X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נצ"מ רועי ולדמן. "שרים לא פנו אל הלשכה" [צילום: לע"מ]
עוזר המפכ"ל: הדירקטיבה הייתה מדינית
נצ"מ רועי ולדמן העיד בפני ועדת החקירה הממלכתית לבחינת אסון מירון וטען כי לשכת המפכ"ל לא קיבלה פניות מצד גורמים פוליטיים לאשר הגדלה של כמות המשתתפים בהילולה במירון אך ציין כי הדירקטיבה הייתה מדינית והמשטרה היא גורם מבצע "אחד הדברים ששמו על השולחן הוא שההר יהיה צפוף. להגיד את זה ביחס לאירוע במירון זה תקן ביצוע"

עוזר מפכ"ל המשטרה, ניצב משנה רועי ולדמן, טוען כי מפכ"ל המשטרה היה מודע לבעיית הצפיפות באתר קבר רשב"י בחברון, משום שהנחת העבודה הייתה שאם יוחלט שהאירוע מתקיים למרות מגבלות הקורונה - הצפיפות בו היא מצב נתון.
"אירוע מירון הוא אחד האירועים הגדולים שחווים במשטרת ישראל. מה שידע המפכ"ל לפני הדיון הוא שהולכים להיות שני תרחישי פעולה שונים - הר סגור שלפיו יש חוק שההר סגור, או היערכות למירון מלא, דתי פתוח ללא הגבלות שהמונים יגיעו אליו. ההיערכות הייתה לאפשרות המחמירה יותר - של אירוע מלא וכך היה", ציין (יום א', 3.4.22) בעדותו בפני ועדת החקירה הממלכתית לבחינת אסון מירון.
לדבריו, אחד הדברים ש"שמו על השולחן", כלשונו הוא שההר יהיה צפוף. "להגיד את זה ביחס לאירוע במירון זה תקן ביצוע", טען והוסיף כי אחד הדברים שהיו לפניו הוא שלא היו קיימות התקנות שהתייחסו לקורונה שמנעו את האירוע במירון ב-2020. הוא שם על האירוע הזה את מנגנוני הבטיחות ואת פקודת המבצע של האירוע לפני ההגבלות.
על כך הקשה חבר הוועדה, שלמה ינאי, שהתקנות שמנעו את האירוע ב-2020 לא השתנו. "במציאות המשפטית - אי-אפשר היה לקיים הילולה במסגרת הר פתוח", אמר. ולדמן השיב כי למיטב הבנתו, כשהגיע שלב אישור התוכניות, ב-19 באפריל, הדברים לא היו מהודקים היטב ולא היה ברור אם יש הגבלות או לא.
יו"ר הוועדה, דבורה ברלינר, הקשתה ואמר כי הייתה תקנה כללית במדינת ישראל על מספר אנשים שמותר להם לשהות במרחב פתוח ובמרחב סגור. "האם מירון היא אקס טריטוריה?", שאלה.
נצ"מ ולדמן השיב כי המשטרה נערכה לשתי אופציות - הר פתוח והר סגור. "אתה נערך לתרחיש המחמיר. הרבה יותר קל ליסוג ממקום של מירון שאליו נכנסים אנשים למקום של תקנות מגבילות", טען. "הדירקטיבה הייתה דירקטיבה מדינית. התקנות הן נכתבות ומוטלות על היבטי האכיפה בשטח על המשטרה בידי הדרג המדיני. העניין הזה הוא לא עניין של החלטה של המפכ"ל. גורם המקצוע הוא ראש חטיבת המבצעים ועל-פי זה המפכ"ל נערך. בהקשר הזה המפכ"ל מבין שאם ההר יהיה פתוח - ההר יהיה צפוף. נכחתי בישיבת אישור התוכניות והוצגו בפניו צילומים מהשטח. כשהוא מסתכל על אותן תמונות הוא יודע למקד ברמת השבילים והוא בקיא היטב בשטח ואחת הסיבות שהוא מתייחס לכל הסמטאות היא כי הוא יודע שתהיה צפיפות ושצריך פתחי מילוט ומסוק אם יהיה צורך בפינוי נפגעים", אמר.
לדברי ולדמן, יש מנגנונים לצמצום נפגעים כתוצאה מהצפיפות, ותהליך הפקת הלקחים מאירוע מירון אחד לשני - הביאה לשיפור מצב העומסים. בתשובה לשאלה האם עלתה השאלה של מספר דרכי המילוט לעומת הצפיפות הצפויה השיב ולדמן כי שנה לאחור הוא לא יכול לזכור את העניין הזה. גם בתשובה לשאלה האם הייתה הנחיה של השר דאז לביטחון פנים, אמיר אוחנה, להגדלת מספר האנשים שישתתפו בכל הדלקה בהר מירון השיב ולדמן כי אינו זוכר הנחיה שכזו.
"לא קיבלתי אינדיקציה שמישהו קיבל פניה משר כזה או אחר. גם לא מהשר לביטחון פנים. לא מהשר לשירותי דת, לא משר הפנים - לא הם ולא עוזריהם לא פנו אלי אישית ולא שמעתי על שום פניה מהם... אני לא זוכר שיח עם המפכ"ל שבו אמר המפכ"ל שהיו לחצים מצד גורמים פוליטיים שמעוניינים באירוע פתוח. חד-משמעית - לא היו פניות", אמר.
נצ"מ ולדמן השיב בשלילה לשאלה האם שוחח עם המפכ"ל ביחס לצפיפות והאם ייעץ לו בנושא. לדבריו, העמדה המקצועית הייתה של גורמי המקצוע וההתלבטות של לשכת המפכ"ל הייתה רק האם יש להיערך לאירוע מירון סגור לגמרי או פתוח לגמרי.

תאריך:  03/04/2022   |   עודכן:  03/04/2022
+חבר הוועדה על בכירי המשטרה: נמנעים מלהסביר מה הבינו
10:46 03/04/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש אגף משאבי אנוש במשטרה טוען כי נושא הצפיפות במירון לא עלה בדיונים המוקדמים להילולה הקטלנית בל"ג בעומר  ▪  על טענת חבר הוועדה שלמה ינאי שהדין שבתוקף חייב את סגירת ההר כמו ב-2020 השיב גולדברג שהנושא לא עלה בדיון וכי הוא שומע על כך לראשונה

ניצב גולברג. "הבעתי דעה, לא המלצתי" [צילום: לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוזר המפכ"ל: הדירקטיבה הייתה מדינית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
איציק וולף
ראש אגף משאבי אנוש במשטרה טוען כי נושא הצפיפות במירון לא עלה בדיונים המוקדמים להילולה הקטלנית בל"ג בעומר    על טענת חבר הוועדה שלמה ינאי שהדין שבתוקף חייב את סגירת ההר כמו ב-2020 השיב גולדברג שהנושא לא עלה בדיון וכי הוא שומע על כך לראשונה
איתמר לוין
אלרון דחה את בקשת עמותת הכנסת אורחים למנוע הריסת שישה מבנים בלתי חוקיים שהקימה במתחם קבר הרשב"י    קובע: האינטרס הציבורי הוא להרוס מבנים היוצרים סיכון בטיחותי ממשי כחלק מהלקחים בעקבות אסון מירון
איתמר לוין
שבתאי יעיד ב-5.4.22 ויישאל במיוחד על החלטתו שלא להטיל מגבלות כלשהן על ההשתתפות בהילולת ל"ג בעומר, למרות הקורונה    חברי הוועדה צפויים להקשות גם על הצפיפות בהילולה ועל אי-אכיפת החוק בהר
עידן יוסף
תזכיר חוק חדש מציע הגבלה של מספר המשתתפים בהילולה בהר מירון בל"ג בעומר    באירוע יתאפשר להדליק מדורה אחת בלבד
עידן יוסף
צו סגירה הוצא ע"י המועצה המקומית בשל ליקויי בטיחות מסכני חיים שנמצאו במקום על-ידי מהנדס וכיבוי אש    החשמל למתחם הופסק ע"י רשות החשמל    השר מתן כהנא: "השנה יתקיים במירון אירוע הדלקה מרכזי אחד בל"ג בעומר, תוגבל הגעת הקהל ותיאסר חלוקת מזון בהילולה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il