X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איסמן הורה לפרקליטות לבקש מאסרים בפועל לתקופות ממשיות, ההולכים ומחמירים ככל שהנשק מסוכן יותר וככל שהעבירה חמורה יותר המתחמים יחולו גם בהסדרי טיעון וגם לבני 18-16
▪  ▪  ▪
גם קנסות, חילוטים ותביעות אזרחיות [צילום: איליין תומפסון, AP]

הפרקליטות תבקש מבתי המשפט להטיל עונשי מאסר ממשיים בעבירות נשק, כולל בהסדרי טיעון וכולל במקרים של קטינים בני 18-16. כך קובעת הנחיה שפרסם (9.2.22) פרקליט המדינה, עמית איסמן. ההנחיה באה כחלק מן המאבק בפשיעה הקשה בכלל ובמגזר הערבי בפרט, ובמקביל להחמרת הענישה בעבירות אלו בידי בית המשפט העליון.
איסמן קובע "מתחם מוצא" - העונשים המינימליים שינחו את התובעים בבואם להציג בפני בית המשפט את מתחם הענישה המבוקש. מתחמים אלו יופעלו אפילו כאשר מדובר בעבירה ראשונה, למעט בחריגים הנזכרים בהנחיה (למשל: הנאשם מעורער בנפשו, הנשק הוחזק עבור אחר מתוך פחד, העבירה לא הייתה בנסיבות מחמירות והנאשם עבר שיקום משמעותי; החריגים יופעלו רק באישור פרקליט המחוז או משנהו). ההנחיה מציינת גם נסיבות לחומרה: העבירה בוצעה ממניע אידיאולוגי או כחלק ממעשה טרור; היא נועדה לפגוע בעובד ציבור, בבן משפחה או בחסר ישע; היא נעברה בידי שוטר או חייל; היא בוצעה במסגרת ארגון פשיעה.
המתחמים נקבעו בחלוקה לפי סוגי הנשק, המשפיעים על חומרת העבירה: תחמושת, רימון הלם, בקבוק תבערה, אקדח, רובה או תת-מקלע, מטען חבלה. כמו-כן, הם משתנים בהתאם לעבירה הספציפית, כנגזרת מן העונש המירבי הקבוע בחוק. בעבירה של החזקת נשק, המתחמים נעים בין 24-9 חודשי מאסר על החזקת תחמושת, לבין שלוש-שש שנים על החזקת מטען חבלה. בנשיאת נשק: משישה-שמונה חודשי עבודות שירות על תחמושת, ועד 7-3.5 במטען חבלה. על עבירת סחר בנשק, שהיא החמורה ביותר, קובעת ההנחיה מתחמי מוצא המתחילים ב-45-33 חודשי מאסר על סחר בתחמושת, ומגיעים לשש-שמונה חודשי מאסר בשל סחר במטען חבלה. "מתחמי המוצא יחולו גם בהסדרי טיעון. כלומר, אין בעצם עריכת הסדר טיעון כדי להצדיק חריגה ממתחמי המוצא", מוסיף איסמן.
איסמן מדגיש, כי ייתכנו נסיבות בהן תדרוש הפרקליטות עונשים חמורים יותר מאשר מתחמי המוצא: אם הפגיעה הפוטנציאלית של הנשק רבה יותר, אם מדובר ביותר מאשר כלי נשק אחד, אם הנשק היה טעון, בהתאם למקום בו הוחזק והסכנה שנבעה מכך, והחזקתו במסגרת סכסוך פעיל או תוכנית ספציפית להשתמש בו. איסמן מוסיף, כי טענה להחזקת נשק להגנה עצמית לא תהווה לרוב נסיבה מקלה, אלא בשילוב של נסיבות רבות: "תקופת זמן קצרה, לשם הגנה עצמית בלבד, נוכח איום ממשי ומוחשי על המחזיק, שלא על-רקע 'סכסוך עברייני' ושלא על-רקע מעורבות של המחזיק בהיווצרות האיום או בשימורו".
עוד נאמר בהנחיה, כי "בעבירות נשק אשר בוצעו על-ידי קטינים שהיו בין הגילאים 16-18, ככלל תטען התביעה לעונש של מאסר בפועל ותתנגד לבקשות דחייה מטעם שירות המבחן לצורך מעקב טיפולי, למעט במקרים חריגים המצדיקים זאת". ייתכנו אף מקרים בהם יתבקש בית המשפט לקנוס את הוריו של הקטין, אם העלימו עין או שהנשק הוחזק בביתם. ההנחיה מוסיפה, כי יש לבקש להטיל קנס שיהלום את שווי הנשק ולא פחות מ-10,000 שקל, לבקש לחלט כל רכוש שהיה קשור לביצוע העבירה (למשל: מכונית בה הובל הנשק) ולשקול להגיש תביעה אזרחית אם נגרמה למדינה פגיעה כספית משמעותית (כגון פגיעה ברכושה).

תאריך:  13/02/2022   |   עודכן:  13/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החמרה משמעותית בענישה שתבקש המדינה בעבירות נשק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ח"כ בן-גביר פתח הבוקר את הלשכה הפרלמנטרית שלו בשכונת שייח' ג'ראח', סמוך לבית בבעלות יהודים שהוצת בסוף השבוע    עשרות פלשתינים מוחים נגד בן-גביר ובמקום פרצה קטטה בין יהודים לערבים    יהודי וערבי עוכבו לחקירה
איציק וולף
ח"כ נעמה לזימי טוענת כי האוצר הציג את עסקת החבילה בפני השרים רק ארבע שעות לפני שיידרשו להצביע עליה בוועדת השרים לחקיקה    "מנסים להעביר במחטף את עסקת החבילה ששוחקת את שכר המינימום ושתפגע עוד יותר בציבור העובדים בישראל"
איציק וולף
תאפשר לספקיות תקשורת למכור שירותים באמצעות תשתית הסיבים האופטיים שלה ותציע מחירים תחרותיים ביחס למחירים בשוק ובכך צפויה להגדיל את ההיצע ולהוזיל לצרכן הסופי את העלות החודשית
איציק וולף
מדד ת"א 35 יורד ב-3.04%, ומדד ת"א 125 יורד ב-3.1%    ירידות נרשמות במניות כל הבנקים בישראל    עיני המשקיעים נשואות למזרח אירופה - אל המשבר בין רוסיה לאוקראינה שצפוי להשפיע על הכלכלה העולמית
איציק וולף
ח"כ שמחה רוטמן טוען כי פעם אחר פעם מתגלה שמסקנות מרכז ההערכה שנערך למועמדים לשיפוט מפספסות את יכולותיהם האמיתיות של השופטים    "על כרייף נאמר שהיא ערכית ומאופקת, ודווקא בתחומים שבהם נמתחה עליה ביקורת - בידע המשפטי וביכולת המקצועית - התנהלותה לא הוכיחה את הטענות נגדה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il