העבודה בנמלי חיפה ואשדוד ובנמלים החדשים הסמוכים להם תימשך ללא שיבושים עד להכרעה בבית הדין הארצי לעבודה בתביעות שהוגשו נגד השביתות שתכננה בהם ההסתדרות. כך קובע (2.2.22) בית הדין הארצי.
ההסתדרות הכריזה בחודש שעבר על סכסוך עבודה בארבעת הנמלים, בטענה להפרת ההסכמים שהובילו להקמת הנמלים הפרטיים הסמוכים להם. לדברי ההסתדרות, ההסכמים התבססו על כך שבנמלים הפרטיים ייפרקו רק אוניות מכולה, ואילו כעת מבקשת המדינה לפרוק בהם רק אוניות הנושאות מטען כללי שאינו במכולות. בשל כך תכננה ההסתדרות למנוע פריקת מטען כללי בנמלים החדשים. התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר ביקשו מבית הדין למנוע צעדים אלו, ובקשתם התקבלה - בשלב זה באופן זמני, כאמור, עד להכרעה בהליך העיקרי.
בית הדין אומר כי על פניו - התחייבות ההסתדרות לשקט תעשייתי בנמלים, המופיעה בהסכמים סביב הקמת הנמלים החדשים, נוגעת לכל העילות האפשריות של סכסוכי עבודה בהם, ולא רק לתחום המכולות. על פניו גם נראה, כי ההסכמים מאפשרים פריקת אוניות הנושאות מטען כללי. לכך מצטרף מאזן הנוחות: עשרות ספינות ממתינות מחוץ לנמלים אשר אינם עומדים בעומס; בתחילת השבוע מדובר היה ב-63 אוניות, מתוכן 58 הנושאות מטען כללי. בית הדין אומר על כך:
"על כן, גם אם מדובר בצעדים ארגוניים בהיקף מצומצם, המונעים אך ורק ניטול מטען כללי בנמלים החדשים, וקל וחומר אם יוחרפו הצעדים הארגוניים ויינקטו גם בנמלים הוותיקים, מדובר בנזק כבד מאוד למשק הישראלי. מעבר לכך, הצעדים הארגוניים המתוכננים יפגעו, אם יינקטו, באופן ממוקד בנמלים החדשים, צדדים שלישיים אשר אינם מעורבים בסכסוך, אשר על-פי תנאי המכרז וכתבי ההסמכה רשאים לעסוק בכל תחום, לרבות תחום מטען כללי, ולכן יש ליתן משקל לפגיעה בהם". לעומת זאת, "על פני הדברים לא תהיה פגיעה כלכלית משמעותית בנמלים הוותיקים אם מספר אוניות יפרקו מטען כללי בנמלים החדשים ולא בנמלים הוותיקים".
ההחלטה ניתנה בידי סגן הנשיא אילן סופר, השופטות לאה גליקסמן וחני אופק-גנדלר ונציגי הציבור יעל רון, חיה שחר, עצמון ליפשיץ וברכה סמו. את התעשיינים ולשכות המסחר ייצגו עוה"ד מיכל וקסמן-חילי ושלומי לויה; את ההסתדרות ייצגו עוה"ד אלעד מורג ומירי מלכי; את המדינה ייצגו עוה"ד יעל ברלב ומיכל גרליק; ואת חברות הנמלים - עוה"ד דרור גל, חיה ארמן, מיכל הברפלד ועמי שחר.