X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אישור הממונה על התחרות יידרש רק במיזוגי חברות עם מחזור שנתי של מעל 20 מיליון שקל נציג רשות התחרות, עו"ד צחי ברקוביץ': "ככל שנתח השוק של הצדדים יהיה גבוה יותר החברות יצטרכו לספק יותר מידע בבקשת המיזוג"
▪  ▪  ▪
ח"כ מגן תלם. בהליך משלים לרפורמה שנערכה לחוק התחרות הכלכלית[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 12.1.22) את בקשת משרד הכלכלה לתקן את תקנות ההגבלים העסקיים, העוסקות במרשם, פרסום ודיווח על עסקות מיזוגים. התיקון שאושר נועד, ביו היתר, לשנות את הליכי בדיקת המיזוגים, כך שאישור הממונה על רשות התחרות למיזוג יידרש מעתה רק אם המחזור השנתי המינימלי של כל אחת משתי החברות עולה על 20 מיליון שקל במקום 10 מיליון כיום, וכן להחליף את טפסי הודעת המיזוג בטופס אחיד שיכלול את מלא המידע הדרוש לרשות התחרות.
ח"כ לימור מגן תלם, ממלאת-מקום יו"ר הוועדה, הציגה את התקנות ואמרה כי מדובר בהליך משלים לרפורמה שנערכה לחוק התחרות הכלכלית, שנועדה להקל ולייעל את הליכי בדיקות מיזוגי החברות. היא הסבירה כי התיקון עוסק בשני נושאים עיקריים, שנועדו למקד ולייעל את הליכי בדיקות מיזוגי חברות במשק. נושא עיקרי אחד הוא העלאת הרף המינימלי שמצריך הסכמת הממונה על רשות התחרות למיזוג מ-10 ל-20 מיליון שקלים, והנושא השני הוא החלפת שני טפסים בטופס אחד מלא שיקצר את זמן ההמתנה לאישור המיזוג.
נציג רשות התחרות, עו"ד צחי ברקוביץ' הסביר כי העלאת הרף המינימלי לבדיקת מיזוגים תאפשר לרשות להתמקד בבחינת מיזוגים של חברות משמעותיות ומשפיעות כמה שיותר על הכלכלה הישראלית. באשר לטפסים הוא הוסיף, כי עברו עשרים שנה מאז שיצאו הטפסים הנוכחיים של בקשה למיזוג חברות, כשהניסיון המצטבר הביא את הרשות למסקנה שיש לעדכנם.
לדברי עו"ד ברקוביץ', "עולם התחרות השתנה, ואיתו גם סוג המידע שמעניין ומטריד את הרשות, בייחוד במיזוגים של חברות עם זיקה תחרותית כמו ספק ולקוח, חברות מתחרות ושחקנים עם מוצרים משלימים בעלי נתחי שוק משמעותיים. בטופס המקוצר הנוכחי אין כמעט כלום והוא דורש מהרשות השלמת בדיקות רבות עם החברות וצדדים שלישיים, כך שהזול עולה ביוקר. ככל שנתח השוק של הצדדים יהיה גבוה יותר החברות יצטרכו לספק יותר מידע בבקשת המיזוג. בנוסף, מילוי נכון של הטופס הוא הבסיס להחלטת הרשות האם לאשר את המיזוג או לא, ואם הרשות תקבל מידע לא מלא או מדויק מדובר על עבירה על החוק והחלטת המיזוג תהיה בטלה היא התקבלה בלי המידע הנכון".
בתגובה לדבריו, הוסיפה ח"כ מגן תלם, כי למרות שמבקשים יותר נתונים, המידע אמור לקצר את זמן התשובה של הרשות.
עו"ד אלדד כורש, שייצג את התאחדות התעשיינים, בירך על מרבית התיקונים שהוצעו בדיון, בהם העלאת הרף ל-20 מיליון שקלים, אך הצר על ביטול השימוש בטופס המקוצר והחלפתו בטופס אחד ארוך. "הטופס הופך למהות ובהרבה מהמיזוגים המידע שמבוקש בו לא נדרש והוא מייצר עומס על החברות שרוצות להתמזג. הטופס מייצר תלות של הלקוחות בעזרה במומחים שימלאו עבורם את הטופס, ומבקש גם במיזוגים פשוטים נתונים מורכבים כמו מידע על בעלי מניות, שלא תמיד משתפים פעולה. אנחנו מבקשים לאפשר לחברות למלא את הטופס כמעט בעצמם מבלי לשכור מומחים ויוצרים שיאפשרו להם לעשות את זה, כשהרצון לרדת לפרטים בכל אחד מהמיזוגים מטיל נטל רגולטורי גדול מדי על החברות".
בתגובה לדבריו אמר עו"ד ברקוביץ: "יש מדרג של היקף המידע הנדרש בהתאם לנתח השוק של החברות. אומנם לצדדים נוח עם ההודעה המקוצרת, כי זה חוסך להם זמן, אבל הזמן לא באמת נחסך כי בהמשך הרשות תדרוש עוד המון מידע שהיא לא מקבלת בטופס המקוצר. בנינו טופס שמאזן בין הצורך שלנו לקבל מידע ולא להטיל נטל רגולטורי על מיזוגים פשוטים, לבין מיזוגים בעייתיים שנצטרך עליהם הרבה יותר מידע".
לאחר אישור התקנות סיכמה ח"כ מגן תלם ובירכה את עו"ד מיכל כהן, על בחירתה לתפקיד כממונה הקבועה של הרשות התחרות.

תאריך:  12/01/2022   |   עודכן:  12/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הליך בדיקת המיזוגים יתייעל ותקופת ההמתנה לאישור תתקצר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מצבם של 254 חולים מוגדר קשה, מתוכם 63 מונשמים    קצב ההדבקה עומד על 2.02    4,897 מעובדי מערכת הרפואה נמצאים בבידוד או חולים
מירב ארד
יוזמת הדיון שירלי פינטו-קדוש: "זכויות ההנגשה לשפת הסימנים לא יתמלאו - אם אין מתורגמנים ומתמללים שיקבלו שכר ותנאים הולמים"    חיים מלכה, מנהל מועדוניים חברתיים במרכז לחירש: "כיום ישנה בעיה בלהשיג מתרגמים-במגע במיוחד בתקופת הקורונה שבה אנשים מפחדים להידבק"
איציק וולף
ח"כ עלי סלאלחה (מרצ) הגיש הצעת חוק המבקשת לקבוע מחיר מקסימלי לערכות בדיקת אנטיגן ביתיות    "עדים להשתוללות מחירי הבדיקות"
איציק וולף
הושלמה השתלטות אלון ריבוע כחול על חברת איסתרא העוסקת במתן אשראי    סוכם כי תרכוש בתוך חודשיים 7.4% נוספים ממניות החברה באופן שבו לאחר הרכישה תחזיק בכ-88% ממניות איסתרא
מירב ארד
הדסק יפעל בתיאום עם משרד הבריאות אשר יעמיד לרשות התעשיה מענה מהיר לשם המשך תפקודה באופן רציף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il