X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד הפנים, משרד ראש הממשלה, משרד התחבורה, משרד הבריאות, משרד המשפטים ומשרד הרווחה לא היו זמינים במשך מספר שעות לאחר בדיקה הוברר - המתקפה הייתה על ספקית תקשורת גורם ביטחוני אישר: מתקפת סייבר אירנית
▪  ▪  ▪
גורם ביטחוני: מתקפת הסייבר המשמעותית ביותר [צילום: סופי גורדון/פלאש 90]

מתקפת סייבר משמעותית השביתה (יום ב', 14.3.22) את כל מערך האתרים הממשלתיים. מערך הסייבר הלאומי הכריז על מצב חירום בעקבות המתקפה שמונעת כניסה לכל האתרים הממשלתיים בישראל. לאחר מספר שעות שבו רוב האתרים לפעולה. גורמי ביטחון אישרו כי מדובר במתקפה אירנית.
שר התקשורת, יועז הנדל, כינס דיון הערכת מצב עם גורמי החירום במשרד התקשורת בעקבות מתקפת הסייבר. ממשרד התקשורת נמסר כי בוצעו פעולות על-ידי חברות התקשורת עד שהאתרים חזרו לפעולה מלאה.
בין האתרים שהיו יעד למתקפה - האתרים של משרד הפנים, משרד ראש הממשלה, משרד התחבורה, משרד הבריאות, משרד המשפטים ומשרד הרווחה. מצב החירום שהוכרז במערך הסייבר הלאומי נועד לאפשר הערכה של הנזק שנגרם לתשתיות המקוונות של ישראל. כמו-כן, נערכה בדיקה של אתרי התשתית האסטרטגיים בישראל הכוללים את תשתיות החשמל והמים, על-מנת לוודא שהם מאובטחים, או האם הותקפו במתקפה הנוכחית.
גורם ביטחוני צוטט ב'הארץ' תוך התייחסות למתקפת הסייבר הנוכחית וטען כי מדובר במתקפת הסייבר המשמעותית ביותר שנעשתה נגד מדינת ישראל. על-פי הערכתו, מאחורי מתקפה בסדר גודל כזה עומדת מדינה או ארגון משמעותי מאוד. כאמור, ככל הנראה מדובר במתקפה שבוצעה על-ידי פצחנים אירניים.
מתקפת הסייבר המשמעותית האחרונה שפגעה בישראל הייתה המתקפה על מערכות המחשוב של בית החולים הלל יפה בחדרה. אותה מתקפה שיתקה את מערכות המחשוב של בית החולים למשך ימים ארוכים.

המבקר בוחן את הגנת הסייבר

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, מקיים בימים אלו ביקורת מקיפה על הגנת הסייבר בשירותים ממשלתיים רבים, כמו בבתי החולים, במשרד החינוך, ברשות המיסים, במערכי התחבורה וברשויות המקומיות. כחלק מעבודת הביקורת מתבצעות גם בדיקות חדירה למערכות, וזאת כדי לוודא את מוכנות הממשלה למתקפות סייבר.
בשבוע שעבר פורסמו דוחות על הגנת הסייבר בחברת החשמל ובוועדת הבחירות המרכזית. המבקר הזהיר באותם פרסומים כי מדינת ישראל צריכה 'כיפת ברזל' סייברית.
"המשמעות של איומי הסייבר היא שצריך במקביל לפעול גם למוגנות מפני מתקפות הסייבר. בכך יש למדינת ישראל עוד כברת דרך לעבור. מדינת ישראל לא מספיק מוגנת מפני מתקפות סייבר", כתב והוסיף כי עם כניסתו לתפקיד פעל לגיבוש ביקורת סייבר.
"התקשרנו עם חברות סייבר, גייסנו עובדים יעודיים לאגף סייבר חדש שהקמנו במשרד והכשרנו למעלה מ-30 עובדי ביקורת כמבקרי מערכות מידע. היו מי שהרימו גבה על הדגש שאני נותן לנושא הסייבר. היום כמדומני כולם מבינים שההחלטה הייתה נכונה. זירת המלחמה משתנה מול עינינו: את הטילים לעתים יחליפו וירוסים; לחימת השטח תתחלף לעיתים בלחימה וירטואלית בזירת הסייבר. לכך גם הרשויות המקומיות וגם השלטון המרכזי בישראל צריכים להתכונן", ציין.

תאריך:  14/03/2022   |   עודכן:  14/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתקפת סייבר אירנית הפילה אתרים ממשלתיים בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הממשלה אישרה תוכנית רב שנתית הכוללת החלטה לקביעת יעדים להפחתת גזי חממה; החלטה להתייעלות אנרגטית והפחתת גזי חממה; והחלטה לקידום תחבורה נקייה    על-פי הערכה ראשונית, סך התועלות הנובעות מהתוכנית הוא כ-4.2 מיליארד שקל מהפחתת מזהמי אוויר מקומיים, וכ-12.8 מיליארד שקל מהפחתת גזי חממה בשנת 2030
איתמר לוין
שבתאי יעיד ב-5.4.22 ויישאל במיוחד על החלטתו שלא להטיל מגבלות כלשהן על ההשתתפות בהילולת ל"ג בעומר, למרות הקורונה    חברי הוועדה צפויים להקשות גם על הצפיפות בהילולה ועל אי-אכיפת החוק בהר
עידן יוסף
דוח הוועדה, הסולל את הדרך לרפורמה של פורר וליברמן, מעלה שהחקלאים אחראים ל-64% ממחירי הפירות והירקות - הרבה יותר מאשר באירופה ובארה"ב    הדוח מעלה חשש כי שוק החקלאות סובל כיום מתיאום מחירים ברשתות השיווק וכי נדרשות הורדות מכסים ושיפור האסדרה
איתמר לוין
חיות קבעה: מפקד בסיס מצ"ח, רב-סרן גלעד פרנקן, לא יודח בעקבות התאבדותו של הלוחם ניב לובטון    התערבות נדירה מאוד בשיקול דעתו של הרמטכ"ל - בעיקר משום שהחלטת ההדחה של ראש אכ"א דאז, דורון אלמוז, סתרה את ממצאי החקירות
עידן יוסף
הצו כולל ביטול של המכס על בשר בקר, נקניקים ומוצרי בשר נוספים וכן פתיחת מכסות פטורות ממכס לייבוא שמן זית בגובה 6,500 טון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il