נמל אשדוד פנה (יום ה', 20.1.22) לבית הדין לעבודה נוכח שיבושי האטה שנגרמים בפעילות הנמל כתוצאה מן הצעדים הארגוניים שהחלה לנקוט ההסתדרות.
בקשת הנהלת נמל אשדוד מוגשת לאור שיבושי האטה הננקטים בנמל על-ידי עובדי סקטור בתי מלאכה - ענף ציוד מתמחה החל מחודש אוקטובר 2021. העובדים האטו את קצב תיקון התקלות ואף מבצעים פחות משמרות נוספות. לטענת הנהלת הנמל, נזקי שביתת ההאטה הלכו והצטברו עד כדי מצב שחלק משמעותי מפעילות הנמל אינו מתקיים. שיבושים אלו ננקטים עוד בטרם הוכרז סכסוך העבודה ב-11 בינואר 2022.
לטענת הנהלת הנמל, נציגות העובדים בחרה לנקוט, ולא בפעם הראשונה, בצעדים כואבים אך "בלתי נראים", כדי ליהנות מ"שביתה דה לוקס", שיבושים שאיש מהעובדים ונציגותם לא ייאלץ לשאת באחריות לתוצאותיהם, וזאת בית הדין הנכבד מתבקש שלא לאפשר עוד.
בבקשה נטען כי כתוצאה מהשיבושים הננקטים, החל מחודש אוקטובר 2021 ישנה האטה בקצב הטיפול בתקלות במנופי הגשר שבמסופי המכולות וכן במנופים המוצבים בעורף הלוגיסטי של אותם הרציפים. התארכות הזמן שבו המנופים תקולים משליכה באופן ישיר על קצב השירות ללקוחות החברה בפריקת והעמסת אניות בקו המים, ושיבוש חלונות הזמן המוקצים לפריקה או טעינה של האניות הפוקדות את הנמל.
הנזקים הכספיים והתדמיתיים הנגרמים לחברה, הנמצאת בתקופה רגישה ביותר לנוכח פתיחת הנמלים הפרטיים והתגברות התחרות הולכים ומצטברים, כל זאת ללא כל הצדקה עניינית וללא עילה משפטית.
מהנהלת הנמל נמסר כי החברה פעלה ככל יכולתה להימנע מפניה לבית הדין בבקשה לקבלת סעד משפטי וזאת הן באמצעות קיום שיחות, פגישות וישיבות משא-ומתן בתקווה להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי חדש שהחברה תוכל לעמוד בו מחד ומבלי לפגוע באיתנות הנמל בעידן התחרות מאידך-גיסא, והן באמצעות הבקשה לכנס מועצת ייצור. "למרבה הצער נציגות העובדים פועלת בחוסר אחריות ובחרה לאפשר לעובדים לשבש את העבודה דווקא בשעת החירום בה אנו מצויים בתקווה כי לא יעלה בידי החברה להוכיח שיבושים אילו בהליך משפטי והיא תיאלץ להיכנע ללחץ הכלכלי הלא חוקי המופעל עליה", נמסר מן הנמל.