X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אסדת גז [צילום: פלאש 90]
גופים ציבוריים נוספים נוספו לצו האבטחה
הוועדה לביטחון פנים אישרה הצעת צו המכפיף גופים ציבוריים נוספים להנחיות גורמי הביטחון ביחס לפעולות אבטחה פיזית ואבטחת מידע בין הגופים: רשות ניירות ערך, חברת נמלי ישראל, חברות להעברת תשלומים בנקאיים וכן אסדות הגז תנין וכריש יו"ר הוועדה, ח"כ בן-ארי: "שמחה שהכנסנו היום עוד גופים לחוק, דבר שיעניק להם הגנה טובה יותר"

הוועדה לביטחון פנים אישרה (יום ד', 6.4.22) את הצעת הצו של השר לביטחון פנים לתיקון התוספות השנייה, השלישית והחמישית לחוק להסדרת הביטחון בגופים ציבוריים. חוק זה מסדיר את ההנחיות הביטחוניות ביחס לגופים או מתקנים שיש אינטרס ביטחוני באבטחת פעילותם. ההנחיות נקבעות על-ידי הגורמים הביטחוניים הקבועים בחוק, על-פי שיוך הגוף הציבורי לאחת מהתוספות לחוק, ועניינן אבטחה פיזית, אבטחת מידע ואבטחת מערכות ממוחשבות חיוניות.
במסגרת זאת, אישרה הוועדה להכליל בתוספת השנייה לחוק את רשות ניירות ערך, כך שתונחה על-ידי המשטרה והשב"כ בענייני אבטחה פיזית ואבטחת מידע. כמו-כן, הכלילה הוועדה בתוספת השלישית לחוק את שירות התעסוקה ועיריית ירושלים (בכל הקשור לאחריותה לאבטחת הרכבת הקלה) - כך שיונחו ע"י המשטרה בנושאי אבטחה פיזית. עוד אושר להוסיף את חברת קו מוצרי דלק, חברת נמלי ישראל (חנ"י), חברת שירותי בנק אוטומטיים בע"מ (שב"א), חברת מרכז סליקה בנקאי בע"מ (מס"ב), המרכז למיפוי ישראל (מפ"י) ואסדות הגז כריש ותנין, לתוספת החמישית, ולגרוע ממנה את חברת חיפה כימיקלים ומשרד התחבורה. כך, החברות המתווספות תונחנה על-ידי מערך הסייבר הלאומי בכל הנוגע לפעולות אבטחה של מערכות ממוחשבות חיוניות.
נציג הלשכה המשפטית של המשרד לביטחון פנים, עו"ד רועי הראל, הסביר את הנימוקים לשינויים אלו, ואמר כי הם תולדה של הצרכים השונים, אשר נבחנים על-ידי גורמי הביטחון הרלוונטיים, בשיתוף פעולה עם הגופים עצמם. לגבי רשות ניירות ערך, ציין הראל כי עלה הצורך להכניס אותה לתוספת השנייה, על-מנת שניתן יהיה לבצע התאמות ביטחוניות שונות הנדרשות לרשות. ביחס לעיריית ירושלים, בהקשר לאחריותה על אבטחת הרכבת הקלה, הבהיר כי המערך התחבורתי של הרכבת הקלה הינו רחב היקף ומונה עשרות תחנות. לגבי חברות מס"ב ושב"א, ציין הראל כי תקיפת סייבר נגדן עשויה לשתק את מערך התשלומים של מדינת ישראל.
בהקשר זה, העירה אחראית סייבר במערכות התשלומים בבנק ישראל, נעמי ביליצר, כי הבנק סבור שחברות שב"א ומס"ב הן קריטיות למשק, ועל כן יש להכניסן לתוספת החמישית.
עו"ד הראל הוסיף כי גריעת גופים מהחוק מתבצעת לאחר בחינה של מערך הסייבר, וקבלת מסקנה כי תרחישי הנזק האפשריים שבגינם הגוף נכנס לתוספת - חדלו מלהתקיים. בהקשר זה, העיר אלי גזית, ראש אגף תשתית מדינה קריטית ברשות הלאומית להגנת הסייבר כי האיום שבגינו חיפה כימיקלים נכנסה לחוק הוסר. ביחס למשרד התחבורה, אמר כי המשרד נכנס לתוספת בשל מערכת ספציפית במשרד שנתפסה כקריטית בעבר, אך כיום תקיפת סייבר לא תגרום לאיום הייחוס להתממש ביחס לאותה המערכת.
ביחס לשירות התעסוקה, הסביר יועמ"ש אבטחה במשטרת ישראל, עו"ד עידן כץ, כי יש להכליל אותה בתוספת בהיותה גוף ממלכתי הפרוס באתרים רבים בארץ, שנותן מענה רצוף לאזרחים רבים במשך כל ימות השנה. משכך, לדבריו, נדרשות הנחיות אבטחה ברורות ואחידות וכן פיקוח ובקרה מטעם המשטרה.
מנכ"ל רשות ניירות ערך, עודד שפירר, אמר במהלך הדיון כי ברשות יש עיסוק עם תשקיפי חברות ביטחוניות, ולעיתים העובד נדרש להיחשף לסודות ביטחוניים. הוא הסביר כי על העובד להחזיק בסיווג ביטחוני ברמה מסוימת, והכנסת הרשות לתוספת תאפשר זאת.
יו"ר הוועדה, ח"כ מירב בן ארי, קראה בסופו של הדיון לגורמים הרלוונטיים במשרדי הממשלה להציע חקיקה שמתאימה יותר לעידן הטכנולוגי של היום, בו החשש מפני מתקפות סייבר הופך לממשי. עוד ציינה כי הוועדה תפעל לקידום חקיקה בנושא, ועמדה על חשיבות התאמת החקיקה גם לגופים אזרחיים. "אני שמחה שהכנסנו היום עוד גופים לתוספות בחוק, דבר שיעניק להם הגנה טובה יותר", סיכמה.
הצעת הצו אושרה בקולה של יו"ר הוועדה, ח"כ מירב בן-ארי.

תאריך:  06/04/2022   |   עודכן:  06/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גופים ציבוריים נוספים נוספו לצו האבטחה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עידן יוסף
הרציפים השייכים לחברת נמלי ישראל ונמצאים לצד הנמלים החדשים אמורים לגייס כוח אדם לזירוז הפריקה שרת התחבורה קראה להסתדרות להפגין "אחריות לאומית"    ההסתדרות: הרציפים כלל אינם מוכנים לפריקת מטען כללי, ולא נהסס לנקוט אמצעים אם ההחלטה לא תשתנה
מירב ארד
נוספו לחוק סטודנטים לאומנות ולמשחק שיהיו זכאים למלגת "ממדים ללימודים"    גובה הסיוע בשכר הלימוד יעמוד על 66% משכר הלימוד האוניברסיטאי השנתי    ח"כ רוטמן: "החוק צריך לחול גם על המשרתים בשירות הלאומי אזרחי"
מירב ארד
הוסיף: "בשנה האחרונה אירן עלתה מ-10 ק"ג חומר מועשר ב-60% ל-50 ק"ג – אין ואקום, ואם לא נחתם הסכם חייבים להפעיל פלאן בי״    לפיד: "פסגת הנגב היא המודל הנכון לשיתוף פעולה אזורי על-מנת להילחם בטרור ולחיזוק הקשרים המדיניים שיבטיחו יציבות אזורית״.
איתמר לוין
ידידו הטוב ניסה בשנים 2016-2015 לעבור מערוץ 10 לערוץ 2, ונתניהו הנחה את פילבר להיות מעורב במגעים    פילבר אומר שלא היה פסול בבקשת נתניהו למסור מידע לצדדים; היה נפגש איתם גם ללא בקשת נתניהו, אך לא בכאלו נסיבות ואינטנסיביות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il