X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עטר. קיבל 100,000 שקל יותר מהמגיע [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
מוזס. גורמי האישור הפכו לחותמת גומי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
רוב ההעברות בוצעו בשנות כהונתו של דני עטר כיו"ר הליכוד, ש"ס וישראל ביתנו קיבלו עד מיליוני שקלים בניגוד למטרות קק"ל קבוצת ידיעות אחרונות קיבלה לפחות 7 מיליון שקל בניגוד לנהלי קק"ל
▪  ▪  ▪

הקרן הקיימת הזרימה בשנים 2017-2014 מיליוני שקלים לגורמים פוליטיים ולגורמים פרטיים, למטרות שאינן עולות בקנה אחד עם תפקידיה ולעיתים תוך קבלת אישורים בדיעבד. חלק ניכר מן ההזרמות היו לגורמים הקשורים לדני עטר, שהיה היו"ר שלה בשנים 2020-2015, ואחרות בוצעו בתקופתו של אפי שטנצלר שקדם לו. כך קובע דוח ביקורת חריף במיוחד של רו"ח איציק סלובודאינסקי, שהוגשת לרשמת ההקדשות במשרד המשפטים, עו"ד קארן שוורץ.
לדברי סלובודאינסקי, ממצאי הדוח כה חמורים עד שהם מצדיקים את פירוקה של הקרן הקיימת, הרשומה כחברה לתועלת הציבור. עם זאת, מאחר שקק"ל מנהלת שיח רצוף עם שוורץ וכבר החלה בתיקון הליקויים, החליטה שוורץ להסתפק במינוי גורם מלווה, אשר - כדבריה - "ינחה את קק"ל לגבי אופן ביצוע תיקון הליקויים, עד להשלמתם בהתאם להוראות הרשמת, ועד אשר תנוח דעתה כי הליקויים החמורים שנמצאו בהתנהלות קק"ל תוקנו במלואם".
המנכ"לים של קק"ל בתקופת הדוח היו מאיר שפיגלר (2017-2013, כיום מנכ"ל הביטוח הלאומי) ואמנון בן-עמי (מאז 2017 ועד היום). בראש ועדת הביקורת שלה באותן שנים עמד השופט בדימוס אורי שטרוזמן, המזוהה עם הליכוד. מנהל חטיבת הכספים של קק"ל בשנים הרלוונטיות היו יובל ייני.

פסטיבל ערד ומוזאון הטרקטור

ההעברות הפגומות העיקריות עליהן מצביע סלובודאינסקי:
  • בשנים 2017-2014 העבירה קק"ל להסתדרות הציונית 350.5 מיליון שקל. היא הכפילה פי שלושה העברות אלו, כחלק מההסכם הקואליציוני שהוביל למינויו של עטר ליו"ר. סלובודאינסקי מדגיש, כי אין פסול בהעברות עצמן, אלא בכך שהן אושרו רק בדיעבד בידי דירקטוריון קק"ל.
  • 560,000 שקל לעמותה של ש"ס, שמטרותיה המוצהרות הן חינוך תורני בגולה, אך בפועל עסקה בקידום בחירת נציגי המפלגה לקונגרס הציוני. העברות אלו אינן עולות בקנה אחד עם מטרותיה של קק"ל.
  • 1.4 מיליון שקל לליכוד העולמי, סכום שהיווה מחצית מהכנסותיה של התנועה בשנת 2017. רוב תקציב התנועה שימש לשכר המנכ"לית, ולפיכך העברות אלו אינן עולות בקנה אחד עם מטרותיה של קק"ל.
  • מיליון שקל לתנועת ביתנו עולמי של ישראל ביתנו. גם כאן רוב הוצאות התנועה היו למנכ"ל ולבכירים אחרים, ומכאן שההעברות לא עלו בקנה אחד עם מטרותיה של קק"ל.
  • 530,000 שקל לתנועה הציונית המסורתית. העברות אלו היוו 90% מתקציב העמותה ולא עלו בקנה אחד עם מטרותיה של קק"ל.
  • בשנים 2017-2014 העבירה קק"ל לקבוצת ידיעות אחרונות לפחות 7 מיליון שקל בשיתופי פעולה שונים, בלא קריטריונים ברורים ובסכומים גבוהים עשרות מונים מזו שנהגה להעניק לצורך מתן חסות לאירועים (כפי שהוצגו חלק מן ההעברות). קק"ל "הוציאה סכום עתק, בניגוד לנהליה הרגילים, מבלי שעמדה על זכויותיה ומבלי שיש בכך לקדם את מטרותיה, כאשר המנגנונים הרגילים דבר אישור התקשרויות 'מנוטרלים' מסמכויותיהם והופכים למעשה לחותמת גומי", קובע סלובודאינסקי.
  • 250,000 שקל לטקס ביום השואה בבית לוחמי הגטאות, בהליך מזורז ומקוצר. חלק מנושאי המשרה בעמותה היו פעילים בולטים במפלגת העבודה, כמו עטר.
  • 100,000 שקל לפסטיבל ערד תמורת הקרנת סרטון על פעילות קק"ל. העברה זו אינה נכללת במטרותיה של קק"ל.
  • 5.5 מיליון שקל לעמותת המרכז למורשת ירושלים על שם זאב ז'בוטינסקי, להקמת מוזאון להנצחת פלוגות הכותל [מאנשי בית"ר]. 1.2 מיליון שקל שימשו את העמותה לצרכים אחרים והכסף הועבר למרות שהקמת המוזאון לא התקדמה.
  • מיליון שקל למוזאון לב השרון לתולדות הטרקטור והמיכון החקלאי. תמיכת קק"ל עלתה על 50% מתקציב העמותה, בניגוד להסכם ביניהם.
  • מיליון שקל לתיאטרון גשר, בלא שקק"ל הציעה לתיאטראות אחרים לבקש גם הם את תמיכתה ולאחר מכן לא פיקחה על השימוש בכסף.

משרה לחבר ממעלה גלבוע

הדוח גם מונה שורה של מינויים של בעלי זיקה פוליטית ואישית לעטר:
  • ירון אוחיון היה מנכ"ל החברה הכלכלית של מועצת מעלה גלבוע כאשר עטר היה ראש המועצה. עטר כפה על שפיגלר למנות אותו לעוזרו תמורת 28,000 שקל בחודש, ולאחר חודשים בודדים הוא מונה לממלא-מקום מנהל מינהלת פיתוח קרקע; מנהל המינהלה הוא אחד משלושת התפקידים הבכירים ביותר בקק"ל. המינוי נעשה למרות שלא עמד בתנאי הסף והוא החזיק בתפקיד במשך שנה וחצי. אוחיון זכה במכרז לתפקיד המנהל הקבוע, אשר פורסם לאחר שהשלים את דרישות הסף האקדמיות, והוא מכהן בו עד היום.
  • אדם שהיה שותף במיזם עסקי עם בנו של עטר מונה ליועצו של עטר.
  • לתפקיד עוזרו של עטר מונה חבר במפלגת העבודה, שעבד במועצת מעלה גלבוע במקביל לעטר והיה לו קשר עסקי של בנו.
  • ירון שביט, חבר הנהלת ההסתדרות הציונית מטעם התנועה הרפורמית, מונה ללא מכרז לגבש את חזון קק"ל בכפיפות לעטר. שכרו החודשי: 25,000 שקל. החזון מעולם לא גובש.
  • פעיל במפלגת העבודה הוחזר לעבודה בקק"ל למרות ששפיגלר פיטר אותו בשל בעיות בהעסקתו.
  • פעילה במפלגת העבודה, שהייתה סגנית ראש עיריית גבעתיים, הועסקה כ"יועצת מלווה להכנות ולפעילות החברה במסגרת אירועי שנת 115 לקק"ל", ללא גיוס תחרותי. היא קיבלה 15,000 שקל לחודש.

750,000 שקל לשר לשעבר

עוד מצביע סלובודאינסקי על התקשרויות פגומות אחרות של קק"ל. הבולטת שבהן היא עם השר לשעבר ראלב מג'אדלה, איש מפלגת העבודה, אשר בשנת 2013 נשכר בפטור ממכרז כיועץ בנוגע לפעילותה במגזר הערבי. קק"ל העסיקה אותו 30 חודשים ושילמה לו 750,000 שקל תמורת כעשר פגישות וכמה ניירות עבודה.
קק"ל גם התקשרה עם יועצים משפטיים חיצוניים, בלא לקבוע מראש את היקף העבודה והשכר שתשלם. עו"ד יצחק מיוחס קיבל בצורה כזו 6.7 מיליון שקל; עו"ד תמר גולן קיבלה 2.3 מיליון שקל - פי ארבעה מהסכום שאישרה ועדת המכרזים; משרד קסוטו-נוף קיבל 1.3 מיליון שקל - גם כאן פי ארבעה מהסכום שאושר בדיעבד. לבסוף מצא סלובודאינסקי, כי עטר קיבל לאורך השנים 100,000 שקל יותר מהשכר לו היה זכאי בסך 650,000 שקל בשנה.

תאריך:  02/03/2022   |   עודכן:  02/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קק"ל העבירה מיליונים למטרות זרות ולצרכים פוליטיים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מנוצלים ומנצלים
ירושלמית.  |  2/03/22 15:26
2
ואיפה הטיפול הפלילי בשחיתות ?? ל"ת
מזועזע  |  2/03/22 15:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
פרופ' דורון מנשה, עו"ד דון סוסונוב
החלטותיו של מנדלבליט על עסקות טיעון עם אישי ציבור בכירים והמו"מ עם נתניהו - כולם בימים האחרונים לכהונתו - פסולים מבחינה ציבורית, ואף מעוררים חשש לניגוד עניינים חמור    התייחסותו הלא-רשמית לפרשת פגסוס רק מעצימה את הענן
איתמר לוין
רק אתמול ציין השופט שמואל הרבסט את עזיבת הזירה הציבורית כנימוק להקלה בעונשו של דרעי    חלפו 24 שעות, ודרעי וסיעת ש"ס מבהירים שהוא לא הולך לשום מקום    אולי מי שיחליף את מנדלבליט ילמד את הלקח להסדרים עתידיים
איתמר לוין
דרעי נדון לשנת מאסר על תנאי וקנס של 180,000 שקל, לאחר שהודה והורשע בשתי עבירות מס; הקלון לא נדון בשל התפטרותו מן הכנסת
איתמר לוין
השר לשעבר יודה בעבירה אחת של מרמה והפרת אמונים בשל התערבותו לטובת מלכה לייפר - ויימחק האישום בשיבוש הליכים    ייסגר התיק על התערבותו לטובת מעדנייה בירושלים
איתמר לוין
התייצב בבית המשפט לאחר שהתפטר מן הכנסת    המדינה וההגנה מבקשות לגזור עליו קנס של 180,000 שקל ושנת מאסר על תנאי; לא ייקבע כעת האם במעשיו דבק קלון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il