X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יורם טהרלב ז"ל [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
2022-1934
המשורר והפזמונאי יורם טהרלב מת בגיל 84
טהרלב כתב בימי חייו קרוב לאלף שירים, חלקם הפכו לנכסי צאן ברזל של הזמר העברי ארונו יוצב מחר ב-10:00 באולם מסקין בתיאטרון הבימה והקהל יוכל לעבור על פניו

המשורר והפזמונאי יורם טהרלב הלך לעולמו (יום ה', 6.1.22). בן 84 היה במותו. הוא נפטר בביתו לאחר שחלה במחלה קשה.
יורם טהרלב נולד בשנת 1938 בקיבוץ יגור. אביו היה המשורר חיים טהרלב. את שירו הראשון כתב בגיל שמונה בעקבות אירועי "השבת השחורה" בשנת 1946. עם גיוסו לצה"ל באמצע שנות החמישים, שירת טהרלב ככתב בעיתון "במחנה". בשנת 1963 התפרסם לראשונה שנחום היימן הלחין את שירו "את ואני והרוח", אותו ביצעו צמד הפרברים.

בשנת 1967 כתב ללהקת "החלונות הגבוהים" את השיר "אינך יכולה". בשנת 1968 כתב ללהקת פיקוד המרכז את השיר "גבעת התחמושת". השיר מבוסס על טקסטים שהתפרסמו בגיליון "במחנה", שהוקדש כולו לסיפוריהם של מקבלי הצל"ש במלחמת ששת הימים.
לפסטיבל הזמר של שנת 1969 כתב שני שירים שזכו להצלחה: "עץ האלון", בביצוע יהורם גאון שהגיע אל המקום השני, ו"על כפיו יביא" בביצוע רבקה זהר שהגיע אל המקום הרביעי. שירה של זהר זכה בתואר שיר השנה במצעד השנתי של קול ישראל. למקום השני במצעד הגיע שיר נוסף של טהרלב - "שירו של צנחן", שביצעה להקת פיקוד המרכז.

בשנת 1970 יצא שירו "הבלדה על יואל משה סלומון", שנכתב בהשראת הקמת המושבה העברית הראשונה בארץ ישראל - פתח תקוה. השיר הופיע בתקליטם של אריק איינשטיין ושלום חנוך "שבלול". לפסטיבל הזמר של 1973 כתב את השיר "יעלה ויבוא", אותו ביצע גידי גוב.
למצעד השנתי של קול ישראל לשנת 1974 נכנסו ארבעה שירים שכתב: "נוח" שביצעו שלישיית שוקולד מנטה מסטיק ומתי כספי, "בלדה על סוס עם כתם על המצח" של חוה אלברשטיין, "היה לי חבר היה לי אח" של צוות בידור חיל-האוויר ו"חשמל בכפות ידיך" של רותי נבון.

בקדם אירוויזיון של שנת 1982 זכה אבי טולדנו לייצג את ישראל כשביצע את השיר "הורה", שכתב טהרלב. השיר הגיע אל המקום השני בתחרות שהתקיימה בבריטניה. בשנת 1984 כתב ליהורם גאון את השיר "בפרדס ליד השוקת", לירדנה ארזי את השיר האירוטי "אתה לי ארץ" ואת "קום והתהלך בארץ" עבור להקת פיקוד הצפון.
באותה שנה כתב לפסטיגל את "אבא אימא וארץ ישראל" שביצעה אילנה אביטל, איתו הגיעה למקום השני. במקביל, כתב לפסטיבל שירי הילדים את "לא נעצור" שביצעה ירדנה ארזי, איתו הגיעה למקום הראשון. שיריו של טהרלב קטפו את המקומות הראשונים בפסטיגל גם בשנים 1986-1985. את שני השירים "בדרך אל הכפר", ו"חלקת אלוהים" ביצעה רבקה זהר והלחינה נורית הירש. בין שירי הילדים הידועים שכתב נמנים "בים בם בום" (שני חברים יצאו לדרך), "כולם הלכו לג'מבו", "ברבאבא" ו"המשפחה שלי" (סבא בא, אבא בא).
בשנת 2016 קיבל טהרלב את פרס שרת התרבות והספורט לאמנים ותיקים ע"ש אריק איינשטיין. בשנת 2018 קיבל את פרס שר החינוך לתרבות יהודית.
טהרלב התחתן שלוש פעמים. בשנת 1963 נישא למשוררת נורית זרחי, איתה הביא לעולם שתי בנות - הציירת רוני טהרלב, והעיתונאית אראלה טהרלב בן-שחר. לאחר 13 שנות נישואים נפרדו. בשנת 1978 נישא ללינדה, ילידת ארצות הברית, איתה הביא לעולם את בנם דניאל ובתם מיכל. לינדה נפטרה בשנת 2011. בשנת 2014 נישא לבתיה קינן, לשעבר דוברת בית הנשיא.
ארונו יוצב מחר ב-10:00 באולם מסקין בתיאטרון הבימה והקהל יוכל לעבור על פניו. טקס האשכבה יחל ב-11:00. ביום שישי הבא יתקיים בהבימה אירוע לזכרו בהשתתפות אומנים רבים, בהם: ירדנה ארזי, אילנית, הגבעטרון ועוד.

תאריך:  06/01/2022   |   עודכן:  06/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשורר והפזמונאי יורם טהרלב מת בגיל 84
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
גוש נתניהו מקבל 56 והקואליציה הנוכחית 58    תקווה חדשה לא עוברת    רוב הציבור נגד העברת הכספים המסיבית לרעמ וסבור שהמפלגה תומכת בעמדות חמאס
איתמר לוין
רמי אמיר פסל בעתירה נגד עיריית נתניה, משום שאימה של עוזרתו המשפטית היא יועצת של פיירברג    הבקשה הוגשה רק לאחר שאמיר פסק נגד העירייה    חיות: פסלות אינה "נשק סודי לשעת רצון"
איציק וולף
כוח צה"ל שפעל במובלעת ישראלית, מזרחית לגדר המערכת בצפון רמת הגולן, זיהה מספר חשודים    כוח שיריון ירה פגזים ופצצות תאורה והבריח את החשודים לעבר הצד הסורי של הגבול
איציק וולף
יותר מ-750 מטוסי F-35 פועלים מ-30 בסיסים ונושאות מטוסים ברחבי העולם    מעל 1,585 טייסים ו-11,545 אנשי תחזוקה הוכשרו עד כה על המטוסים, אשר ביצעו 470,000 שעות טיסה במצטבר
איציק וולף
נתונים פנימיים של משרד הבריאות מעידים על אחוזי פספוס ניכרים מאוד של בדיקות האנטיגן המוסדיות    לא זיהו 50% מן החולים שזוהו לאחר מכן בבדיקת PCR    במערכת הבריאות נערכים לבין 1,500 ל-2,500 חולים במצב קשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il