X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשטרה שינתה גרסה ומסרה כי הפעילות שלה בתחום הסייבר מתבססת על חוק "נתוני תקשורת" - שעוסק בנתוני מיקום ובפרטי שיחות נכנסות ויוצאות סתרו את הודעת היועמ"ש ואז תיקנו את התגובה: "הייתה שגיאה" החוק כלל אינו מאפשר לעקוב אחר התוכן של הטלפון ובוודאי שלא להשתמש בתוכנות ריגול מתקדמות
▪  ▪  ▪
נצ"מ אלעזר כהנא [צילום: דוברות המשטרה]

יועמ"ש המשטרה, נצ"מ אלעזר כהנא, הודיע (יום א', 23.1.22) כי השימוש ברוגלות נעשה על בסיס חוק נתוני תקשורת - ולא כפי שכתב היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט - על-פי חוק האזנת סתר.
בהודעה נכתב בין היתר בהתייחסו לחשיפת כלכליסט: "יש להצר על כך שגורמים רבים נגררו להסקת מסקנות ולקביעת האשמות חמורות על סמך כתבה עיתונאית שגויה ובלי בדיקה מוקדמת. משטרת ישראל פועלת בתחום הסיגינט – סייבר, במסגרת סמכויותיה בדין ועל בסיס צווים שיפוטיים בלבד".
"אבהיר", המשיך יועמ"ש המשטרה, "כי הכלים המופעלים על-ידי המערך המבצעי נבחנים בהיבט המשפטי בטרם הפעלתם. לא תהיה זו הפרזה לקבוע, כי מדובר בתחום המפוקח והמבוקר ביותר במשטרת ישראל, הן בכלים פנים ארגוניים והן על-ידי גורמים מחוץ לארגון, בבתי המשפט, בפרקליטות ובמשרד המשפטים".
"המשטרה תמשיך למלא את חובותיה על-פי דין על-מנת להיאבק בפשיעה ולהגן על הציבור, כפי שהוסמכה לכך בדין. הפשיעה, בדומה לכל פעילות אחרת, מתרחשת ומתארגנת במרחב הסייבר, והעבריינים מנצלים את כל הכלים האפשריים בתחום זה, לעיתים בתחכום רב. ככל שהמשטרה לא תפעל בכלים מתוחכמים וחדשניים, במסגרת הדין, היא לא תוכל למלא את תפקידה".
לאחר שהתבררה הסתירה להודעת היועמ"ש תיקנו במשטרה את התגובה וכתבו כי "בהמשך לפרסומים השגוים על-אודות מכתבו של יועמ"ש המשטרה, נדגיש שהמכתב הראשון שהופץ היה טיוטה שלא עברה את אישורו הסופי והפצתה הייתה בגדר טעות. מיד כשהתגלתה הטעות הופץ המסמך המדויק וכפי שאתם רואים בטיוטה היה חסר משפט הבהרה חשוב בדבר חוק נתוני תקשורת.
"במסמך המאושר על-ידי היועמ"ש הייתה הבהרה שאומנם קיימת סמכות להוצאת צווים מנהליים על-פי חוק נתוני תקשורת אך זו אינה רלוונטית לסוגיות בכתבת כלכליסט, קרי לסוגיות האזנות הסתר.
"מצ"ב סעיף 4 ללא התוספת וכפי שנשלח במסמך השגוי ומצ"ב אותו סעיף במסמך הנכון אותו אישר היועמ"ש. שימו לב לתוספת החשובה שלא נכתבה במסמך הראשון.
"אנא אל תתנו לטעות בהפצת המסמך הלא נכון בכדי לקבוע כאילו המשטרה פעלה על-פי חוק נתוני תקשורת בזמן שאנו אומרים בכל מקום אפשרי שמדובר בפעילות על-פי צווים שיפוטיים בהתאם לחוק האזנות הסתר", לשון התגובה.

תאריך:  23/01/2022   |   עודכן:  23/01/2022
+מות אהוביה סנדק: התיק נגד השוטרים צפוי להיסגר
20:18 23/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דיווח: מנדלבליט צפוי להחליט כי כתב אישום לא יוגש כפי הנראה נגד אף לא אחד מהשוטרים  ▪  כמה מהנערים שהיו ברכב עם סנדק צפויים לעמוד לדין  ▪  האישום המסתמןנגדם: סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה

אהוביה סנדק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה טענה שפעלה לפי חוק שלא מאפשר מעקב אחרי תוכן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
מירב ארד
שב וטען: "משתמשים באמצעים רק למאבק בפשיעה חמורה, הם מצילים חיים"    קרא לעיתון כלכליסט להעביר לידי המשטרה פרטים קונקרטיים אשר יאפשרו לבדוק את האירועים הנטענים    הזהיר מניסיונות בלתי לגיטימיים לפגוע במשטרת ישראל ולהחליש את מערכת אכיפת החוק
דורון מנשה, דון סוסונוב
קשריו האינטימיים של ניסו שחם עם שוטרות שהיו כפופות לו, היוו הפרת אמונים - ובצדק הוא הורשע ונדחתה בקשתו לדיון נוסף    את היסודות לקביעה זו אפשר למצוא כבר בפסק הדין המכונן בעניינו של שמעון שבס
עידן יוסף
חלק שלישי בתחקיר כלכליסט חושף כיצד יחידת סיגינט גילתה באמצעות תוכנת NSO ששתלה בטלפון של אזרח כי הוא משתמש בישומון המציע שירותי הכרויות בין גברים - ואף מסרו את המידע ליחידה אחרת לצורך מעקב אחריו בשטח    המעקב נומק בכך שיש חשש שיבצע "עבירות סדר ציבורי בנסיבות מחמירות", והסביר כי היעד מהווה "סכנה לדמוקרטיה"
מירב ארד
תחקיר כלכליסט חושף כי המשטרה משתמשת באזרחים ללא סיווג ביטחוני שלא הוכשרו כשוטרים לפריצה דיגיטלית    ההאקרים נחשפים במסגרת פעילותם למידע רגיש וסודי    המשטרה בתגובה: "הפעילות נמצאת בפיקוח ובקרה של הגורמים המשפטיים"
מירב ארד
הבהיר: "מהבדיקה עלה שחלק מהמקרים אינם נכונים. בין השאר, לא התבצע שימוש בכלים מסוג זה מול מפגיני הדגלים השחורים, טלפונים של ראשי רשויות ומעקב אחרי גורמים המתנגדים למצעד הגאווה. פרטים אלה אינם נכונים"    "מדובר באחד התחומים הכי מבוקרים ומפוקחים על-ידי כלל הגורמים המשפטיים"    השר בר לב: "אין פרקטיקה של האזנות סתר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il