X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מערכת המשפט אשר דוגלת בחופש ביטוי, כמעט מוחלט, ומבטיחה את הגנת חופש הביטוי גם כשהביטוי עצמו אסור במפורש בחוק, מגלה חוסר סובלנות מוחלט כלפי ביטוי כלשהו המופנה כלפיה
▪  ▪  ▪
דיבור בלתי-זהיר עלול לעלות ביוקר

"גם במדעך מלך אל תקלל ובחדרי משכבך אל תקלל עשיר כי עוף השמיים יוליך את הקול ובעל הכנפיים יגיד דבר". כך לימדנו החכם מכל אדם. [קהלת פרק י']. מן הסתם עצה טובה יעץ קהלת, התקפה למקומות בהם כל דיבור בלתי-זהיר, או קללה, עלולים לעלות לדובר במחיר יקר.
עו"ד קורב, שאמר אולי אי-אלו דברים מיותרים, לומד היום דברים אלו על בשרו והוא מבין כי גם במסגרת אקדמית, החופש האקדמי אולי מתיר למורה להתבטא באופן חופשי על פשעיה של הציונות ומדינת ישראל, בין אם ההתבטאות נחוצה לצרכים אקדמיים ובין אם לאו, אבל אין נהוג חופש ביטוי דומה ביחס למערכת המשפט, אפילו היא נושא השיעור עצמו.
ייתכן שעו"ד קורב גם קיבל ברצינות רבה מדי את מדיניות פרקליטת המדינה ביחס לעבירות פליליות שאכיפתן כרוכה בפגיעת מה בחופש הביטוי. אשר על כן ראוי שיובהרו כללי המותר והאסור! מותר במדינת ישראל למרצה באקדמיה להטיף לאי-ציות לצו גיוס ואי-התייצבות לשירות צבאי גם בעת מלחמה [עבירה פלילית חמורה מאוד] ושערה משערות ראשו לא תיפול ארצה, ואולם אם מרצה למשפטים ייצא חוצץ נגד פסיקת בית המשפט העליון והתנהלות מערכת המשפט - כדאי שיחפש לו מקום עבודה אחר. אכן כבר היום קראתי כי נשיאת העליון דורשת כי יוטל על קורב עונש חמור ושופטים קוראים שלא לאפשר לו להופיע יותר בבתי משפט וניתן רק לתמוה [בהנחה שהפרסום מדויק] מהו העיגון בחוק לענישה זו ללא משפט.
פרקליטות מחוז ירושלים שוכנת ברחוב עוזי חסון, מי שהיה פרקליט מחוז ירושלים ואף היה מועמד מוביל לתפקיד פרקליט המדינה, עד לפטירתו הפתאומית בטרם עת. עוזי חסון ז"ל [אדם מקסים ומיוחד] היה בזמני מתרגל בפקולטה למשפטים בירושלים ועד עצם היום זכורות לי הערות ציניות שנהג מדי פעם להעיר על בתי משפט ושופטים בהקשר לפסיקה מסוימת. הוא לא היחיד, בחדרי הפקולטה למשפטים נשמעו לא אחת הערות ביקורת סרקסטיות למדי ומזלם הטוב של הדוברים הוא שאז איש לא העלה בדעתו להקליט או לצטט אותם ועוף השמים לא הוליך את הקול. הפקולטה היא המקום בו מעולם לא נעשה שימוש במונח "כבוד השופט" וטוב שכך - זו משמעותו האמיתית של החופש האקדמי.
איני מכיר את עו"ד אורי קורב אולם פעמים רבות מדי למדתי כי מערכת המשפט אשר דוגלת בחופש ביטוי, כמעט מוחלט, ומבטיחה את הגנת חופש הביטוי גם כשהביטוי עצמו אסור במפורש בחוק, מגלה חוסר סובלנות מוחלט כלפי ביטוי כלשהו המופנה כלפיה, אף שאין בו עצמו כל עבירה. הרצון לרסן את התבטאויות הטוקבקיסטים ככל שהן מתייחסות למערכת המשפט הוא בהחלט גם ביטוי לכך. יש לזמן את עו"ד קורב לשמוע את טיעוניו, אולי אפילו לנזוף בו מעט - אם הדברים חרגו מהנימוס המקובל וזהו - אפשר להעביר דף ולעבור לשערורייה התורנית הבאה.

תאריך:  14/02/2010   |   עודכן:  14/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בל יוקרב קורב
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אסור לטקבק
גדעון אמיר  |  14/02/10 15:49
2
בל יוקרב הגיבור
NBA24353  |  14/02/10 16:35
3
לא להלביש את כל הכפפה על קורב
אזרח פשוט  |  14/02/10 17:28
4
עונש ראוי ומתבקש:
מבין עניין   |  14/02/10 18:55
5
מטרד צבורי מתעתע במדינה שלמה
איגי  |  14/02/10 20:49
6
נב' בייניש הכל עניין של מינון
מתמחה  |  14/02/10 21:15
7
למנות אותו לשופט......
והוא כבר יתקרנף  |  17/02/10 07:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציון קינן
העובדים והמנהלים, הידע, המקצועיות, הנאמנות ללקוחות, ומעל לכל - המסירות לבנק, כל אלה הובילו את הבנק להישגיו עד היום, והם שימשיכו לקדם אותו לשיאים בעתיד
יאיר סרוסי
השנה החדשה מבשרת על חידוש הצמיחה ושיפור ברמות הרווחיות, בכלכלה הריאלית ובמערכת הפיננסית
אורי אבנרי
רוב רובם של "הכתבים לעניינים ערביים" בתקשורת הישראלית הם בוגרי אמ"ן, והם רואים את עצמם כברגים במכונת-התעמולה הגדולה של המלחמה בערבים
אולק נצר
לא צריך להיות פסיכולוג כדי לראות כאן נוירוזה עמוקה, כאשר אנשים החיים במציאות העוברת כבר עשרות מונים על מה שבעיניהם היה "חזון אימים" שהתחייבו לעצור, מבוהלים מהוצאתה ממשפחת העמים של המדינה שבה שולטים מגשימי אותו "חזון אימים"
מיכאל שרון
מהי אותה סגולת יציבות מופלאה של המשק הישראלי - נוכח המשבר בעולם - שבה משתבחים בכינוסי קיסריה, אם לא שמירתם של מיליונים בישראל בצד האפל של הירח?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il