X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נסיעות הרצה ברכבלית
חשיפה: חוות הדעת המשפטית שמביכה את השרה מיכאלי
לשרת התחבורה הוגשה חוות דעת של הייעוץ המשפטי הקובעת כי לא ניתן להסתמך על צו מלפני 54 שנה בשעה שיש חקיקה ראשית מאוחרת שאינה מאפשרת את הפעלת הרכבלית בשבת מיכאלי מנסה לגולל את האחריות לראש עיריית חיפה, שמצידה לא נשארת חייבת ומגלה כי לא קיבלה שום פנייה בעניין ממשרד התחבורה
בגלל שבת: עיריית חיפה מטרפדת הפעלת הרכבלית
עידן יוסף
בעירייה אומנם מכחישים קשר בין רצונה של שרת התחבורה מיכאלי להפעיל את הרכבל לבין הקשיים שמערימה חברתה למפלגת העבודה, ראש העירייה קליש-רותם * מהנדס העירייה מצא כ-40 ליקויים בטיחותיים שיעכבו את ההפעלה גם בימי החול
לרשימה המלאה

עידן יוסף
ביום שישי: הרכבלית מתחילה בנסיעות הרצה

ביום ראשון האחרון (6.3.22) אמור היה משרד התחבורה להעביר לוועדת הכלכלה מידע הנוגע להנחיית השרה מרב מיכאלי להערך להפעלת הרכבלית בחיפה בשבת. המידע, בעקבות דיון מהיר בוועדה שיזם ח"כ משה אבוטבול, אמור היה להתייחס למעמדה של הרכבלית בחקיקה, להיקף המשתמשים שהיא עתידה לשרת בחול ובשבת, ולעלויות בימי חול ובשבת. ל-News1 נודע כי השרה מיכאלי מעכבת את מסירת המידע האמור, לאחר שהתברר לה כי קיימת מניעה חוקית להפעלתה בשבת.
בדיון התקיים בוועדה לפני שבועיים וחצי, אמר עו"ד עופר לוי מהייעוץ המשפטי של הוועדה כי הרכבלית אינה קו שירות, וציין כי היא פועלת מכוח צו המפקח על התעבורה בעניין הפעלת רכבל. אולם בירור מעמיק שנערך בייעוץ המשפטי של משרד התחבורה מעלה כי לא ניתן להוציא את הרכבלית מהגדרת "קו שירות", וזאת לנוכח מאפיינים רבים שהועתקו אחת לאחת מקווי השירות באוטובוס, ובהם אופן התשלום (שימוש ברב-קו, נסיעות המשך, שימוש במינויים, חיבוריות עם יתר אמצעי התחבורה הציבורית וכיו"ב), החלת חובות מכרזיות הזהות לחובות יתר קווי התחבורה הציבורית, השימוש במילים "קו שירות" במכרז, תחנת מוצא בתחנה מרכזית.
עוד סבורים בייעוץ המשפטי של המשרד כי לא ניתן להסתמך על צו רכבל משנת 1968 בשעה שבה קיימת חקיקה ראשית משנת 1991 בפקודת התעבורה להגבלת פעילות קווי שירות בשבת.
כמו-כן, לא ניתן לראות ברכבלית כלי תיירותי, שכן משרד התחבורה מופקד על תחבורה ציבורית ואילו על תיירות מופקד משרד התיירות. הרכבלית עוצרת בכמה תחנות, בהן כביש דורי שאינו סביבת מגורים - מה שמחזק לדעת הייעוץ המשפטי את הסברה שלא ניתן להגדיר את הכלי ככלי תיירותי.

"הנושא בטיפול"

במענה לשאילתה בכנסת, סירבה מיכאלי להודות כי התשובה לא הועברה בגללה, ומבלי להסביר את פשר העיכוב השיבה כי הנושא "בטיפול". היא ציינה כי אין בעיה לקיים נסיעות-הרצה עם נוסעים גם ללא "טופס 4" המאשר את בטיחות המיזם. עוד הוסיפה כי היא מצפה בקוצר-רוח לפגישתה ביום שני הקרוב עם ראש עיריית חיפה, עינת קליש-רותם. כזכור, מהנדס העירייה מצא עשרות ליקויים בטיחותיים, ומיכאלי מתחייבת שהליקויים יתוקנו.
שלשום התגלע עימות בין מיכאלי לרותם-קליש, לאחר שב"וועידת המשפיעות" ניסתה מיכאלי לתלות את אי-הפעלת הרכבלית בראש העירייה ולהטיל עליה את האחריות: "ככל שזה תלוי בי הרכבלית תיסע בשבת. כרגע ראש עיריית חיפה מונעת את זה. אני מקווה שהיא לא תמשיך למנוע את זה כי זה הדבר הראוי והנכון. לא הגיוני שכלי שהושקעו בו כ-350 מיליון שקל יעמוד יממה וחצי". קליש-רותם לא נותרה חייבת והשיבה בטוויטר: "שרת התחבורה מנסה להפיל על חיפה את נושא הפעלת הרכבלית בשבת, תוך התעלמות מהעובדה שמהנדס העיר חיפה הוציא דוח ליקויים שטרם טופל, ולכן לא ניתן לתת לפרויקט היתר הפעלה. מירב, היי. אולי תבדקי אצלך במשרד? כי לשולחני לא הגיעה כל פנייה מכם". כתב News1 מציין כי ההסכם לאי הפעלת הרכבלית בשבת הושג לפני שנים אחדות כאשר חברת יפה נוף הייתה בבעלות העירייה, ואילו כיום אין לעירייה נגיעה לרכבל זה.
במשרד התחבורה מסרבים להשיב מדוע לא הועבר המידע המבוקש לוועדת הכלכלה, כיצד בכוונת המרד להסדיר חוקית את נושא התשלום של הרכבלית ככלי תחבורה ציבורית, ומדוע מופעלות נסיעות-הרצה עם נוסעים ללא קבלת טופס 4. בחברת כבל אקספרס אומרים כי ההנחיה להפעלת נסיעות ההרצה חינם, שזוכות לביקוש רב, ניתנה ממשרד התחבורה וככל הידוע להם אין מניעה חוקית לפתיחתה לנוסעים בזמן ההרצה בפרט לנוכח העובדה שהליקויים עליהם הצביע דוח מהנדס העירייה נמצאים מחוץ לתחנות, ולא בקרוניות. עוד ציינו כי הנוסעים מבוטחים ברמה גבוהה על-ידי חברה בינלאומית וכי הנסיעה בטוחה לאחר שעמדה בהצלחה בכל מבדקי הבטיחות של חברת "איסה" הבינלאומית.
משרד התחבורה מסרב גם כן לפרסם ההפעלה. בהסכם נקבעה מסגרת הפעלה שלא תכלול את השבת. ההסכם קובע מסגרת פעילות של 112 שעות שבועיות הכוללות פעילות בימים א'-ה' משעות הבוקר המוקדמות עד מאוחר בלילה, בימי ו' וערבי חג עד סמוך לכניסת השבת ולאחר צאת השבת. ההנחיה להפעיל את הרכבלית גם בשבת מהווה הפרה של ההסכם ועשויה לעלות למדינה במיליוני שקלים ובתביעות משפטיות מצד חברות שהתמודדו במכרז.

תאריך:  09/03/2022   |   עודכן:  09/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: חוות הדעת המשפטית שמביכה את השרה מיכאלי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כמצופה - מירב קסטנר - שקרנית ל"ת
מרחם עליה  |  9/03/22 15:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
ועדי העובדים של שלוש חברות תחבורה ציבורית קיבלו אישור מבית הדין להשבתה בת שעתיים ברביעי בבוקר    במקור תוכננה השביתה לשמונה שעות    הרקע לשביתה מאבק להעלאת שכר הנהגים
עידן יוסף
שירותי הביקושיות היקרים, בתקרת מחיר של 19 שקלים לנסיעה עירונית, מתקשים להמריא    שירות התיקתק של אגד יציע יום נסיעה חינם, אך הדבר מצריך רישום ומסירת פרטים
עידן יוסף
הפורום החדש ירכז את הנושאים מהשטח, בהבטי הנוסעים, הבטיחות והמשאב האנושי, וילחץ לקידומם    הפורום כולל ארגון נהגים, ארגון עובדים, ארגוני תחבורה ציבורית וארגוני בטיחות
עידן יוסף
תוספות שירות של כ-500 נסיעות ביום בקווי תל אביב ורמת גן    קווי תחבורה ציבורית בפתח תקוה ובראש העין ישודרגו    תוספות למגדל העמק    שיבושים בתנועת הרכבת הקלה בירושלים
יצחק דנון
בית הדין האיזורי חייב את החברה לנכות ולהעביר דמי חבר של 12 מעובדיה להסתדרות שאינה הארגון היציג; טוענת שהפסק שגוי מבחינה משפטית ועובדתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il