X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה ושר האוצר הודיעו על הצעדים המתוכננים להורדת יוקר המחיה הנחת מס לשני ההורים לילדים בני 6 עד 12, יבוטל המכס על מוצרי מזון וקוסמטיקה, תעריף החשמל יעלה ב-3.4% במקום ב-5.7% כפי שתוכנן מראש
▪  ▪  ▪
ליברמן, בנט וברביבאי. "חוזה חדש עם האזרחים העובדים" [צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ]

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הודיע על התוכנית הממשלתית החדשה למאבק ביוקר המחיה ועל כך שבמסגרתה תקבל כל משפחה שמגיעה לתקרת המס הנחה של 223 שקלים עבור כל ילד בין הגילאים 6 ל-12 בתשלומי המס. כ-530,000 הורים ייהנו מההטבה שתכלול הוספה של נקודת זיכוי למס ההכנסה גם עבור אימהות וגם עבור אבות.
התוכנית כוללת גם ביטול של המכס על מוצרי מזון ותמרוקים. מדובר על הורדת מכסים על בשר, ביצים ומוצרי מזון, חלקי חילוף לרכב, חומרי גלם לתעשיה וחומרי גלם לבנייה. ביטול המכס על המוצרים הללו, שאמורים לאפשר ייבוא מקביל של המוצרים הללו שלא דרך היבואנים הרשמיים.
שר האוצר, אביגדור ליברמן, ציין במסיבת העיתונאים שערך יחד עם ראש הממשלה ועם שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, כי מדובר בצעדים בשווי של 4.4 מיליארד שקל. עוד הודיע על הגדלת מענק העבודה לעובדים בשכר נמוך בשיעור של 20% לכל עובד המשתכר עד 6,200. עוד יבוטל מס הבלו על הפחם המהווה כ-2.3% מתעריף החשמל. בעקבות כך צפוי תעריף החשמל לעלות ב-3.4% במקום ב-5.7% כפי שתוכנן מראש.
"האינפלציה בישראל אומנם נמוכה ביחס לעולם, אבל בגלל שיוקר המחיה גדול פה באופן יחסי - זה הקש ששבר את גב המשפחה. הצעדים שנציג היום שגיבש שר האוצר ליברמן ושסיכמנו עליהם יחד עם השר לפיד ועם השרה ברביבאי יגדילו את הנטו של כל משפחה וייתן אוויר לכל הבתים בישראל", אמר ראש הממשלה בנט.
לדבריו, היכולת להקל על המשפחות העובדות נובעת מכך שאנחנו לא מנהלים כלכלה של סגרים אלא כלכלה של צמיחה. "אלה לא רק צעדים טקטיים, מדובר על חוזה חדש בין המדינה לבין האזרחים: האזרחים הטובים שעובדים ונושאים בנטל הקיום מגיע להם לשמור על יותר מהמשכורת שלהם. התפקיד שלנו הוא לקחת מהם פחות מיסים", הוסיף

המפלגות החרדיות: הפכו את החרדים ל'אזרחים רעים'

המפלגות החרדיות, שלא צפויות ליהנות מחלק מן ההטבות שעליהן הודיעו ראש הממשלה ושר האוצר, תקפו את הממשלה.
ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) טען כי אזרחי ישראל ראו הערב את ראש הממשלה שלהם נלקח בשבי על-ידי שר האוצר, רק היה חסר עיתון של היום ודרישת כופר. "בנט השתמש ברטוריקה של 'אנשים טובים', כי יש כמובן 'אזרחים רעים'. אלו שליברמן דיבר עליהם השבוע והאשים אותם באופן שקרי ומעוות ביוקר המחיה - החרדים", טען.
ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר בתגובה למסיבת העיתונאים כי הבשורה היחידה של בנט וליברמן לעם ישראל היא: "לכם ימשיך להיות רע, אבל תתנחמו בכך שלחרדים ולשכבות החלשות יהיה עוד יותר רע".
יו״ר ש״ס, אריה דרעי, טען כי בנט וליברמן גיבבו כמה צעדים מבולבלים שנועדו להיטיב רק עם ״המשפחות הטובות״ - שם קוד להמשך האפליה והפגיעה המכוונת באוכלוסיות הפריפריה והמגזר החרדי, שימשיכו לכרוע תחת יוקר המחיה.
"זו לא התוכנית שתוריד את יוקר המחיה. זו אחיזת עיניים שנועדה להוריד את הלחץ הציבורי. בנט ולפיד, החלוקה האכזרית שלכם בין ״טובים״ ו״רעים״ מזעזעת. אף ילד במדינת ישראל אסור שיהיה רעב. איבדתם את החמלה, איבדתם את הבושה, איבדתם את הקשר עם העם בישראל. כולם ראו עד כמה הלחץ הציבורי מבהיל אותם. לא נרפה ולא נשתוק עד שנוריד באמת את יוקר המחיה ונביא רווחה כלכלית לכולם", אמר.

לשכות המסחר: להפחית גם מע"מ מתעריף החשמל

ביקורת על התוכנית שהציגה הממשלה נשמעה גם מצד איגוד לשכות המסחר. נשיא האיגוד, אוריאל לין, טען כי הגדלת נקודות הזיכוי, סבסוד צהרונים והגדלת מענקי מס הכנסה שלילי הם לחלוטין צעדים בכיוון הנכון, אך מעבר לכך, החסר בתוכנית עולה בהרבה על מה שקיים בה.
"הפחתת תעריף החשמל ב 3% חסר משמעות. את תעריף החשמל יש להפחית ב20%, 3% כתוצאה מביטול הבלו על הפחם ועוד 17% כתוצאה מביטול מס הערך המוסף על צריכת חשמל. מהלך שניתן לביצוע תוך ימים ספורים. התוכנית מתעלמת לחלוטין מאחד המוקדים החשובים של פעילות המשק, שהכישלון בו תורם תרומה רבה מאוד ליוקר המחיה ואלו הם נמלי הים. הממשלה ממשיכה לעצום עיניים מהמתרחש בנמלי הים. מוטל עליה לדאוג שכל התשתית הפיזית של נמלי הים תופעל במלואה, שכן כ-70 אוניות ממתינות מחוץ לנמל".

ההסתדרות הלאומית: זו תוכנית להעלאת יוקר המחיה

ההסתדרות הלאומית הגיבה על התוכנית הכלכלית שפורסמה וטענה כי מדובר בלעג לרש. "מדובר בתוכנית להעלאת יוקר המחיה ולא להורדתה. התוכנית מעגנת את עליית מחירי הדלק, את ארנונת העסקים המופקעת אשר מכבידה באופן ישיר על יוקר המחיה והצרכנים, ולא פותרת את סוגיות הליבה של יוקר המחיה בישראל. התוכנית תפגע באזרחי ישראל, ולא פחות מכך בעובדים. המצב החדש מחייב העלאת שכר המינימום ל-7000 שקל ומיד. הממשלה צריכה להחליט אם היא רוצה לאפשר לאנשים לחיות בכבוד, או לכרוע תחת הנטל", אמרו בהסתדרות הלאומית.

תאריך:  09/02/2022   |   עודכן:  09/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנחת מס של 223 שקל לכל ילד עד גיל 12
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אומר שלרשימת השמות שורבבו מי שלא הופעל נגדם כלי איסוף כלשהו, ולמי שהיו נתונים ל"פיקוח מכל סוג שהוא" - ניתן צו שיפוטי כדין    בנט: יש לבדוק האם הדברים קרו
איציק וולף
פרסמה מכרז להקמת מאגר ספקים לאספקת רכבים חשמליים שבמסגרתו תבצע העירייה הליכי תיחור, על-פי הצורך, לרכישת כלי רכבים חשמליים שונים, לרבות טנדרים, אופנועים ורכבים מסחריים במסגרת תקציבית של 7 מיליון שקל בשנה
איציק וולף
קבוצת שטראוס הודיעה כי בעקבות מכתב אזהרה שהוציא ה-FDA למפעל של החברה הבת האמריקנית סברה אושרה היום תוכנית התאמת שצפויה להוביל לצמצום זמני בכושר הייצור של המפעל המספק ממרחים ומטבלים בצפון אמריקה ולעליה בהוצאות ובעלויות הייצור    צפויה השפעה מהותית על מכירות סברה ורווחיותה במהלך 2022, לא צפויה השפעה מהותית על תוצאות שטראוס
איתמר לוין, יצחק דנון
הנאמן לאג"ח שהנפיקה החברה שבשליטת דייוויד פדרמן, המחזיקה ב-15.5% מבתי הזיקוק בחיפה, מבקש את הכרעת ביהמ"ש - בשל חוב של 371 מיליון שקל והחלטות סותרות באסיפות המחזיקים
עידן יוסף
ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה: הארכת תקופת ההתיישנות להגשת תובענה אזרחית בשל עבירות מין    הארכת תקופת ההתיישנות לא תוגבל רק לתביעה כנגד הפוגע אלא תחול גם כנגד צד ג' שהתרשל או הסתיר את הפגיעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il