X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רמת הגולן - בקרוב בידי הסורים, לפי משנת אהוד ברק [צילום: פלאש 90/אריאל חרמוני]
אהוד ברק שואף ל"הסדר" עם סוריה שיכלול את השבת רמת הגולן לידיה ואני מממש חלום: אני הופך לסוחר נדל"ן בקרקעות הגליל
▪  ▪  ▪
נכון כי היום מדובר בקרקע שרובה חקלאית וערכה בשוק הנדל"ן נמוך ביותר. אבל כל מי שעיניו בראשו מבין את הפוטנציאל העסקי הטמון בקרקע הזו. ואיך עושים מזה כסף, והרבה כסף? מתחילים, כבר עתה, כאשר צליל פעמי השלום עם סוריה עדיין לא החל לפעום בצליל רם מדי

   יפעת גדות
התקבל חוק רמת הגולן [1981]

   ג'קי חורי
פייסבוק הכירה ברמת הגולן; סוריה מגיבה בקמפיין

שר הביטחון אהוד ברק הציג בימים אלה בפני סגל הפיקוד הכללי של צה"ל את משנתו הביטחונית בכל מה שקשור ליחסי ישראל עם סוריה, ואמר את הדברים החד-משמעיים הבאים: בלי הסדר עם סוריה אנו (קרי: ישראל) עלולים להגיע אתה לעימות כוחני, עד כדי מלחמה כוללת.
שר הביטחון של ממשלת נתניהו הוא גם שר הביטחון שלי ושלך, וכיוון שהוא בעיניי אדם הגיוני, היודע לנתח בעיות מורכבות, אני סומך על דבריו ועל המשמעות הנגזרת מהם. והמשמעות בעיניי פשוטה לחלוטין: כיוון שאנחנו, כל עם ישראל, איננו מחרחרי מלחמות ובוודאי שאנחנו לא מעוניינים במלחמה, חשוב ביותר שנגיע ל"הסדר" עם סוריה. ומה פירוש המילה "הסדר" על-פי ברק? - להחזיר לסורים את רמת הגולן.
ברגע שהבנתי את המשמעות הזו החלטתי להפוך לסוחר נדל"ן. ולמה נדל"ן דווקא? שאלה טובה שתשובה טובה ממנה בצידה. בהכרזתו בפני צמרת צה"ל ברק הציב בפניי, כמעט באופן אישי, את ההזדמנות העסקית שאני מצפה לה בקוצר רוח כל ימי חיי. והנה התוכנית שבהתאם לה אהפוך סוף-סוף לטייקון עתיר מיליארדים, אם רק אמצא הון התחלתי למימוש הרעיון.
ברור שאם ישראל תחזיר את השליטה ברמת הגולן לידיים סוריות יעזבו עשרות אלפי הישראלים היושבים ברמת הגולן את בתיהם, ישוביהם ואדמותיהם, ויחזרו מן ה"גולה" הסורית אל חיקה הבטוח הטוב והמיטיב של ישראל. והיכן אם כן יקימו בתיהם החדשים? סביר להניח כי הם יבקשו לעצמם נוף התיישבותי הדומה לנוף הנשקף ממרומי הרמה ויתגוררו במורדות המזרחיים של הרי הגליל. שם, באזור ההררי יפה הנוף הזה, תקים להם ישראל, שבמצוותה יירדו מן הרמה, את בתיהם ויישוביהם החדשים.
מתוך כך ברור כי הקרקע הזו תהיה, בימי השלום עם סוריה הבאים עלינו לטובה ולברכה, מכרה זהב נדל"ני שמחירי כל דונם בו ימריאו לשחקים. נכון כי היום מדובר בקרקע שרובה חקלאית וערכה בשוק הנדל"ן נמוך ביותר. אבל כל מי שעיניו בראשו מבין את הפוטנציאל העסקי הטמון בקרקע הזו. ואיך עושים מזה כסף, והרבה כסף? מתחילים, כבר עתה, כאשר צליל פעמי השלום עם סוריה עדיין לא החל לפעום בצליל רם מדי, לרכוש קרקעות זולות, מכל הבא ליד.
בסך-הכל המדובר בעסקה טובה שאיננה דורשת השקעה "מתה" לטווח ארוך, שהרי בהיות עם ישראל שונא מלחמות ברור כי השלום המיוחל כבר בפתח, בוודאי אם אהוד ברק ממשיך להיות שר הביטחון הדוחף בכל כוחו הפוליטי - ויש לו, נכון לעכשיו כוח משמעותי - להחזרת רמת הגולן לשליטה סורית.
אני משוכנע שחכמים כמוני - והם כנראה לא מעטים - מאמינים באמת ובתמים כי שר הביטחון שלנו מתכוון באמת למה שהוא אומר, ועל כן ההשקעה ברכישת קרקע זולה בתחום ישראל שמול רמת הגולן, היא השקעה בטוחה שתניב פרי הילולים. ומן הטעם הזה ברור לי כי ממש בימים אלה מתחילה נהירה לרכישת אדמות חקלאיות במזרח הגליל העליון כדי "לעשות קופה" בעגלא ובזמן קריב. ועל כן, המלצתי פשוטה והגיונית, ממש כמו הגיונו של אהוד ברק - רוצו לקנות. למרבה הצער, מקנן בי חשש שאולי מצויים בישראל חכמים ממני ואולי הם כבר התחילו לרכוש קרקעות מתוך הנחה שמדיניות הוויתור על רמת הגולן שמוביל ברק תתממש בהקדם. ועל כן, המלצתי מעומק הלב: רוצו מהר, כבר היום, לרכוש קרקע חקלאית בגליל, כי מחר אולי כבר יהיה מאוחר מדי.

תאריך:  03/02/2010   |   עודכן:  03/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רמת הגולן כעסקת נדל"ן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע המסקנה של הבורחים למיניהם
ספינר  |  3/02/10 16:18
2
כל עם ראוי ל"מנהיגים" שלו
הניה  |  3/02/10 20:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל הרשקוביץ
האם הסודות הכמוסים, ביותר, במדינה - זכויות נכי צה"ל - ייחשפו, לבסוף, בפני הנכים? האם התקווה תהפוך מחלום למציאות?
ראובן לייב
חלומו של סילביו ברלוסקוני עשוי לקרום עור וגידים אם רק תשכיל ישראל לנקוט טקטיקה ראויה    על הזדמנות בלתי-חוזרת
ד"ר דויד שוורץ
חוק הטיס והבטיחות החדש יונח היום על שולחן הכנסת    החוק יחזיר לישראל את דירוג הבטיחות הגבוה בזירה הבינ"ל
שי מור-רשתי
אנו נמצאים כעת בחלון זמן ובעיתוי מצוין שכל עסק חייב לבחון את ההסכם הסלולרי הקיים כולל בחינת כדאיות להחלפת הספק הסלולרי    כך ניתן להוזיל בשיעורים ניכרים את ההוצאות הסלולאריות של העסק
איתן אורן
עד כה, בנקים לא נהגו לספק יעוץ פנסיוני    בשנים האחרונות בנק ישראל החל לאשר זאת לבנקים הקטנים בלבד    אך הציבור אינו נרתם לקבל את השירות שניתן בחינם    בנק ישראל מבין כי יש להכניס את השחקנים הגדולים לתמונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il