X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / פַּנְדוֹרָה
אורן שחור ז"ל [צילום: יח"צ]
2022-1946
אורן שחור מת בגיל 75
אולף (דימ') שחור כיהן בין היתר בתור מתאם פעולות הממשלה בשטחים וקצין מודיעין ראשי לשעבר לאחר שחרורו מצה"ל בתום 33 שנות שירות שימש כיו"ר קצא"א וחברות ממשלתיות אחרות שוחרר ב-1997 לאחר שנחשף כי נפגש על דעת עצמו עם ראש האופוזיציה דאז שמעון פרס, הזמן שהיה חבר בצוות ההדברות עם הפלשתינים מטעם רה"מ לשעבר נתניהו
מנוע הטורבו שלי
חיים משגב
אורן אף פעם לא התנצל על שביקר את ראש האופוזיציה דאז כשהוא עדיין משרת בצה"ל. הזיק ביננו ניצת והפכנו לחברים קרובים עד ליום מותו
לרשימה המלאה

אלוף בדימוס אורן שחור הלך (יום ו', 28.1.22) לעולמו. בן 76 היה במותו. שחור כיהן בין השאר בתור מתאם פעולות הממשלה בשטחים ומילא מגוון תפקידים בחיל המודיעין, כולל קצין מודיעין ראשי. לאחר שחרורו מצה"ל, שחור כיהן כיו"ר החברות הממשלתיות עמיד וקצא"א.
מדובר צה"ל נמסר כי "ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, פורום המטה הכללי של צה"ל, מפקדי צה"ל וחייליו, מרכינים ראש עם מותו של האלוף בדימוס אורן שחור. אורן שחור שירת בתפקידו האחרון בצה"ל כמתאם פעולות הממשלה בשטחים (1997-1995)".
הוא הותיר אחריו אלמנה ושלושה ילדים. אורן שחור ז״ל יובא למנוחות בטקס צבאי מלא ביום א' בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בקריית שאול.
הוא שוחרר מצה"ל ב-1997 בתום 33 שנות שירות, זאת לאחר שנחשף כי בהיותו בצוות ההידברות עם הפלשתינים מטעם ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, שחור נפגש על דעת עצמו בפגישה לילית עם ראש האופוזיציה דאז שמעון פרס. שחור שוחרר מתפקידו על-ידי נתניהו, שטען כי שחור הוא איש צבא שמתערב בעניינים פוליטיים.

שחור ב-1955 [צילום: יעקב סער/לע"מ]

עד למותו שימש כנשיא ICC ישראל (לשכת המסחר הבינלאומית), סגן-נשיא איגוד לשכות המסחר בישראל וסגן-יו"ר בלשכת המסחר דרך המשי בסין.
יליד תל אביב. היה בוגר המכללה לביטחון לאומי, בוגר פו"מ ארוך במכללה הבין זרועית לפיקוד ומטה, בעל תואר ראשון בהיסטוריה כללית מאוניברסיטת תל אביב ולימודי תואר שני ביחסים בינלאומיים באוניברסיטת חיפה.
יחד עם ד"ר חיים משגב הנחה שחור את תוכנית הטלוויזיה "באש צולבת" ואת תוכנית הרדיו "שחור ולבן". עיקר התוכניות היה עימות בין משגב, המוגדר כבעל דעות ימניות, לשחור, אשר ייצג בתוכנית את הצד השמאלי של המפה הפוליטית.
ארז כלפון יו״ר דירקטוריון קצא״א ספד לשחור: ״אורן תרם והקדיש את מיטב שנותיו לחיזוק ביטחון ישראל ועוצמתה המדינית. גם לאחר שפשט את מדיו המשיך להוביל ולכהן בתפקידים ציבוריים, ובהם יו״ר דירקטוריון קצא״א, בו תרם תרומה משמעותית לפיתוח החברה ומשק האנרגיה בישראל".

תאריך:  29/01/2022   |   עודכן:  29/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
יפעת גדות
אביה השאיר אחריו מכתבים רבים שכתב לה ועליה המשקפים את האהבה הרבה שחש אליה ועד כמה רבה הייתה דאגתו
מחלקה ראשונה
הביוגרפיה שכתבה על הנרייטה סאלד זכתה בשני פרסים בתחרות הספר היהודי בניו-יורק, כולל "הספר הטוב ביותר של השנה"
איציק וולף
בראש החטיבה החדשה, שתרכז את מרבית מערכי התפעול של החטיבות העסקית והקמעונאית בבנק ותפעל לשיפור השירות ללקוחות הבנק באמצעות ייעול תהליכי העבודה הפנימיים בבנק, יעמוד המבקר הפנימי של הבנק, זאב חיו    מזכיר הבנק, גלעד בלוך, ימונה למבקר הבנק ורונית שוורץ תמונה למזכירת הבנק
עידן יוסף
הודיע למ"מ מפקד גלי צה"ל: "הגעתי למיצוי והודעתי על רצוני לפרוש מהגשת התוכנית"    בעתיד הקרוב ייעשה מאמץ משותף שברקאי ימשיך לשדר בגלי צה"ל בפורמט אחר
יפעת גדות
הודיע על החלטתו לקומונריות ולפעילי התנועה במכתב מיוחד בו הסביר את החלטתו    בין היתר כתב - "לאחר כל זאת ולאחר התלבטויות רבות והתייעצויות עם מו"ר הרב דרוקמן החלטתי שהגיע הזמן להתחדש גם בהיבט האישי וגם בהיבט התנועתי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il