמר כי שוחח עם שר התיירות יואל רזבוזוב, בעקבות פתיחת השמיים, והוסיף כי צריך לשמור על השמיים פתוחים כי זה מה שיציל את ענף התעופה. הוא הוסיף כי הממשלה הסמיכה את שרי התיירות והאוצר להגדיל את הפיצוי לענף התעופה.
סמנכ"ל משרד התיירות, פיני שני, אמר כי בשבוע שעבר אושר סיוע נוסף למארגני תיירות נכנסת ולמורי הדרך, והוסיף כי הוא מקווה שבשבועיים הקרובים יפורסמו מנגנונים שיאפשרו להם לצאת לדרך ולהדריך סיורים בשיתוף רשות הטבע והגנים. עוד אמר שני כי אושר סיוע של 150 מיליון שקל נוספים לענף המלונאות, וניתנה אפשרות לעובדי ענף התיירות לקבל קורסים להכשרה מקצועית של זרוע עבודה במשרד הכלכלה. ח"כ עאידה תומא סלימאן שאלה אם מי שכבר לקח קורסים במקומות אחרים יקבל החזר, ושני השיב בשלילה.
מנכ"לית התאחדות המלונות, יעל דניאלי, אמרה כי הענף מאבד עובדים רבים וסובל ממצוקת מזומנים קשה. היא הסבירה כי מועד החזר ההלוואות שנלקחו מהבנקים הגיע, ובעוד המפקח על הבנקים הוציא מכתב לאפשר דחייה נוספת בשטח זה לא קורה ומנהלי המלונות נדרשים להחזיר הלוואות כשמצוקת המזומנים קשה מנשוא. יו"ר אגודת מורי הדרך, גנית פלג, אמרה כי התקציב שניתן לשילוב מורי דרך ברשות הטבע והגנים לא מספק ומאפשר 5 ימי הדרכה בשנה בלבד, וכי חלק מההכשרות המקצועיות לא יתאימו.
אלון וקנין, בעלים של חברת הפקה ותיירות לחברות שיוצאות מהארץ לכנסים בחו"ל, אמר כי התחום למעשה נסגר כשראש הממשלה המליץ שלא לטוס, והעסקים נשארו ללא הכנסה ובלי שום סיוע. "משרד התיירות לא אחראי על תיירות יוצאת, משרד הכלכלה לא נותן לנו מענה ויש קריסה כוללת בתחום התיירות היוצאת", אמר. מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות, טלי לאופר, הוסיפה: "שידע כל מעסיק שבעת צרה ממשלת ישראל תנטוש אותו. זו קריאתנו האחרונה, כל יתר ענפי התיירות מקבלים סיוע ואנחנו מופלים". סמנכ"ל אל על, שלומי עם שלום, אמר כי ביום שאחרי המשבר חיים לחוקק את חוק עידוד התעופה.
יו"ר ועדת החוקה קריב אמר בתגובה כי תוכנית הסיוע לא נולדה מרצונה הטוב של הממשלה, אלא מאיום של ועדות הכנסת להפסיק לאשר הגבלות קורונה. "ליבי כבד בדיון הזה על אופן התארגנות הממשלה", אמר. ח"כ צבי האוזר אמר כי בעתיד המדינה תוכל לקלוט 10 מיליון תיירים בשנה ואסור שהמשבר ירחיק אותנו מהיעד הזה, לכן חייבים לוודא שימור של תשתיות התיירות הפיזיות והאנושיות.
יו"ר ארגון מורשת דרך, יונתן שפירא, אמר כי מהאחד ביולי סגרו לא רק את השמים אלא גם ביטולו את פעילות מורי הדרך ומאז הם ללא הכנסה. ח"כ קריב שאל האם ניתנו מקדמות, ושפירא השיב: שר האוצר הציע לנו להחליף מקצוע ונתנו לנו הסבות שהם זריית חול בעיניים. ח"כ קריב הגיב: "אנחנו מבקשים מכם לא להחליף מקצוע, אנחנו מאמינים בענף ובנחיצות שלו וזה התפקיד שלנו לגרום למדינה להבין שאם סוגרים את השמים התפקיד שלה הוא לסייע למי שנפגע".
ח"כ קריב הוסיף כי כיו"ר ועדת חוקה תמך והוא עומד מאחורי הצעדים המהירים של הממשלה בראשית גל האומיקרון, שהצילו חיים, והוא לא מבקר את ההחלטה לסגור את השמים. אך עם זאת אמר כי הממשלה הייתה צריכה בקביל להציע תוכנית סיוע. הוא הוסיף: "ככל שהממשלה מעוניינת שנמשיך לגבות אותה בשמירה על מערכת הגבלות מסוימת חייבת לבוא תוכנית סיוע ופיצוי, ואם יהיה פה גל שישי ועוד הגבלות לא יהיה גרייס מהכנסת לממשלה. יש לכם את כל הסימנים המעידים לגל הבא. השאלה הראשונה תהייה מה תוכנית הסיוע שהפעלתם. תראו את זה כגרייס של ועדות הכנסת לממשלה, לגל הזה שהתרגש עלינו כמעט בהפתעה".
נציגת אגף התקציבים באוצר, נעם דן, הציגה את מתווה הסיוע שאישרה הממשלה ואמרה כי תקציב הסיורים למורי הדרך גדל מ-5 ל-25 מיליון שקלים. ח"כ קריב ביקש לדעת כמה אנשים יקבלו מענה והאם מורי הדרך יוכלו לקבל מקדמה, סמנכ"ל משרד התיירות שני אמר כי הוא מקווה שהנוהל יפורסם תוך שבועיים. ח"כ קריב מתח על כך ביקורת, ואמר כי אנחנו כבר 6 שבועות בתוך גל האומיקרון וזה זמן רב מדי. שני השיב כי מספר מורדי הדרך שזקוקים לסיוע הוא נעלם וקריב דרש תשובה בכתב.
יו"ר ועדת החוקה קריב סיכם את הישיבה ואמר כי דרוש דיון המשך. הוא הוסיף ואמר לנציגי הממשלה: "קחו בחשבון שבפעם הבאה שתבואו לאשר מדינות אדומות התשובה תהייה לא. כשסוגרים שמים ומונעים יציאת אנשים למדינות זרות אז צריך לומר שאותם ענפים שקשורים לפעולה הזו צריכים לקבל פיצוי. הפעלתם מנגנוני תפוסה במלונות, למה לא עשיתם את זה לסוכני נסיעות? אני מודיע שתיירות ואוצר לא נתנו תשובה ראויה לסוכני נסיעות. המלצתי לישבי ראש הוועדות תהייה לדרוש מתן תשובה יותר ראויה לתתי הענפים האלה. ברור שכל המשק נפגע אבל, לטעון שסגירת שמים פוגעת באופן שווה בכל מי שקשור לתיירות זה לא רציני".

תאריך:  04/01/2022   |   עודכן:  05/01/2022
+"שוטר שמסתכן בשביל 7,000 שקל זאת תעודת עניות"
23:59 04/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המשטרה: שיעור המתפטרים גדל ב-2021 ל-608 מתפטרים. עם שכר נמוך קשה לשמור אנשים טובים  ▪  ח"כ בן-גביר: "יש גל של התפטרויות במשטרת ישראל. מרביצים פה לשוטרים ואסור להם להגיב"  ▪  נציג המשטרה הודה: "יש התפטרות של 20 אחוז בשל חוסר גיבוי ממפקדים"

שוטר בפעולה [צילום: דוברות המשטרה]
+ביוב גולמי משטחי הרש"פ זורם לנחל אלכסנדר
23:50 04/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לאחר שנים ארוכות מונחת תוכנית להקמת מתקן טיהור, אך בינתיים אין תקציב להקמתו  ▪  משרד האוצר מתחייב ש"יימצאו מקורות מימון"  ▪  משרד הבריאות: במחוז המרכז נחל אלכסנדר הוא המטרד הכי מסוכן

כלב בפארק נחל אלכסנדר בנתניה [צילום: פלאש 90]
+אושר התקנון האחיד של קרנות הפנסיה הוותיקות
23:39 04/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לאור העלאת גיל הפרישה לנשים יתאפשר לחברות הפנסיה לשלם לנשים הפורשות מעבודה את הפנסיה ממועד פרישתן  ▪  ההסתדרות הלאומית: ההכנסות של הקרנות צפויות לרדת בגלל ירידת מספר משלמי דמי הטיפול

ח"כ אפרת רייטן מרום [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+משרד האוצר יבחן את תום תקופת הזיכיון של מפעלי ים המלח
22:40 04/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הכלכלן הראשי: ראוי לבחון האם יש דרך להקדים את תום תקופת הזיכיון שנמצא היום בידי חברת ICL עד שנת 2030  ▪  ח"כ רופא אופיר: החברה קיבלה מתנה מהמדינה, מה היא נותנת בתמורה?  ▪  ששינסקי: כאשר מתקרבים לתום תקופת הזיכיון, יש נטייה להפחית בהשקעות

אריה כהן, ראש המועצה האזורית מגילות [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+"אוניברסיטת ת"א מתנכלת ל-2,200 עובדים זמניים"
20:36 04/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נציגי העובדים מאשימים בוועדת העבודה והרווחה כי האוניברסיטה מונעת מהם זכויות סוציאליות  ▪  יו"ר הוועדה: מנגנון העסקה זמנית לאורך שנים - פוגע בסופו של דבר במוסד עצמו

אוניברסיטת תל אבי [צילום: איתמר לוין]
+היכל ההנצחה לחללי פעולות איבה בהר הרצל יוקם בתוך שנתיים
20:03 04/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך הבטיח שר הרווחה מאיר כהן, בוועדת העבודה והרווחה  ▪  הביטוח הלאומי: עלות ההקמה תהיה כ-36 מיליון שקל ואחזקתו כמיליון שקל מדי שנה  ▪  יו"ר הוועדה אפרת רייטן-מרום: "החלטה מבורכת ונצרכת, נבדוק את התקדמות הקמתו, תקציבו והתנהלותו המתוכננת"

האזכרה הממלכתית לנפגעי פעולות האיבה
+הטרדות בצה"ל: 1,542 תלונות ב-2020, רק 31 כתבי אישום
15:25 04/01/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כ-50% מהפוגעים הם חיילי-חובה, 22 מקרים נסגרו  ▪  כ-50% מהמתלוננות מבקשות - כי הצבא לא יטפל בפוגע  ▪  רם בן ברק: תופעה חמורה ומסוכנת, יש להכניס את מיגור התופעה במערכי שיעור לחיילים עם גיוסם

תא"ל אלה שדו-שכטמן. עליה בדיווחים על הטרדות בצבא [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+מתוך 55 תיקי פגיעה מינית חמורה ב-20% הפוגע הוא חרדי
15:10 04/01/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר הוועדה, ח"כ מירב בן ארי: "לצערי תחושת האשמה והמצוקה בחקירה חוצת מגזרים. זו חוויה מטלטלת, וברור שמה שייחודי לקושי של נפגעות ונפגעים חרדים הוא השפה"  ▪  רוני בלונדהיים: "לפעמים הקהילה מתנכרת"

ח"כ בן ארי. "תחושת האשמה חוצה מגזרים" [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+יו"ר חו"ב: "אפעל לכך שהמדיניות של צה״ל תהיה אפס סובלנות כלפי הטרדות מיניות"
13:47 04/01/22  |  מירב ארד

יו״ר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד), בפתח דיון בנושא הסדרת הטיפול בתופעות הפגיעות המיניות בצה״ל: כאבא, כמפקד לשעבר וכחבר כנסת, אני מודיע לכם כי בכוונתי לפעול לכך שהמדיניות של צה״ל תהיה אפס סובלנות כלפי תופעות של פגיעה בכבוד האדם והטרדות מיניות". הוא הוסיף: "מדינת ישראל צריכה להסתכל על הבעיה בראייה מערכתית רחבה ולהשקיע בחינוך מגיל צעיר לשמירה על מרחב בטוח לנשים, מניעת פגיעה בפרטיות, התמודדות עם הטרדות מיניות ברשתות החברתיות, שמירה על גוף האדם וכבוד האדם".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צביקה (צבי) האוזר / Zvika Hauser  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אם יהיה גל שישי לא נאשר הגבלות ללא תוכנית סיוע"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
מירב ארד
כ-50% מהפוגעים הם חיילי-חובה, 22 מקרים נסגרו    כ-50% מהמתלוננות מבקשות - כי הצבא לא יטפל בפוגע    רם בן ברק: תופעה חמורה ומסוכנת, יש להכניס את מיגור התופעה במערכי שיעור לחיילים עם גיוסם
מירב ארד
יו"ר הוועדה, ח"כ מירב בן ארי: "לצערי תחושת האשמה והמצוקה בחקירה חוצת מגזרים. זו חוויה מטלטלת, וברור שמה שייחודי לקושי של נפגעות ונפגעים חרדים הוא השפה"    רוני בלונדהיים: "לפעמים הקהילה מתנכרת"
עידן יוסף
יועמ"ש הוועדה לשירותי דת: הליקוי הגדול הוא שאין ועדת משמעת לרבנים ראשיים בערים    יו"ר הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי, קוראת להעביר את בחירת רבני ערים לשלטון המקומי - "מה שמתאים לתל אביב לא מתאים לבני ברק"
עידן יוסף
מתקופה של שנה בלבד כיום, מוצע להאריך את התקופה - לשבע שנים    יו"ר וועדת העבודה והרווחה: כדי לעודד חושפי-שחיתות לקום נגד חבריהם ומעסיקיהם, יש לתת את הדעת על כל הסיבות המעכבות אותן, ועל המעטפת הנדרשת להגנה עליהם
עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה במלאת שלוש שנים לרפורמה המהפכנית ו-13 שנים למסקנות ועדת קנאי: "נקבע דיון מעקב עם כלל הגורמים כדי לוודא שהרשות המבצעת תעמוד בחובתה"    המשטרה: בכל הקשור לרשויות המקומיות אנחנו מול שוקת שבורה ואם לא תהיה התגייסות חירומית הם לא יהיו ערוכים - לא לדווח למרשם ולא לקבל את המידע    משרד המשפטים: מתוך 257 רשויות מקומיות המורשות להתחבר, פחות מ-5 רשויות מתחברות לממשק המשטרה על-מנת לקבל מידע פלילי עבור המשרות שיש להן כבר זכאות על-פי דין דחייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il