X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת ההזנק הינומן, שאשתקד תכננה הנפקה לפי שווי של 100 מיליון דולר, מודה שהיא בחדלות פרעון ועלולה להגיע לפירוק אם לא יימצא משקיע הפסדים כבדים בשרשור לקיבוץ בארי השותף בקבוצה
▪  ▪  ▪
"צמח-על עשיר בחומרים מזינים" [צילום: אוניברסיטת בן-גוריון]

חברת ההזנק הינומן, מפתחת צמח המאכל "מנקאי", מצויה בחדלות פרעון בשל חובות של 70 מיליון שקל. חברת-הבת הינומן בארי, בה היא שותפה עם קיבוץ בארי, מצויה באותו מצב עם חובות של 100 מיליון שקל - מתוכם 70 מיליון שקל לחברת-האם. הינומן מבקשת (19.1.22) מבית המשפט המחוזי בתל אביב להכניס אותה להליכי חדלות פרעון ולמנות לה נאמן, בתקווה שהוא יוכל למצוא גורם שיממן את המשך פעילותה, או שימכור את רכושה.
ה"מנקאי" מוגדר כצמח המאכל הקטן ביותר בעולם והינומן מתארת אותו כ"צמח-על עשיר בחומרים מזינים" ואחד המבטיחים ביותר מסוגו. לפני חצי שנה בלבד דיברו מנהלי החברה על הנפקתה בבורסה בתל אביב לפי שווי של 100 מיליון דולר, לצורך גיוס 40-30 מיליון דולר, ואף התבטאו באומרם "שרפנו את הכסף באומץ מטורף". בעלת המניות העיקרית בה היא קרן ההשקעות Oak Range המחזיקה ב-28% מן המניות. מייסדיה הם המנכ"ל רון סלפטר (10.6% מהמניות), אייל אגרוביץ (7.2%) ואודי אליטוב (10.4%). בחברת-הבת מחזיק קיבוץ בארי, בו מצויים שטחי הגידול ומתקני הייצור של הצמח, ב-26% מן המניות.
בבקשה אומרת הונימן, כי לאורך השנים גייסה 55 מיליון דולר ממשקיעים שונים, ואילו הונימן-בארי גייסה 7 מיליון דולר מהקיבוץ ו-2.5 מיליון שקל מהמדינה. בקופתה של חברת-האם נותרו 300,000 שקל, ובידי חברת-הבת 70,000 שקל בלבד. מאז הקמתה ועד סוף 2020 הפסידה הונימן 47.9 מיליון דולר ואת 2020 סיימה ללא הכנסות, עם הפסד תפעולי של 11.4 מיליון דולר והערת עסק חי מצד רואי החשבון שלה. להינומן-בארי היה בשנת 2019 הפסד מצטבר של 17.5 מיליון דולר, מתוכם 12.5 מיליון דולר באותה שנה לבדה.
"דעיכת העניין בשוק ההון"
הינומן מדווחת על חובות של 40 מיליון שקל למי שהעמידו לה מימון (מתוכם 25.7 מיליון שקל לחברת המזון היפנית אג'ינומוטו המחזיקה ב-10% ממניותיה), 28 מיליון שקל לקיבוץ בארי מכוח ערבותו לחובות הינומן-בארי ו-1.5 מיליון שקל לעובדים. להינומן-בארי יש מלאי בשווי 1.3 מיליון שקל וציוד בשווי 34 מיליון שקל. כאמור, היא חייבת לחברת-האם 70 מיליון שקל, ולצד זאת - 28 מיליון שקל לקיבוץ, 2.5 מיליון שקל למדינה ומאות אלפי שקלים לעובדים ולספקים. מניות הינומן בחברת-הבת משועבדות לקיבוץ, ואילו רכושה של חברת-הבת משועבד למדינה ובשעבוד שני לקיבוץ.
בבקשה נאמר כי הינומן תלויה במימון של גורמים חיצוניים ולא הצליחה למצוא כאלו. היא אומרת כי אינה יודעת מה שוויו של הקניין הרוחני שלה והאם יהיה די בו כדי לכסות את חובותיה, אך בעליה מאמינים "שעדיין קיים סיכוי מסוים לאתר משקיע אשר יאות להזרים כספים לחברה ולהציל את ההשקעה האדירה בהינומן מירידה לטמיון". לדברי הינומן, ניתן יהיה לממן את פעילותה לתקופה קצרה נוספת, אך אם לא יימצא במהלכה משקיע - לא יהיה מנוס מפירוק החברות.
על-פי הבקשה, עד הימים האחרונים ניסתה החברה למצוא משקיע וניהלה מגעים עם מייסדי קרן ההשקעות טנא ומייסדי קבוצת הטכנולוגיה TRAX, אך הללו לא הובילו לתוצאות. לדברי החברה, היא נאלצה לבטל את הנפקתה בבורסה בתל אביב בשל "דעיכת העניין בשוק ההון" במועד בו תכננה לקבל את אישור רשות ניירות ערך לתשקיף שלה. הקפאת ההנפקה יצרה מצוקת מזומנים קשה וחייבה אותה למצוא במהירות משקיעים או מקורות מימון - מה שכאמור לא עלה בידיה. עוד נמסר, כי החברה מעסיקה כיום שבעה עובדים, לאחר שבשיאה העסיקה 25 - אך פיטרה את רובם בשל התדרדרות מצבה. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד רונן מטרי, רמי אהרון ושניאור שפירא.

תאריך:  19/01/2022   |   עודכן:  19/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגדלת צמח מנקאי קורסת עם חובות של 170 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אסף בן-אברהם קיבל שוחד משני עצורים וסייע לשניים נוספים, כאשר הסיר מעל רגליהם את האזיקים    באחד מן המקרים הסתובב העצור חופשי במשך תשעה ימים לפני שנלכד
מירב ארד
נציג האוצר: החוק מציע פיצוי למי שהוא או ילדו נמצא בבידוד, עד שלושה ימי בידוד, לכל תקופת בידוד. הזכאות המוצעת היא 430 ש"ח לכל יום בידוד    מנכ"לית נשיאות המגזר העסקי: "אחת הבעיות המהותיות בחוק הוא ההגדרה שבידוד הוא מחלה. דבר שמוביל למחיקה עצומה של ימי מחלה"
איתמר לוין
עמית: הקיצבה הנוספת שמשלם הביטוח הלאומי לנכי עבודה קשים מיועדת לצרכים ספציפיים, ועם מותו של הנכה - נפסקת הזכות לקבל אותה, וממילא אין היא הכנסה שאבדה ליורשיו
מירב ארד
תחקיר כלכליסט חושף כי המשטרה משתמשת באזרחים ללא סיווג ביטחוני שלא הוכשרו כשוטרים לפריצה דיגיטלית    ההאקרים נחשפים במסגרת פעילותם למידע רגיש וסודי    המשטרה בתגובה: "הפעילות נמצאת בפיקוח ובקרה של הגורמים המשפטיים"
איציק וולף
חברה בת גרמנית בבעלות מלאה של ברן חתמה על הסכם מסגרת עם חברת רכבות גרמנית להתקנת מערכות תקשורת עצמאיות בתחנות רכבת מקומיות, לשימוש כוחות ביטחון והצלה    התמורה הצפויה - כ-44 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il