X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המחבל אבו-אלקיעאן. עבד כמורה בחורה [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
5,500 מורים במגזר הערבי הוכשרו ברשות הפלשתינית
בשנה החולפת התקבלו במשרד החינוך רק שתי התראות על מורים שנגדם מתנהל הליך פלילי בגין הסתה "ברגע שמגיע מידע מהשב"כ למשרד החינוך יש את הכלים החוקיים לפעול כדי להוציא את המורה החשוד מפעילות חינוכית" "שב"כ לא מעביר מידע"

ועדת החינוך של הכנסת קיימה דיון (יום א', 27.3.22) על העסקת מורים בעלי זיקה לרשות הפלשתינית ולארגוני טרור במערכת החינוך במגזר הערבי.
בדיון שהתקיים בעקבות הפיגוע הרצחני בבאר שבע, בשבוע שעבר, שבוצע על-ידי מוחמד אבו אלקיעאן שעבד כמורה ביישוב הבדואי חורה בנגב, עלה כי יותר מ-22% מן המורים במגזר הערבי קיבלו את ההכשרה שלהם מחוץ למדינת ישראל. בין היתר - מדובר בכ-5,500 מורים שהוכשרו בשטחי הרשות הפלשתינית.
במהלך הדיון התגלה כי בשנה החולפת התקבלו שתי התראות בלבד על מורים שמתנהל נגדם הליך פלילי. ממונה הייעוץ המשפטי, של משרד החינוך במחוז ירושלים, לירון ספרד, ציין כי כל שינוי בסטאטוס המידע הפלילי מתקבל אצלנו ונשללת ממנו האפשרות ללמד במערכת החינוך הישראלית. "ברגע שמגיע מידע מהשב"כ למשרד החינוך יש את הכלים החוקיים לפעול כדי להוציא את המורה החשוד מפעילות חינוכית", אמר.
אולם לאחר מכן התברר שבתשעת החודשים האחרונים הוועדה שאחראית על פיטורים של אנשי הוראה שחשודים בפלילים במשרד החינוך התכנסה רק פעמיים בחשד למקרים להסתה של מורים. מנהל אגף ביטחון במשרד החינוך, ליאור טוביה, הסביר שבפרק הזמן הזה בוצעו חמישה שימועים ולא היו מקרים של פיטורים. "החקירה לא הייתה במישור הפלילי אלא רק במישור האתי מקצועי. אם אני רוצה מידע נרחב על מורים, השב"כ לא נותן לי אותו. צריך לחדש את הנוהל הזה של העברת מידע מהשב"כ למשרד החינוך", אמר.
המשטרה הגיבה לאמירה הזאת ואמרה כי המידע שמועבר במסגרת הרישום הפלילי מגיע לפי בקשות של משרד החינוך. לדברי אח"מ קמ"ד מידע פלילי במשטרה, יעקב אביטן: "יש לנו מערכת שמדווחת בזמן אמת לגורמי החינוך על מקרים פרטניים. אנחנו מעבירים מידע כאשר נפתחת חקירה לגבי עובדים שכבר קיימים במשרד החינוך".
יו"ר ועדת החינוך, ח"כ שרן השכל, ציינה כי על המשטרה לקיים דיון פנימי כיצד ניתן להעביר מידע מודיעני ומידע על תלונות של הסתה של מורים מהחברה הערבית אל מערכת החינוך. "מבקשת גם לקבל את הנוהל של ניטור ההסתה ברשתות החברתיות" אמרה. ממשרד החינוך דרשה לקבל את פירוט המקרים שבגינם נערכו שימועים בגין הסתה בשנה האחרונה. "מבקשת ממשרד החינוך לייצר נוהל מסודר במקרים של אנשים שקיבלו תארים ברשות הפלשתינית מתוך הפנמת הבעיה שאותם מורים מקבלים הכשרה במוסדות שעוינים את מדינת ישראל", ציינה.

תאריך:  27/03/2022   |   עודכן:  27/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
5,500 מורים במגזר הערבי הוכשרו ברשות הפלשתינית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המכירות של סנו עלו בשנת 2021 בשיעור של 1.4% ביחס למכירות בשנת 2020 ובשיעור של 15.5% ביחס למכירות בשנת 2019 ועמדו על 1.82 מיליארד שקל    שחיקה מורגשת ברווח התפעולי במגזרי הפעילות המרכזיים
איציק וולף
מטוסי חיל-האוויר הוזנקו לטיסות באזור הנגב לקראת נחיתת מטוסיהם של שרי החוץ של האמירויות, מצרים, בחריין ומרוקו    ראש הממשלה עורר את זעם מצביעי הימין כשכינה את יהודה והשומרון 'הגדה המערבית'
איציק וולף
שלטון הטליבאן באפגניסטן הודיע לחברות התעופה הפועלות במדינה כי לא יתיר עליה למטוסים לנשים שאינן מלוות בגבר    לאחרונה הוחלט שלא ייפתחו בתי ספר תיכוניים לבנות, למרות התחייבות קודמת
איציק וולף
ארנון בר-דוד פנה לשר האוצר בבקשה לקדם הסכם שיסדיר לעובדים תוספת יוקר שתמנע את השחיקה בשכרם בשל האינפלציה הגואה    "השינויים הכלכליים בזירה המקומית והגלובלית משפיעים על רמת המחירים ועל יוקר המחיה בישראל"
איציק וולף
לנוכח אירוע המלחמה באוקראינה, שביתת נהגי המשאיות בספרד ועל-מנת למנוע מחסור בביצים בחג הפסח, משרד החקלאות ופיתוח הכפר מתגבר את מקורות הייבוא האפשריים לייבוא ביצים לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il