X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מומחית מטעם החברה קבעה שהמבוטח אכן סובל מנכות בשל תאונה - אך הפניקס הגישה את חוות הדעת למבוטח ולבית המשפט רק כעבור עשרה חודשים, והסכימה לשלם רק לאחר חמישה חודשים נוספים
▪  ▪  ▪
[צילום: סטריט וויו]

חברת הביטוח הפניקס הסתירה במשך עשרה חודשים ממבוטח ומבית המשפט חוות דעת של מומחית מטעמה, אשר משמעותה הייתה חובתה של החברה לפצות את המבוטח. לאחר שחשפה את חוות הדעת, נדרשו להפניקס חמישה חודשים נוספים עד ששילמה את התגמולים שהגיעו למבוטח. כך קובע (30.1.22) שופט בית משפט השלום בהרצליה, גלעד הס (אשר נבחר בשבוע שעבר לשופט מחוזי).
יעקב דורון, עובד מחלקת התברואה בעיריית תל אביב, היה מבוטח בשלוש פוליסות של הפניקס: ביטוח חיים קבוצתי הכולל נכות מתאונה, ביטוח תאונות אישיות הכולל גם הוא נכות מתאונה וביטוח הוצאות רפואיות. דורון נחבל בראשו בדצמבר 2017 כאשר חזר מעבודתו והחל לסבול מבעיות מבעיות נירולוגיות וקוגניטיביות, וכעבור חצי שנה נפגע בזרת ידו השמאלית בתאונת עבודה. הפניקס פיצתה אותו על התאונה הראשונה אך סירבה לפצותו על התאונה השנייה, ובשל כך הגיש דורון תביעה נגדה.
במהלך בירור התביעה הגישה הפניקס במאי 2021 חוות דעת שערכה נירולוגית מטעמה כבר ביולי 2020, ולפיה סובל דורון מנכות של 60% - מחצית מן התאונה הראשונה ומחצית מן התאונה השנייה. באוקטובר שעבר, שלושה ימים לפני דיון ההוכחות והסיכומים, הודיעה הפניקס שהיא מוכנה לשלם לדורון את מלוא סכום תביעתו (470,000 שקל) ולזאת לפנים משורת הדין ובלא להודות בטענותיו. דורון ביקש לחייב את הפניקס בתשלום ריבית מוגברת בשל התנהלותה, והס קיבל את הבקשה באומרו: "לכל הפחות מהמועד בו אחזה הנתבעת בחוות דעת המומחית מטעמה, פעלה הנתבעת בחוסר תום לב אשר עולה כדי חיובה בריבית מיוחדת".
הס אומר כי הפניקס נהגה בחוסר תום לב עוד לפני הגשת התביעה, בכך שלא שלחה את דורון לבדיקה אצל נירולוג בטרם דחתה את דרישתו לפיצוי על התאונה השנייה. עיקר ביקורתו מופנית כלפי הסתרת חוות הדעת של הנירולוגית, אשר את הצגתה עיכבה הפניקס עד לקבלת תיקו של דורון מהביטוח הלאומי. "יש טעם של ממש לסבור כי התנהלות זו של הנתבעת, אשר מצד אחד אוחזת בחוות דעת של מומחית מטעמה המכירה בנכות משמעותית של התובע ובקשר סיבתי בין האירוע לנכות, ומצד שני אינה מגלה למבוטח או לבית המשפט על ממצאי חוות הדעת, הינה התנהלות בחוסר תום לב כלפי המבוטח וכלפי בית המשפט", אומר הס. בנוסף לכך, זו הייתה הפרה של תקנות הביטוח, המחייבות את המבטח להעביר למבוטח חוות דעת רפואיות שברשותו.
"הנתבעת התנהלה בחוסר תום לב"
בהמשך שב הס ואומר: "מיום שהנתבעת אוחזת בחוות דעת המומחית מטעמה היא מתנהלת בחוסר תום לב, וזאת כאשר היא יודעת את מסקנות חוות הדעת מטעמה המכירות באחוזי נכות ובקשר סיבתי לאירוע הראשון, ובכל זאת בוחרת להעלים אותן הן מהתובע והן מבית המשפט ובפרט כאשר אינה פועלת לתשלום תגמולי הביטוח שאינם במחלוקת". גם לאחר הגשת חוות הדעת "הנתבעת בחרה לשבת בחיבוק ידיים ולא לפעול לתיקון העוולה שגרמה לתובע". בשל כך חייב הס את הפניקס בריבית של פי חמישה מזו הקבועה בחוק (ניתן לחייב בריבית של עד פי 20) על חלק מתגמולי הביטוח.
בסיום פסק הדין מדגיש הס, כי יש לראות את האדם שמאחורי התביעה. "האם אנו יכולים לחוש את מצוקתו של יעקב דורון עקב סירוב חברת הביטוח? להבינה? מדובר בבן אדם הגון, אשר כל חייו עבד קשה למחייתו ואשר מבוטח למקרה אסון. והינה האסון אכן מגיע, ועכשיו צריך הוא את חברת הביטוח, אולם זו אינה משלמת. ויש לשלם חשבון חשמל, ויש גם חשבון מים, והילדה הגדולה נרשמת ללימודים, והאבא רוצה לעזור בשכר הלימוד, אבל יעקב דורון אינו יכול לעבוד, וחברת הביטוח לא משלמת, ולא ניתן. יעקב דורון רואה איך החסכונות הצנועים הולכים ואוזלים, המצוקה הכלכלית משתלבת עם המצוקה הנירולוגית, ההליך המשפטי מתארך, ואין כסף... והייאוש עלול להשתלט.
"בית משפט זה כמובן מודע לכך שמצוקתו הפרטית של מר דורון אינה מהווה שיקול בפסיקת פיצויים לדוגמא. אולם, נראה כי מצוקת מר דורון ודומיו כן עמדה בעיני המחוקק עת שב ותיקן את סעיף 28א' במגמה להחמיר עם חברות הביטוח שאינן משלמות תגמולי ביטוח שאינם שנויים במחלוקת". הס מצטט את דבריו ח"כ אוסאמה סעדי בעת הדיון בתיקון בוועדת חוקה חוק ומשפט: "אני רוצה שגם מבחינה הצהרתית, בתי המשפט יראו שבאמת יש להם חובה לפסוק במקרים שאני מדבר עליהם, מקרים שבהם יש חוסר תום לב של חברת הביטוח". הפניקס חויבה גם בתשלום הוצאות בסך 7,500 שקל. את דורון ייצג עו"ד ברק מרזן, ואת הפניקס - עו"ד עוז ברקוביץ.

תאריך:  04/02/2022   |   עודכן:  04/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפניקס הסתירה חוות דעת רפואית מהמבוטח וביהמ"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את חוק בן-גוריון    מנהל מכון בן-גוריון ללימודי ישראל: חוץ מלמנות נציגים בגופים המנהלים היד לא עושה דבר    משרד המשפטים: לצורך קבלת תרומות צריך הסמכה בחוק ואין כזו
איציק וולף
דובר משרד ההגנה האמריקני העריך כי רוסיה מתכננת להפיק סרטון תעמולה "מאוד גרפי", כלשונו, שיציג מתקפה שכביכול ביצעה אוקראינה על שטח בריבונות רוסית, כהצדקת שווא למתקפה צבאית ולפלישה לשטח אוקראינה
איציק וולף
הכנסותיה של אמזון גדלו ב-9% ועמדו על סכום שיא של 137.4 מיליארד דולר    11.8 מיליארד דולר מן הרווח הנקי מיוחסים להשקעתה של אמזון ביצרנית הרכב החשמלי ריוואן    מנכ"ל אמזון: "הקורונה ממשיכה להעמיד בפנינו אתגרים"
עידן יוסף
רשות התקשוב הממשלתי והמשרד לשירותי דת החלו להנפיק תעודות נישואין דיגיטליות באזור האישי הממשלתי my.gov.il    הפתרון מהווה בשורה לכל המבקש למצוא העתק של תעודת נישואים
עידן יוסף
אושר לקריאה טרומית: הטבות למנטרלי האסון בצ'רנוביל    המענק השנתי יועלה ל-7,000 שקל, והוא יוצמד למדד, ולא יחושב לקיזוז גמלת הבטחת הכנסה    משרד האוצר: עלות החוק כ-1.2 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il