מאז פרסמה חברת חוצה ישראל את הרכב שש הקבוצות אשר הגישו מועמדותן להשתתף בהליך המיון המוקדם (PQ) למכרז הזכייני של מיזם הרכבת הקלה 'נופית', ערכה החברה בדיקות מקיפות בהקשר לעמידתן של הקבוצות בתנאים הנדרשים. כך בין היתר נבחן מבנה הקונסורציום אשר יהיה אחראי כזכיין על כלל תכולות המיזם לאורך תקופת ההקמה והזיכיון שתוגדר במסמכי המכרז הזכייני, וניסיון הקבוצות במבחר תחומים מקצועיים וביניהם: ניהול והובלה כקבלן ראשי של מיזמי תשתיות, ניסיון בהפעלה של מיזמי רכבות קלות/מטרו, תכנון והתקנה של מערכות רכבתיות (Systems), תכנון והתקנה של מערכות איתות (Signaling), תכנון והקמה של מערכות מסילה (Track), ייצור ואספקה של קרונות (RollingStock) ותחזוקה של מיזמי רכבות קלות / מטרו וכו'.
כמו-כן נבחנה עמידתן של הקבוצות בדרישות הסף לאיתנות הפיננסית התואמת מיזם בסדר גודל זה, בהתאם לשורה של תנאים שנקבעו במסמכי המיון המוקדם ובין היתר:תזרים מזומנים שאינו שלילי בשלושת הדוחות האחרונים, והון עצמי גבוה מ-400 מיליון שקלים בשנת הדיווח.
במקביל מקדמת חוצה ישראל את עבודות הביצוע לאורך התוואי במספר מוקדים כמפורט: מתחם הדיפו באזור התעשיה בקריית אתא, מתחם תחנת קריית הממשלה בנוף הגליל ומתחם מרכזית המפרץ בחיפה. לאחרונה פרסמה החברה שני מכרזי DB (DESIGN BUILD) בהיקפים נרחבים לביצוע גשרים ומנהרות לאורך התוואי והיא צפויה לפרסם מכרז נוסף בזמן הקרוב. היקף שלושת מכרזי ה-DB נאמד ב כ-1 מיליארד שקל.