X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העובדים והמנהלים, הידע, המקצועיות, הנאמנות ללקוחות, ומעל לכל - המסירות לבנק, כל אלה הובילו את הבנק להישגיו עד היום, והם שימשיכו לקדם אותו לשיאים בעתיד
▪  ▪  ▪
תוכניות העבודה הן המלט והלבנים למימוש חזון הבנק. קינן [צילום: סיון פרג´]

לפני כחודש יצאתי ליום עבודה מלא בסניף בית שמש, כממלא-מקום של מנהלת הסניף. הייתה זו חוויה נהדרת ומרגשת: לחזור למגע עם לקוחות שמייצגים את עם ישראל, לנהל את ישיבת הצוות עם העובדים.
בסוף היום, בדרכי חזרה לתל אביב, חשבתי על הגורמים שהופכים את הבנק למקום שאני כל-כך אוהב לעבוד בו, מאז יומי הראשון בבנק, לפני 32 שנים. לא התקשיתי לקבוע לעצמי כי הגורם הבולט ביותר הוא מה שקרוי בשפה הניהולית ה"משאב האנושי", אבל אני מעדיף לומר בפשטות: העובדים והמנהלים. הידע שלנו, המקצועיות, הנאמנות ללקוחות, ומעל לכל - המסירות לבנק, כל אלה הובילו את הבנק להישגיו עד היום, והם שימשיכו לקדם אותנו לשיאים בעתיד.
גיליון זה של "דיוקן" מתפרסם בסימן אישור תוכניות העבודה של הבנק לשנים 2012-2010. בהגדרתן הפורמלית, תוכניות העבודה הן החיבור של יעדי הסניפים ויחידות המטה לנייר מסכם אחד. אבל למעשה, הן הרבה יותר מזה: תוכניות העבודה הן המלט והלבנים שמהם אנו בונים ומממשים את חזון הבנק. תנאי למימוש הוא שכולנו, כל עובדי הבנק, נהיה מחוברים לעשייה המשותפת, והחיבור הזה מתחיל מהיכולת שלנו להציג בצורה פשוטה וברורה את התוכניות והיעדים של כל החטיבות והיחידות בבנק, כדי שלכולם יהיה ברור לאן פנינו מועדות. באופן זה נחזק את השיתוף במידע ובידע מקצועי בינינו, ונחזק את הסינרגיה בין כל מרכיבי קבוצת הבנק.
בהיכנסי לתפקיד המנכ"ל, לפני כחצי שנה, ידעתי כי אחת המשימות החשובות והדחופות ביותר העומדת בפני היא עיצוב ואיוש ההנהלה הבכירה של הבנק. תוך פרק זמן קצר יחסית הצלחנו, יאיר ואני, בסיועו ובתמיכתו של הדירקטוריון, לגבש סביב שולחן ההנהלה את קבוצת המנהלים הטובה והמקצועית ביותר שקיימת כיום במערכת הבנקאות בישראל, ולא רק בה. כפי שתוכלו להתרשם מקריאת גיליון זה של "דיוקן", כל אחת ואחד מהם מוביל, בתחום פעילותו, תוכנית אסטרטגית לשלוש השנים הבאות, וכולם פועלים בהרמוניה לטובת מטרה משותפת - חיזוק המובילות של בנק הפועלים. מובילות זו נמדדת, כמובן, לפי שווי שוק, רווח ותשואה להון, אך גם לפי היעילות התפעולית, חוזקו של המותג, פעילותנו בתחום האחריות החברתית והאתיקה המקצועית. הבנק חזק בכל קני המידה האלה, אך יש לנו עדיין הרבה לשפר ולחזק, ולכך מכוונות תוכניות העבודה החדשות.
בשלוש השנים הקרובות נמשיך את תנופת העשייה שהתחלנו בה. נפעל בצורה נחושה לשמור ולבסס את המובילות שלנו במגזר הקמעונאי, באמצעות המשך פריסת רשת סניפים מתקדמת כמענה לצרכי לקוחותינו, כולל פתיחת סניפים ייחודים המותאמים לפלחי אוכלוסיה שונים; ניתן דגש מיוחד לתחום המשכנתאות, בייחוד בקרב לקוחות הבנק, ונפעל לשיפור מתמיד בתהליכי השירות ללקוחותינו.
במגזר העסקי נמשיך להוביל את הפעילות מול החברות והעסקים הגדולים במשק. אנו גאים על כך שהבנק הינו השותף הבנקאי המועדף על-ידי רובן המכריע של החברות הגדולות בישראל, ובכוונתנו להמשיך ולפתח קשרים אלו תוך הצעת מעטפת שירותים ומוצרים כוללת, העונה בצורה מיטבית למלוא צרכי הלקוח.
בנוסף, אנו מתכוונים להשיג קפיצת מדרגה בפעילותנו בקרב הלקוחות המסחריים. מגזר זה מרכיב חלק משמעותי מעמוד השידרה של הכלכלה הישראלית. אנו מזהים בו פוטנציאל להרחבה משמעותית של פעילות הבנק, בין השאר על בסיס תשתית הסניפים העסקיים שאותה נמשיך לפרוס גם בשנים הקרובות.
בתחום הבינלאומי נפעל מתוך ראייה להמשיך לפתח את הפעילות לטווח ארוך. זה ייעשה באמצעות מיקוד ופיתוח הפעילות בתחומי הבנקאות הפרטית הגלובלית, במקביל לפיתוח הפעילות בבנקאות העסקית.
את הדגש המרכזי בתוכנית העבודה נשים על הנכס החשוב ביותר של הבנק - העובדים והמנהלים. יום העבודה שלי כמ"מ מנהלת סניף בית שמש, אותו הזכרתי קודם, לא יהיה בבחינת אירוע חריג או חד-פעמי. אני רואה חשיבות רבה בקירוב ההנהלה לשטח, וקירוב השטח להנהלה. לשם כך יובילו מנהלים בכל הדרגים מדיניות של "דלת פתוחה", לקבלת התייחסויות והצעות לשיפורים, ואני אישית מתחייב להתייחס לכל פנייה שתגיע אלי מכל עובד. בנוסף נקיים מפגשים תקופתיים בפורומים שונים, כדי לחזק עוד יותר את הקשב לעובדים. כמו-כן נמשיך, ואף נגביר, את פעילותנו בתחום ההכשרות וההשתלמויות לעובדים בכל הרמות, מתוך ראייה כי עוצמתו של הבנק היא במקצועיות של עובדיו. נעודד ונטפח חדשנות, יוזמה ויצירתיות בקרב העובדים והמנהלים.
לשם הפקת תועלת מירבית מכל הפעולות האלה תידרש מחויבות והתגייסות משותפת של כל עובדי הבנק. אני מצפה מכל אחת ואחד מכם לתרום ממיטב יכולתו וכישרונו למאמץ המשותף. אנו חייבים להפיל את החומות בין החטיבות ולפעול בסינרגיה מלאה, מתוך ראייה של טובת כלל הבנק, וזאת בכל הרמות, לא רק כאשר הנושאים מגיעים לדיון סביב שולחן ההנהלה.
תחום ניהול הסיכונים עומד כתשתית מרכזית לכל פעילותנו הבנקאית. הבנק היה הראשון במערכת הישראלית להכיר בחשיבות הנושא ולמנות חבר הנהלה למנהל סיכונים ראשי (CRO) ואנחנו המתקדמים במערכת הישראלית בנושא זה. לקחי המשבר הפיננסי שעבר העולם, ושאת השפעותיו אנחנו עדיין רואים ונמשיך לראות גם בשנים הבאות, מחייבים אותנו לשמר ולפתח את היכולות שלנו בתחום זה, וכך נעשה.
ניהול ההוצאות והשאיפה למצוינות תפעולית ימשיכו להיות גם הם דגל אסטרטגי מרכזי של הבנק. החתירה למצוינות תפעולית תאפשר לבנק לנצל בצורה אופטימלית את המשאבים הקיימים למימוש היוזמות החדשות ומנועי הצמיחה העתידיים, ובה הקמת סניפים חדשים ועיבוי מערכי המכירה והשירות ללקוחות.
נמשיך לייעל את תהליכי העבודה בסניפים ובמטה, ולפתח את המרכז התפעולי (back-office), הראשון מסוגו במערכת הבנקאית הישראלית, תוך שאנו מסיטים אליו יותר ויותר פעולות שאינן כרוכות בקשר ישיר עם הלקוחות. במקביל נמשיך להטמיע תהליכי רכש מתקדמים לחיסכון שוטף בעלויות, ונקפיד ליישם את עקרונות הקיימוּת - הן כחלק מתפיסה כוללת של אחריות חברתית תאגידית והן מתוך הבנה של הפוטנציאל הכלכלי הגלום בדרך זו.
בגיבושן של תוכניות העבודה התלת-שנתיות הושקעו מאמצים רבים, אך מבחנן העליון הוא, כמובן, ביישומן. אני משוכנע כי השגתם של היעדים המפורטים בתוכניות העבודה שלנו תבטיח לאורך זמן את המשכה וחיזוקה של מובילותנו במערכת הבנקאית. זכרו - בנק הפועלים הוא ביתנו, הוא המקום שעליו פרנסתנו, ובו אנו מגשימים את יכולותינו וכישורינו. הצלחתו הכללית של הבנק היא הצלחתו האישית של כל אחת ואחד מאיתנו. אני סומך עליכם ויודע שתעשו הכל כדי להבטיח את ההצלחה.

מתוך מגזין "דיוקן" של עובדי בנק הפועלים
תאריך:  14/02/2010   |   עודכן:  14/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המקצועיות והמסירות יובילו לשיאים חדשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר סרוסי
השנה החדשה מבשרת על חידוש הצמיחה ושיפור ברמות הרווחיות, בכלכלה הריאלית ובמערכת הפיננסית
אורי אבנרי
רוב רובם של "הכתבים לעניינים ערביים" בתקשורת הישראלית הם בוגרי אמ"ן, והם רואים את עצמם כברגים במכונת-התעמולה הגדולה של המלחמה בערבים
אולק נצר
לא צריך להיות פסיכולוג כדי לראות כאן נוירוזה עמוקה, כאשר אנשים החיים במציאות העוברת כבר עשרות מונים על מה שבעיניהם היה "חזון אימים" שהתחייבו לעצור, מבוהלים מהוצאתה ממשפחת העמים של המדינה שבה שולטים מגשימי אותו "חזון אימים"
מיכאל שרון
מהי אותה סגולת יציבות מופלאה של המשק הישראלי - נוכח המשבר בעולם - שבה משתבחים בכינוסי קיסריה, אם לא שמירתם של מיליונים בישראל בצד האפל של הירח?
ישראל זינגר
יש לשנות את תרבות הנהיגה, כמנוף לשינוי תרבות ההתנהגות אצל מתבגרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il