ועדת השרים לענייני חקיקה תומכת בהצעת חוק חוצת קואליציה ואופוזיציה, להוסיף מספר עבירות תנועה, ולהרחיב את סמכויות האכיפה של הפקחים העירוניים לדרכי רכיבה נוספות במרחב העירוני וליצור אחידות ביחס לעבירות תנועה המבוצעות על מספר כלי רכיבה שונים.
החוק לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות (תעבורה) מסדיר את דפוסי האכיפה בתחומי הרשויות המקומיות ומעניק את המנדט לראש הרשות המקומית להסמיך פקחים לשם אכיפת עבירות תעבורה. החוק נועד, בין היתר, לסייע בצמצום תופעת הרכיבה האסורה על מדרכות ושבילי הולכי רגל במרחב העירוני וכן לספק לפקחים העירוניים כלים לפיקוח ואכיפה.
אולם החוק אינו מגשים את תכליתו באופן המיטבי היות שסמכויות האכיפה הנתונות לפקחים הן מועטות ומוגבלות: ראשית, מספר רב של עבירות תנועה אינן מופיעות בחוק ולכן לפקחים אין כל סמכות לאכוף את ביצוען. שנית, סמכויות האכיפה של הפקחים אינן מיושמות באופן קוהרנטי בין העבירות השונות, ביחס לכלי הרכיבה השונים ושבילי הרכיבה השונים. כך בפועל, פעמים רבות פקח שהיה עד בעיניו לביצוע עבירת תנועה נעדר כל יכולת אכיפה לגביה.
לדוגמה, כאשר אדם מבצע עבירה של שימוש באוזניות שמע או שימוש בטלפון נייד בזמן רכיבה על אופניים בעלי מנוע עזר, לפקח ישנה סמכות לעצור אותו כאשר הרכיבה מתבצעת על מדרכה או על שביל להולכי רגל בלבד, אך לא כאשר הרכיבה מתבצעת על שביל המיועד לאופניים או שביל המיועד בחלקו להולכי רגל ובחלקו לאופניים, הגם שמדובר על ביצוע אותה העבירה בדיוק. בנוסף, לפקח עירוני אין סמכות לאכוף עבירה של אי-חבישת קסדת מגן בזמן רכיבה על אופניים בעלי מנוע עזר או גלגינוע (קורקינט חשמלי) משום שהעבירה הזו כלל אינה מוגדרת בחוק.
הצעת החוק תובא בקרוב לקריאה טרומית בכנסת.