X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלוביץ היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
פילבר: הפגישה עם קמיר - גם בגלל נתניהו וגם כדי להצליח
נפגש עם השתדלן של בזק במוצ"ש, שבוע לאחר כניסתו לתפקידו בחקירתו ציין פילבר רק את שיחתו עם נתניהו כגורם לאותה פגישה, וכעת הוסיף שגם רצה לממש את מדיניותו - לעבוד בשיתוף פעולה עם בזק

שלמה פילבר אומר (יום ד', 23.3.22), כי קיים פגישה חריגה עם אלי קמיר, הלוביסט של בזק, גם כדי לקדם את המשימות שהטיל עליו בנימין נתניהו וגם משום שתפיסתו הבסיסית הייתה שיש לרתום את בזק לפעול עם משרד התקשורת ולא לפעול נגדה. ברענון בפרקליטות ציין פילבר רק את הסיבה הראשונה.
פילבר אמר על קמיר: "זו לא הפעם הראשונה שאני נאלץ לפגוש אנשים שאני לא אוהב אותם. ב-2008 הוא עבד עם שאול מופז במשרד התחבורה, אני הייתי ברכבת, והוא ניסה לעשות קומבינציה שיפטרו אותי. סיכלתי את זה, אבל עבר חתול שחור בינינו. האמון היה פגוע. הוא היה יועץ של בזק, והבנתי שאין לי ברירה אלא להיכנס לחדר איתו ולהתחיל לעבוד".
פילבר וקמיר נפגשו, בביתו של קמיר, במוצ"ש שלאחר כניסתו לתפקיד וערב פגישתו של פילבר עם שאול אלוביץ, שנועדה ליצור הפסקת אש וליצור יחסי אמון. "קמיר לחץ אותי לא מעט. היה לי חשוב לא מעט לקבל את הסכמת אלוביץ. זו הייתה פגישה חריגה; לאחר מכן זה הפך לדי מקובל. בסוף נפגשתי עם כל אנשי השוק בכל בתי הקפה ובמחצית מבתי המלון באזור תל אביב.
"פה זה היה בהחלט חריג, לא התכוונתי שזה יקרה, אבל זה קרה. רציתי להוציא את המיזוג [בין בזק ל-yes] בזמן ולוודא שזה עונה על הצרכים שלהם, ולגייס אותם לשיתוף פעולה. לא הייתי נענה באותה צורה ללוביסט של חברת תקשורת אחרת. אמרתי לקמיר בעימות בינינו: ידעתם שיש לכם מנוף עלי.
"באתי אליו כי הוא הנציג של אלוביץ ובזק, ולמחרת יש לי פגישת היכרות עם אלוביץ ויש הרבה נושאים דחופים על סדר היום. אני רוצה לגייס אותם, לקדם להם נושאים מסוימים כדי שישתפו פעולה עם המשרד. יש לי את ההנחיה של ראש הממשלה לגמור את המיזוג. הרצון להוכיח את עצמי מול ראש הממשלה היה דומיננטי יותר".
בישיבת ההנהלה זרקתי להם שמעכשיו אנחנו מדברים אחרת עם בזק. זה בערך 25 איש. זה היה מבחינתם שוק, במיוחד מבחינת סמנכ"ל כלכלה [הרן לבאות]. שם היו ניצני המרד שנמשך כל השנה. היה מידע שקיבלתי מקמיר במקום מעובדי המשרד, וזה עורר בי חשד לגבי המידע שאני מקבל מהם ושאני צריך לאסוף מודיעין גם מהצד השני.
פילבר הסביר מדוע בחקירתו הגדיר את הפגישה כ"ברית של גנבים". לדבריו, יו"ר חברת הסיבים IBC, הגדיר כך את אותה חברה. "בעימות שהיה ביני לבין קמיר, כשרציתי לתאר מפגש של אינטרסים, השתמשתי בביטוי הזה. התקשורת חגגה עלי, כאילו עשינו מעשים פליליים. האינטרס שלי היה כפול: כי ראש הממשלה ביקש וכדי לרתום את בזק לשיתוף פעולה".
התובעת, עו"ד יהודית תירוש: "בחקירה וברענון אמרת רק את הסיבה הראשונה". פילבר: "אני מנסה להיות עכשיו מדויק לא ליום מסוים וחקירה מסוימת, אלא לתת את התמונה הכוללת. אמרתי שאנשי בזק וסביבת ראש הממשלה שיקרו אותי; זו הייתה ההרגשה שלי. הייתי בסערת רגשות, התפרצתי והשתמשתי במילים חריפות שלא מאפיינות אותי".

ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / פרוטוקול, 23.3.22
תחילת עדותו של שלמה פילבר
תאריך:  23/03/2022   |   עודכן:  10/04/2022
+השיטה של פילבר: לאשר ולהוסיף
18:43 23/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עד המדינה בתיק 4000 מהלך בין הטיפות: הוא לא חוזר בו כהוא זה מעדותו במשטרה - וכך שומר על ההסכם איתו; הוא כן מוסיף פרטים היכולים לרכך את גרסתו המפלילה - וכך לא מתנתק לחלוטין מנתניהו והימין  ▪  החלק החשוב ביותר היום: העדות על הנחייתו של נתניהו להיטיב עם שאול אלוביץ

פילבר היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הרגשתי שיש לבזק כוח אדיר כלפי
14:12 23/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אומר שבעקבות שיחתו עם נתניהו, הרגיש שאינו יכול לחצות את הקו האדום ביחסיו עם בזק  ▪  סבור שנתניהו פנה אליו בשל בקשתו של אלוביץ  ▪  "החוקרים נעצו שיניים כמו רוטוויילר בנושא של בזק ורצו רק להפליל"

פילבר היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו ביקש מהלכים שייטיבו עם אלוביץ
11:23 23/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מצטט את נתניהו: "אלוביץ פנה אלי ואמר לי שיש לו בעיות במשרד, שחברת ייעוץ עשתה טעות, שקבעה מחירים לא נכונים. תבדוק את זה. אל תעצור את התחרות, אבל תראה אם אתה יכול למתן את המחירים' ועשה סימן עם היד. 'יש גם את סוגיית הטלפוניה וגם את סוגיית המיזוג של בזק-yes, תגמור את זה"

פילבר היום בבית המשפט. "זוכר באופן צילומי" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+פילבר: בכל חקירותי לא אמרתי מילה של שקר
10:32 23/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עד המדינה בתיק 4000 אומר בתחילת עדותו: נתניהו הוא מושא הערצתי מגיל צעיר; אני בהחלט אוהב אותו, עד היום  ▪  על תפקיד מנכ"ל משרד התקשורת: ידעתי שאני הולך לקבל תפקיד שאני לא יודע אם אני אצא שלם ממנו

פילבר היום. תחרות בשוק השידורים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פילבר: הפגישה עם קמיר - גם בגלל נתניהו וגם כדי להצליח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
אומר שבעקבות שיחתו עם נתניהו, הרגיש שאינו יכול לחצות את הקו האדום ביחסיו עם בזק    סבור שנתניהו פנה אליו בשל בקשתו של אלוביץ    "החוקרים נעצו שיניים כמו רוטוויילר בנושא של בזק ורצו רק להפליל"
איתמר לוין
מצטט את נתניהו: "אלוביץ פנה אלי ואמר לי שיש לו בעיות במשרד, שחברת ייעוץ עשתה טעות, שקבעה מחירים לא נכונים. תבדוק את זה. אל תעצור את התחרות, אבל תראה אם אתה יכול למתן את המחירים' ועשה סימן עם היד. 'יש גם את סוגיית הטלפוניה וגם את סוגיית המיזוג של בזק-yes, תגמור את זה"
איתמר לוין
עד המדינה בתיק 4000 אומר בתחילת עדותו: נתניהו הוא מושא הערצתי מגיל צעיר; אני בהחלט אוהב אותו, עד היום    על תפקיד מנכ"ל משרד התקשורת: ידעתי שאני הולך לקבל תפקיד שאני לא יודע אם אני אצא שלם ממנו
איתמר לוין
ההגנה טוענת לסחיטה באיומים נגד שלמה פילבר, הפרקליטות מצביעה על הפרסומים נגד דנה נויפלד    הייתה גם עדות: עמית חדד ביקש להראות שנתניהו לא יכול היה להתערב במיזוג רשת-קשת ופעל דווקא נגד ערוץ 10
איתמר לוין
החברה שהייתה בשליטתו של אלוביץ תודה בעבירות שוחד, מרמה והלבנת הון בנוגע לעסקת בזק-yes, הוועדות הבלתי-תלויות והקשרים עם נתניהו    ההודאה אינה משליכה על התיקים העיקריים, משום שיורוקום כבר מנותקת מאלוביץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il