X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אורנה ברביבאי, מזכירת המדינה הבריטית לענייני סחר בינלאומי, אן מארי טרווליאן [צילום: שלומי אמסלם]
הבורסה בלונדון הפרה התחייבויות עם חברות ישראליות וגרמה נזקים
חברת המדדים פוטסי ראסל הודיעה בהפתעה על מחיקת חברות ישראליות-דואליות מהמדדים המובילים, דבר שגרם לירידות חדות במניות אחת הנפגעות היא חברת באטמ - מניותיה הרשומות למסחר בלונדון ובתל אביב ירדו בכ-20% בתוך שלושה ימי מסחר
בורסת לונדון

חברת המדדים פוטסי ראסל הנשלטת על-ידי הבורסה האנגלית, החליטה להפעיל תקנה ארכאית, לאחר כניסת הברקזיט לתוקף, לפיה היא תמחק מהמדדים שלה חברות דואליות הרשומות בבורסה באנגליה, אם 1% או יותר מהמניות שלהן רשומות במקביל גם בבורסה אחרת, במדינת המקור.
משמעות הדבר: פגיעה קשה בחברות ישראליות הרשומות בבורסה בתל אביב ובבורסה בלונדון. שכן, גופים מוסדיים נמנעים מהפניית כספים רכישת מניות של חברות שאינן נכללות במדדים המובילים. ההחלטה נוגדת את הסכמי הסחר וההבנות בין ישראל ובריטניה, שחלקם הושגו בין שתי המדינות מיד לאחר אירוע הברקזיט - בתקופה קשה שאנגליה חיזרה אחר מדינות אחרות וביקשה לעודד את הסחר עימה.
דבר יישום ההחלטה הארכאית נמסר לחברות הישראליות ביום רביעי בערב (02.02.22), שעות ספורות לאחר שהסתיימה פגישתה של שרת הכלכלה בישראל, אורנה ברביבאי, עם מקבילתה מזכירת המדינה הבריטית לענייני סחר בינלאומי, אן מארי ארווליאן. בפגישה הוסכם על הגדלת הסחר בין המדינות. בפועל, הוטלה הגזירה על החברות הישראליות באופן פתאומי - דבר שגרם נזק ולירידות שערים חדות בחברות הדואליות הרשומות למסחר גם בלונדון.
ההחלטה של פוטסי נוגדת את ההצהרות של ראשי הבורסה בלונדון, ואת ההבטחות לעודד ולקלוט חברות טכנולוגיה ישראליות. ההבטחות ניתנו במסגרת המדיניות שהפעילה אנגליה, המהווה מרכז לשירותים פיננסיים, שתכליתה: לעודד חברות הייטק להצטרף לבורסה בלונדון, ובכך להגדיל את חלקה של אנגליה בתחום הטכנולוגיות המתקדמות.
ראשי הבורסה האנגלית השקיעו מאמצים יוצאי דופן לשכנע חברות טכנולוגיה ישראליות להגיע אליהם, וזאת בתקופה שחברות ישראליות העדיפו את בורסת נאסדק. ראשי הבורסה בלונדון הבטיחו "שטיח אדום" לבאים, מינו נציגה קבועה בארץ כדי שזו תעמוד בקשר עם בעלי שליטה בחברות ישראליות ועם הצמרת הכלכלית של ישראל. ואכן, מנהלי חברות ישראליות נפגשו עם הנציגה, ג'סטין צווילינג, וסיכמו עימה, בכתב ובעל-פיה, תנאים מפורטים לרישום דואלי בישראל ובאנגליה. בחודשים האחרונים אף נערכו הכנות מצד ארבע חברות ישראליות להצטרף לבורסה בלונדון - מהלך נבלם עתה נוכח החלטת פוטסי.
אחת החלוצות לרישום באנגליה הינה חברת באטמ. זו נרשמה בשנת 1996 לבורסה בלונדון וצורפה למדדים של פוטסי. לפני שש שנים נרשמה באטמ גם בבורסה בתל אביב. ביום רביעי בלילה הופתעו מנהלי החברה לגלות את דבר ההחלטה להוציא את מניות באטמ מהמדדים של פוטסי. משמעות הדבר: נזק ישיר לחברה ולמניותיה, דבר שבא לידי ביטוי בירידה חדה במניות החברה, שהשלימה תוך שלושה ימי מסחר ירידה של כ-20%.
על-פי הערכות שונות, ההחזקה של קרנות המדדים הבריטיות במניות באטמ הינה נמוכה יחסית - כ-15 מיליון דולר בלבד, סכומי כסף שאותם יכולים משקיעים אחרים להכיל בקלות יחסית. התגובה בשוק הייתה חריפה יחסית, מחמת ההודעה המפתיעה של פוטסי.
נודע, כי חברת באטמ פנתה אל שלטונות הבורסה בלונדון והעמידה אותם על חומרת ההטעיה העולה מהעניין. גם הבורסה בתל אביב התייחסה לעניין בחומרה רבה ביותר והודיעה לבורסה האנגלית כי העניין עומד בניגוד מוחלט לכל ההבנות ביניהן, וימנע כל רישום עתידי של חברות הייטק בלונדון. גם התאחדות התעשיינים ואיגוד ההייטק בישראל פנו לממשלה הבריטית ודרשו התערבות דחופה.
ביקשנו את תגובתה של חברת באטמ שמניותיה ירדו בחדות בלונדון. וזו תשובתה:
"אנו מצטערים מאוד על ההחלטה הנפסדת שהתקבלה וזאת בניגוד לכל ההבטחות המפורשות לסידור העניין שמקורו באיוולת בירוקראטית. ההחלטה הכוחנית כבר גרמה למשקיעי באטמ הפסדים ניכרים בגין ירידה בלתי מוצדקת בשווי החברה. החברה עומדת להודיע על כינוס אסיפה מיוחדת שתאפשר קניה חוזרת של מניותינו. זאת במקביל לפרסום תוצאותינו ועידכון משקיענו כמקובל לצפוי בעסקיה של החברה ב-2022. אין ספק שנפל דבר בתועלת של חברות להרשם למסחר כפול בבורסה האנגלית. אנו מצפים מהנהלת הבורסה האנגלית לכבד את הבטחותיה ולפתור את הבעיה. החברה כמובן תדאג לעידכון משקיעיה בארץ ובחו"ל בפעולות שבכוונתה לנקוט". דוחות החברה יפורסמו כפי הנראה בתחילת מרס 2022.

תאריך:  06/02/2022   |   עודכן:  06/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבורסה בלונדון הפרה התחייבויות עם חברות ישראליות וגרמה נזקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
קבוצת דלק רכשה, באמצעות חברת איתקה, את חברת מרובני נפט וגז היפנית הפועלת בים הצפוני    לחברה היפנית הפסדי מס צבורים של כ-1.6 מיליארד דולר    הרכישה צפויה להביא לקיזוז תשלומי מס בגין פעילותה של איתקה
איציק וולף
שר המשפטים התייחס למידע החדש שפורסם על האופן הלא חוקי שבו פעלה המשטרה בהפעלת תוכנת פגסוס    הצהיר כי היועץ המשפטי שייבחר מחר ילווה את הליכי הבדיקה המתקיימים כבר כעת    "מטרת הבדיקה - קביעת נהלים ואכיפתם על מנת שאירועים מסוג זה לא יישנו"
איציק וולף
משלחת חברי הפרלמנט מאיחוד האמירויות, בראשות ד"ר עלי אל-נועיימי, תיפגש עם ועדת החוץ והביטחון של הכנסת    יו"ר הכנסת: הביקור בירושלים, העיר הקדושה ליהדות ולאיסלאם, הוא ביטוי לשלום ולאחווה בין שני העמים והוכחה ניצחת שאנו יכולים לחיות בשלום במזרח התיכון
איציק וולף
טקטונה, העוסקת בפיתוח תוכנות ומסחר בנכסים דיגיטליים, הודיעה כי תשווק 10,000 כרטיסי חבר אלקטרוניים שיאפשרו למחזיקים בהם ליצור ולשווק יצירת NFT בשוק המתפתח של יצירות האמנות שנסחרות תמורת כסף רב
איציק וולף
תושב מזרעה בשנות העשרים לחייו פגע במכוניתם של שלושה צעירים כבני 20 סמוך למושב יערה    אחת הנוסעות נהרגה במקום ושניים נוספים נפצעו בינוני וקשה מאוד    נהג הרכב הפוגע נמלט מן המקום אך נלכד בידי המשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il