X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האוצר חתם צו שכולל ביטול מידי של המכס בין השאר על אבוקדו, שום, אפונה, שעועית, תאנים, אננס, פירות יער ופטריות תגדל התוספת למענקי העבודה יינתן מענק סיוע לעסקים שנפגעו בגל האומיקרון וייבחנו צעדים להגברת התחרות בשוק המזון
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע (יום ג', 15.3.22) במסיבת עיתונאים עם שר החקלאות עודד פורר עם יישום פרומרת החקלאות, וכן על שורת צעדחם נוספים
להתמודדות עם יוקר המחיה. במסגרת הצעדים ויופחתו מכסים מיד על פירות וירקות, יוגדל הסיוע לאזרחים עובדים באמצעות הגדלת המענק עבודה למשתכרי שכר נמוך, מענק סיוע לעסקים שנפגעו בגל האומיקרון וצעדים נוספים להגברת התחרות בשוק המזון.
שר האוצר, אביגדור ליברמן: "כפי שהבטחנו אנחנו ממשיכים לפעול לטובת הגדלת ההכנסה הפנויה של אזרחי ישראל וצמצום ההוצאות. הרפורמה בחקלאות שיוצאת לדרך היום תוזיל את מחירי הפירות והירקות באופן משמעותי ותביא להורדה במחיר לאזרחים. זאת, תוך מענק חבילת תמיכה רחבה לחקלאים. גם את בעלי העסקים אנחנו לא שוכחים, נמשיך לסייע לעסקים שנפגעו מנגיף הקורונה ונעמוד לצדם בעת משבר".
ליברמן חתם על צו להפחתת מכסים בפירות וירקות, הכולל ביטול מידי של המכס על מגוון פירות וירקות, בהם: אבוקדו, שום, אפונה, שעועית, תאנים, אננס, פירות יער, פטריות ועוד. יתר המכסים על פירות וירקות טריים, קפואים ומשומרים, יופחתו באופן הדרגתי על פני חמש שנים כדי לשמור על החקלאות המקומית ולאפשר תקופת הסתגלות. הפחתת המכסים צפויה להגביר את רמת התחרות בענף ולהוזיל את מחירי הפירות והירקות בצורה משמעותית. סך החיסכון לצרכן הישראלי צפוי לעמוד על כ-820 שקל בשנה לכל משק בית בהבשלה מלאה.
בנוס, כוללת הרפורמה חבילת תמיכהלענף החקלאות בעלות של מאות מיליוני שקלים בשנה: תמיכה תקציבית ישירה לכל חקלאי פר דונם מעובד; הרחבת הטבות מס באמצעות חוק עידוד השקעות הון; תמיכה בסימון תוצרת מקומית; הוזלת התשומות לחקלאי (חומרי הדברה וכו'). בנוסף, יינתנו מענקי השקעות וחדשנות לרכש ציוד ומכונות חדשניות, שיתופי פעולה עם סטארטאפים ועוד.
תוספת למענק עבודה למשתכרי שכר נמוך
סכום התוספת הממוצעת עומד על 1,600 שקל בשנה לעובד (במקום 800 שקל בשנה) ויכול להגיע עד ל-3,400 שקל עבור אימהות חד-הוריות לשלושה ילדים ומעלה. כ-300 אלף העובדים הזכאים למענק עבודה (מס הכנסה שלילי) יקבלו תוספת חד-פעמית של 40% למענק בגין עבודה בשנת 2022 - הכפלה של התוספת שעליה הוכרז במסגרת תוכנית יוקר המחיה בחודש פברואר. וכפי שהוכרז בפברואר, על-מנת להקל על הזכאים גם מבחינה תזרימית, ישולמו מקדמות בחודש יולי בגין המענק המשוער. לשם יישום המהלך יקודם תיקון חקיקה.
מענק סיוע לעסקים שנפגעו בגל האומיקרון
מענק משולב לעסקים שמחזורם עד 60 מיליון שקל - הכולל הוצאות קבועות לרבות הוצאות ארנונה. סכום המענק יעמוד על סכום של בין 3,000 ועד ל-600 אלף שקל לכל עסק. המענק, יינתן לעסקים שנפגעו בגל האומיקרון באופן שהוביל לירידה במחזור בהיקף של מעל ל-35% בחודשים ינואר-פברואר 2022 לעומת ינואר-פברואר 2019. לשם ישום המהלך יקודם תיקון חקיקה.
צעדים להגברת התחרות בשוק המזון
בחינת צעדים לצמצום הריכוזיות בשוק המזון, ביניהם: החמרת תנאים לרכישות, מיזוגים והסדרי הפצה של ספקי מזון גדולים, הגבלות על יבוא בלעדי, והטלת איסור על פגיעה בייבוא מקביל. ישום המהלך יתבצע באמצעות תיקוני חקיקה.
החקלאים זועמים על המהלך
רון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל וחקלאי מרמות נפתלי בגבול הצפון תוקף את הצווים שחתמו שרי האוצר והחקלאות להסרת המכסים על הייבוא.
"המהלך ההרסני שמוביל שר החקלאות הינו הפרת אמון עם החקלאים - השר משרת את היבואנים ובעלי רשתות השיווק", אמר בלחסן. "מלחמת רוסיה-אוקראינה ממחישה את השלכות הרות הגורל של חיסול הייצור המקומי, ומבהירה לכל בר דעת, כי ישראל צריכה לדאוג לייצור מזון עצמאי".
יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח מסר בתגובה: "ליברמן פועל להפיכת ישראל למדינה ללא חקלאות וללא יכולת עצמאית לייצור עצמי וביטחון מזון. במלחמה נגד החקלאים יש מפסיד אחד והוא הצרכן. הכל מסך עשן אחד גדול, ליברמן פועל להפיכת ישראל למדינה ללא חקלאות וללא יכולת עצמאית לייצור עצמי וביטחון מזו. והכל בחסות יוקר המחיה שאינו קשור כלל לפירות וירקות אלא בעיקר בדיור, בחשמל, בארנונה, בדלק שמשלמים אזרחי המדינה.

תאריך:  15/03/2022   |   עודכן:  15/03/2022
+נדחתה הצעת השרה מיכאלי שהחיילים בנתב"ג לא ילבשו מדים
20:34 15/03/22  |  עידן יוסף

שרת התחבורה מרב מיכאלי ומנכ"ל משרדה מיכל פרנק העלו דרישה שחיילי צה"ל שמקבלים את העולים בנתב"ג לא ילבשו מדים אלא חולצה לבנה כדי שהעולים לא "יירתעו". יתר השרים פחות התחברו לרעיון (חדשות 12).

+השר נחמן שי: בנט מעכב את מתווה הכותל מחשש ללחץ מימין
20:02 15/03/22  |  עידן יוסף

שר התפוצות, נחמן שי, מעריך כי ראש הממשלה אינו מוציא לפועל בשלב זה את מתווה הכותל בגלל חשש ללחץ מימין. בכינוס של תוכנית רודרמן לחקר יהדות ארצות הברית שהתקיים באוניברסיטת חיפה, הוסיף שי: "מבחינת יהדות ארצות הברית, מדובר בסמל חשוב והם מצפים לביצוע של המתווה".
עם זאת, ציין כי בנט נפגש עם נציגי הזרמים הרפורמי והקונסרבטיבי, משהו שלא קרה בעבר. לדבריו, משרד התפוצות בראשותו הוא עומד מתכוון להשקיע כ-40 מיליון שקלים בפעילויות, בעיקר עם הרפורמים והקונסרבטיבים, וגם עם "זרמים נוספים של יהדות מתחדשת", כלשונו. "הגיע הזמן להכיר בזרמים הללו ולסייע להם. הדבר הזה בידי ובידי משרדי ואת זה אנחנו עושים".

+שר החקלאות: "יצרנו מהלך מאוזן, כזה שמוציא את הרפורמה לדרך"
16:03 15/03/22  |  מירב ארד

שר החקלאות עודד פורר אמר (יום ג') בראיון לרדיו 103fm על המהלך לביטול המכסים על הפירות והירקות: "נציגי החקלאים לא כ"כ רצו רפורמה. הם לא מסכימים לשום דבר שהצענו, קיבלנו כל בקשה שלהם אבל אז עלתה בקשה חדשה. יצרנו מהלך מאוזן, אבל כזה שמוציא את הרפורמה לדרך".

עודד פורר [צילום: עודד קרני/לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליברמן ביטל מכסים על חלק מהפירות והירקות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
בית החולים צפוי לפעול כחודש ימים    המימון יגיע ממשרדי הבריאות, ראש הממשלה והחוץ, בסיוע של קרן שוסטרמן התורמת למיזמים לאומיים וחברתיים בישראל וארגון הג'וינט
עמנואל בן-סבו
אם יש תפקיד אמיתי והצדקה להצטרפותו של ח"כ מנסור עבאס לקואליציה ולממשלת ישראל, ראזן הנרצחת בביתה היא הסיבה
מירב ארד
אושרה תוכנית לעידוד עליית בעלי מקצועות מבוקשים ליישובי הנגב והגליל לצד תמיכה בעולים בהיקף של 22 מיליון שקלים
עידן יוסף
תזכיר חוק חדש מציע הגבלה של מספר המשתתפים בהילולה בהר מירון בל"ג בעומר    באירוע יתאפשר להדליק מדורה אחת בלבד
מירב ארד
הצו כולל ביטול של המכס על מגוון דגים כגון דניס, לברק, לוקוס, טונה ומאכלי ים נוספים    מחירי הדגים בישראל גבוהים ב-24% בהשוואה למדינות ה-OECD
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il