פרסום ראשון ב-News1: ירידה רמת השירות בתחבורה הציבורית בישראל בחציון השני של שנת 2021, לעומת החציון הראשון. הממוצע הענפי של הציון ירד בחציון השני ל-81.32 נקודות בהשוואה לחציון הקודם - 89.84. כך עולה מדוח אגף הבקרה של
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, הנסמך על תוצאות חברת הבקרה Mgroup.
בגלל המחסור בנהגים?
קיימת מגמה של גידול בהיקף האיחורים ושיעור אי-הביצוע של נסיעות. שיעור האיחורים מהווה 1.35% מסך נסיעות הבקרה בחציון, ושיעור אי-הביצוע מהווה 1.58% מסך נסיעות הבקרה בחציון, ומשקף 213,872 נסיעות שלא בוצעו בתקופת הבקרה. לטענת המפעילים, ניתן לייחס מגמה זו למחסור בנהגים הנובע מתחלואה גבוהה מנגיף הקורונה, בעקבות חזרת המשק לפעילות מלאה לאורך זמן, יחד עם שירותי התחבורה הציבורית.
החברות שגילו תוצאות טובות במיוחד בכל הקשור לעמידה בלוחות הזמנים הן
נתיב אקספרס, אגד, דן בדרום, המועצות האזוריות גולן וחבל אילות, נסיעות ותיירות ותנופה. לעומתן, אי-עמידה חריגה במיוחד בזמנים נרשמה בקווי המטרונית שעברו מ
חברת דן בצפון ל
סופרבוס, וחריגות משמעותיות התגלו גם בחברות
אגד תעבורה, דן, בית שמש אקספרס, קווים ומטרופולין
[ראו טבלה בתחתית הידיעה].