X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
260 מיליוני ש"ח הוקצו בתקציב השנה לבינוי ושיפוץ מוסדות רווחה ברשויות המקומיות. זאת בנוסף ל-200 מיליון ש"ח לטיפול באלימות במשפחה ובאוכלוסיות במשבר וסיכון ו-60 מיליון ש"ח להרחבת התוכניות לאנשים עם מוגבלויות יו"ר וועדת העבודה והרווחה אפרת רייטן-מרום: נקדם חוק שיעגן תוכנית ממשלתית למניעת אובדנות
▪  ▪  ▪
אפרת רייטן. "לפרסם מוקד חירום של רשויות-רווחה" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

לראשונה מאז קום המדינה, כולל תקציב משרד הרווחה גם כזה המיועד לבינוי ושיפוץ מוסדות רווחה ברשויות המקומיות. כך נחשף (יום ב', 10.1.22) בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת. יו"ר הוועדה, ח"כ אפרת רייטן-מרום קראה בישיבה לפרסם מוקד חירום של רשויות-רווחה, שכל מי שנתקל בקשישי ערירי, יוכל לפנות אליו. היא הבטיחה לקדם הצעת חוק שתעגן תוכנית ממשלתית למניעת אובדנות.

שר הרווחה והשירותים החברתיים מאיר כהן הדגיש כי "אין תפקיד המשרד כבעבר לכבות שריפות, אלא לזהות ולאתר מראש את אוכלוסיות הסיכון - ולמנוע את הידרדרותם. אנו מעניקים תקציבים לרשויות כדי שיתאמו אותם לאוכלוסיות השונות לפי צרכיהם הייחודיים. קידמנו ליווי של עובדים סוציאליים לילדים במצוקה, ולזהות בקהילה אנשים שמעולם לא היו בקשר עם רשויות הרווחה".

לדבריו, 590 תקנים במשרד אינם מאוישים, בגלל השכר הנמוך המוענק בהם, מו"מ מתנהל עם האוצר כדי להעלות את שכר העובדים הסוציאליים, וכן נרשמה עלייה של 1.2 מיליארד ש"ח בתקציב המשרד מתקציב 2020. הוא קרא לראשי הרשויות-המקומיות למפות את הקשישים, העריריים וחסרי-הבית - כדי להציע להם שיפוץ-הדירה, סיוע בסלי מזון, פעילות תרבותית, חברה ועזרה כלכלית. כהן סיפר על בדיקת אפשרות להבאת עובדי-סיעוד ממרוקו.

סיגל מורן, מנכ"ל המשרד, סיפרה על היערכות רשויות-הרווחה והמוסדות למחסור בכוח-אדם במקרה של התגברות המגפה, ולדבריה, 950 אלף אזרחים רשומים במחלקות הרווחה ברשויות המקומיות (עליה של 7.5% בשנה האחרונה), 165 אלף מקבלי שירות בקהילה ממחלקות אלו, ו-35 מטופלים במסגרת חוץ-ביתיות.

לדברי חנן פריצקי, מנהל אגף התקציב במשרד, התקציב הכולל קרוב ל-13 מיליארד ש"ח, מתוכם 1.2 מיליארד ש"ח תקציב המשרד, מתוכם 200 מיליון ש"ח המיועדים לטיפול באלימות במשפחה ובאוכלוסיות במשבר וסיכון, 260 מיליון ש"ח לשיפוץ ובינוי מסגרות ומחלקות רווחה, 110 מיליון ש"ח להוספת עו"סים ברשויות המקומיות, 60 מיליון ש"ח להרחבת התוכניות לאנשים עם מוגבלויות, 176 מיליון ש"ח לביטחון תזונתי, מתוכם 40 מיליון ש"ח לתמיכה בעמותות העוסקות בחלוקת מזון לנזקקים, הענקת כרטיסים-נטענים למשפחות כאלו ועוד.

תאריך:  10/01/2022   |   עודכן:  11/01/2022
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
קושניר: "האמירות כאילו הממשלה לא רוצה לסייע לעסקים הן שקר וכזב. לא נתיז כסף על מי שלא צריך"    הבהיר: "כן בוחנים סיוע ממוקד לאלה שעלולים להיפגע"    ח"כ אזולאי: "מחלקים בקמצנות כסף לעסקים"
איתמר לוין
רונן פיין מבית המשפט בנצרת הביע עמדה נחרצת לגבי חוסר התוחלת של התביעה בה דן וטען שרק הציג את המצב המשפטי - אך חזר על עמדתו כאשר התבקש לפסול את עצמו
מירב ארד
שר הבריאות: "קשה לעצור הדבקה רחבה כל כך ולכן אנחנו שמים את הדגש על מי שפגיע במיוחד"    על אמינות האנטיגן אמר: "לא אמינה במאה אחוז אבל היא בהחלט נותנת "אינדיקציה    הממשלה אישרה את ביטול מתווה התו הירוק בחנויות גדולות בקניונים: חנויות שגודלן הינו מעל 100 מ"ר יידרשו לפעול בהתאם לתקנות של תו סגול מחמיר
איציק וולף
נשיא לשכת בעלי העסקים והעצמאים, עו"ד רועי כהן, טוען כי הממשלה זורה חול בעיני הציבור בהימנעות שלה מהכרזה על סגר    "מבחינתנו יש סגר ויש פגיעה בפרנסה, יש להתוות מנגנון פיצוי מ-10% ירידה במחזור ולהגדיל הפיצוי על ימי בידוד"
איציק וולף
בנק ישראל הודיע כי הבנק הדיגיטלי 'וואן זירו', בבעלות אמנון שעשוע, השלים את העמידה באבני הדרך שנקבעו לו    נגיד בנק ישראל: לאחר 43 שנה בנק חדש מוקם בישראל, וזו בשורה נוספת לתחרות וחדשנות במערכת הבנקאית והפיננסית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il