X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כתם קצף דומה השבית את הפעילות בים מרמרה באוגוסט 2021 [צילום: עוז גורן, המשרד להגנת הסביבה]
נזלת ימית עלולה להשבית את מפרץ אילת
במספר חופים במפרץ אילת נראה קצף חום-לבן בדיקה העלתה שמדובר בפריחת אצות מיקרוסקופיות שנובעת מהתחממות מי הים אשר מאיצה את הצטברות חומרי הדשן במי המפרץ תופעה דומה השביתה באוגוסט 2021 את הפעילות הימית בים מרמרה בטורקיה למשך שלושה חודשים

פריחת אצות מיקרוסקופיות שנגרמת מהתחממות מי הים במפרץ אילת בשילוב עם חומרי דישון שהוזרמו לים עלולה לשבש ואולי אף להשבית את הפעילות הימית במפרץ. כך מתריע (יום ה', 7.4.22) המשרד להגנת הסביבה.
ההתרעה נמסרה בעקבות דיווחים על כתמי קצף בצבע חום-לבן שנראה במספר חופים של מפרץ אילת. בדיקה שביצעו מדעני המכון הבין אוניברסיטאי באילת נמצא שמדובר בפריחה של אצות מיקרוסקופיות.
ד"ר דרור צוראל, מרכז מדעי לניטור ומחקר בים ביחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה, הסביר כי במשך השנה נכנסים חומרי דשן - חנקן וזרחן - לים משלל מקורות, לרבות מתקן ההתפלה, תעלת הקינט, מימי השקיה ועוד. במהלך החורף אמור להתרחש תהליך של 'ערבוב עמוק', שבו המים הרדודים מתקררים ושוקעים ומתערבבים עם המים העמוקים. הדבר גורם לכל חומרי הדשן שהצטברו במים העמוקים לעלות לפני הים ולהתפזר, מה שמנקה עודפי דשן מהמפרץ.
"בשל התחממות הים, השכבה הרדודה לא התקררה מספיק בחורפים האחרונים והערבוב עמוק לא התרחש כבר עשור, מה שגרם להצטברות חומרי דשן במי המפרץ. חומרי דשן אלה, יחד עם התחממות מי הים, גורמים לפריחת האצות שאנו רואים במפרץ בימים אלה. תופעה זו צפויה להתרחב עם המשך התחממות מי הים", אמר. התחממות מי הים במפרץ אילת כבר גרמה למותן של מושבות אלמוגים רבות, בהן מושבת האלמוגים שבתוכה נבנה המצפה התת-ימי באילת. המבקרים במקום יכולים להבחין שרבים מן האלמוגים שסביב המצפה הפכו ללבנים, ושכמות הדגים סביב המצפה הפכה לקטנה באופן משמעותי מבעבר.
ד"ר צוראל ציין כי תופעה דומה של קצף דביק אשר כונה 'קרום לבן' או 'נזלת ימית' אירעה בים מרמרה בטורקיה באוגוסט 2021, שם הקצף הדביק השבית את כל הפעילות בים במשך שלושה חודשים. "לאור ממצאי הניטור הלאומי באילת, קיים חשש כי מצב דומה יתרחש באביב ובקיץ גם באילת", ציין.
לדבריו, פריחת אצות זו מדגישה עד כמה מפרץ אילת רגיש לכל פעילות אנושית, לרבות פעילות הכוללת הזרמה לים של חומרי דשן דוגמת התפלת מי תהום, השקיה וחקלאות ימית.

תאריך:  07/04/2022   |   עודכן:  07/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נזלת ימית עלולה להשבית את מפרץ אילת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
תחנות כפ"ס נורדאו, הוד השרון סוקולוב ורעננה דרום, בהן בוצעו בשבועות האחרונים תיקונים הנדסיים ייפתחו שבועיים לפני הצפוי    מאריכה את שעות הפעילות בימי שישי בחמישה קווים נבחרים    משך הנסיעה בין תחנות ירושלים יצחק נבון-מודיעין יקוצר ב-3 דקות
איתמר לוין
איתמר לוין
איתמר לוין
יצחק דנון
עזרא אהרון תובע את עוה"ד אלון פלס, גבי מיכאלי וברוך עמרמי - לצד עיריית הרצליה ולשכת רישום המקרקעין - בטענה לאובדן זכויותיו בהרצליה פיתוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il