ביום ראשון האחרון (6.3.22) אמור היה משרד התחבורה להעביר לוועדת הכלכלה מידע הנוגע להנחיית השרה מרב מיכאלי להערך להפעלת הרכבלית בחיפה בשבת. המידע, בעקבות דיון מהיר בוועדה שיזם ח"כ משה אבוטבול, אמור היה להתייחס למעמדה של הרכבלית בחקיקה, להיקף המשתמשים שהיא עתידה לשרת בחול ובשבת, ולעלויות בימי חול ובשבת. ל-News1 נודע כי השרה מיכאלי מעכבת את מסירת המידע האמור, לאחר שהתברר לה כי קיימת מניעה חוקית להפעלתה בשבת.
בדיון התקיים בוועדה לפני שבועיים וחצי, אמר עו"ד עופר לוי מהייעוץ המשפטי של הוועדה כי הרכבלית אינה קו שירות, וציין כי היא פועלת מכוח צו המפקח על התעבורה בעניין הפעלת רכבל. אולם בירור מעמיק שנערך בייעוץ המשפטי של משרד התחבורה מעלה כי לא ניתן להוציא את הרכבלית מהגדרת "קו שירות", וזאת לנוכח מאפיינים רבים שהועתקו אחת לאחת מקווי השירות באוטובוס, ובהם אופן התשלום (שימוש ברב-קו, נסיעות המשך, שימוש במינויים, חיבוריות עם יתר אמצעי התחבורה הציבורית וכיו"ב), החלת חובות מכרזיות הזהות לחובות יתר קווי התחבורה הציבורית, השימוש במילים "קו שירות" במכרז, תחנת מוצא בתחנה מרכזית.
עוד סבורים בייעוץ המשפטי של המשרד כי לא ניתן להסתמך על צו רכבל משנת 1968 בשעה שבה קיימת חקיקה ראשית משנת 1991 בפקודת התעבורה להגבלת פעילות קווי שירות בשבת.
כמו-כן, לא ניתן לראות ברכבלית כלי תיירותי, שכן משרד התחבורה מופקד על תחבורה ציבורית ואילו על תיירות מופקד משרד התיירות. הרכבלית עוצרת בכמה תחנות, בהן כביש דורי שאינו סביבת מגורים - מה שמחזק לדעת הייעוץ המשפטי את הסברה שלא ניתן להגדיר את הכלי ככלי תיירותי.