X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כוחות מיוחדים בחיפוש אחר המחבל בתל אביב [צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש 90]
גורמי הביטחון: סיקור הפיגוע הפך לתוכנית ריאליטי, ללא צנזורה
השב"כ, המשטרה וצה"ל, במכתב ביקורתי וחריג ששיגרו לכלי התקשורת: "נחשפנו לתיעוד שיש בו סכנה של ממש לכוחות" מועצת הרשות השנייה כינסה ישיבת חירום והורתה לבצע בדיקה מעמיקה על התנהלות גופי התקשורת השר הנדל: "יש לקחים רבים להפיק מניהול הזירה ברמה התקשורתית"

השידורים החיים ואופן הסיקור התקשורתי של הפיגוע בדיזנגוף בתל אביב הזניקו את כוחות הביטחון להוצאת גינוי חריף וחריג ולהעברת מסר משותף למערכות התקשורת בישראל, שעיקרו: השידורים מהשטח גרמו לסיכון חיי אדם נוספים.
במכתב ששיגרו לכלי התקשורת (יום ו', 8.4.22) השב"כ, צה"ל והמשטרה נאמר: "הפיגוע הקשה שהתרחש ברחוב דיזנגוף והעובדה שזירת הפיגוע 'לא נסגרה מיד', גרמה, לצערנו, להתנהלות תקשורתית שהזכירה מראות מתוכניות טלוויזיה שאין בינן ובין סיקור תקשורתי של אירוע ביטחוני כל קשר. חלק מערוצי התקשורת הפכו את המרדף אחרי המחבל לתוכנית ריאליטי של ממש, ללא צנזורה או ביקורת עצמית".
עוד נכתב כי "כלי התקשורת שידרו בשידור חי את המתרחש, צילומי המרדף אחרי המחבל הנתעב שודרו ללא כל מסננים, לכל בית בישראל, ולצערנו גם לאויב. בין היתר, פורסמו ונחשפו, כבדרך אגב, גם פניהם של לוחמים ביחידות מיוחדות, שיטות פעולה, אמצעי לחימה וציוד. למרות בקשותינו החוזרות ונשנות לכתבים ולצוותי הצילום, נחשפנו לתיעוד שיש בו סכנה של ממש לכוחות שפעלו ולבטח גם לאנשי התקשורת.
לא יעלה על הדעת כי צוותי תקשורת יצרפו את עצמם ללא אישור לפעילותם של כוחות מיוחדים ומסווגים, לסריקות מדלת לדלת כשהם משדרים מעבר לכתפיהם של הלוחמים בזירה, תוך שהם מסכנים את הפעילות המבצעית ואת הכוחות עצמם".
עוד הדגישו גורמי הביטחון במכתב את דאגתם "מעלייה מדאיגה בהדהוד אינפורמציה לא מבוססת, חלקה אף מידע כוזב של ממש - מידע שיש בו כדי לזרוע בהלה בציבור ולפגוע בחוסנה של מדינת ישראל."
עם זאת, מבהירים הגורמים, כי הם "מבינים היטב את תפקידה וחשיבותה של התקשורת במדינה דמוקרטית, ואנו רואים בעצמנו שותפים מלאים כדי לסייע בעדה לדווח מידע אמין בזמן אמת בבחינת: ״חובת וזכות הציבור לדעת״. עם זאת, אסור שאירועים מסוג זה יסתיימו בפגיעה של ממש בכוחות הביטחון.
"על אף האמור לעיל אנו מודיעים על כוונתנו לפעול בהקדם על-מנת להפיק לקחים ולשפר את פעילותם של הגופים שאנו מייצגים בזירת אירועים ביטחוניים. זוהי חובתנו. עם זאת, אנו סבורים שישנו הכרח כי יופקו לקחים גם בכלי התקשורת באשר לסייגים מסוימים שיש להציב בעת סיקור זירת אירוע ביטחוני בזמן אמת. לצד הרצון וההכרח להביא את המידע לציבור מוטלת על כולנו אחריות כבדה לאופן בו נעשים הדברים".
שר התקשורת יועז הנדל מתח גם הוא ביקורת קשה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו נלחמים מול טרור פלשתיני רצחני שמבקש דם יהודי, אך גם לזרוע פחד ושנאה בתוכנו. הדרך היחידה לנצח היא ביחד. להלחם ביחד ולגבות מחיר כבד מהאויב. יש לקחים רבים להפיק מניהול הזירה ברמה התקשורתית. מבצעית ולמען הציבור. אעשה זאת מול המשטרה והגורמים הרלוונטיים".
מועצת הרשות השנייה התכנסה לאסיפת חירום בעקבות הסיקור התקשורתי של הפיגוע. בסיום הישיבה נמסר: "הסיקור הטלוויזיוני במהלך הפיגוע חצה קווים אדומים, הקשה על פעילות כוחות הביטחון, סיכן חיי אדם וחשף מידע ביטחוני רגיש. המועצה מורה להנהלת הרשות לבצע בדיקה מעמיקה של אופן התנהלות הערוצים".

תאריך:  09/04/2022   |   עודכן:  10/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הרשות השנייה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גורמי הביטחון: סיקור הפיגוע הפך לתוכנית ריאליטי, ללא צנזורה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כשהמפכ״ל הכושל מוביל בכך…
ירמיהו שרבל  |  10/04/22 08:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
יחידות מיוחדות של צה"ל ומג"ב, בהכוונת השב"כ, נכנסו לג'נין במטרה לעצור מבוקשים ולפשוט על בית המחבל מהפיגוע בתל אביב    בית המחבל היה ריק, הכוחות הכינו את הבית לקראת הריסה    לאחר הערכת מצב בצה"ל הוחלט: קו התפר באיו"ש יתוגבר ב-3 פלוגות נוספות
מירב ארד
שר החוץ האוקראיני: "מדובר בטבח רצחני ומתוכנן    הנשיא ביידן: "עוד זוועה שמבצעת רוסיה שפוגעת במכוון באזרחים"    שר החוץ של האיחוד האירופי: "זהו רק ניסיון נוסף לחסום את דרכי המילוט לאלו שמנסים לברוח מהמלחמה הלא-מוצדקת הזו"
יואב יצחק
ברק לופן נפצע אנושות בפיגוע; למרות מאמצי הרופאים הוא נפטר בבית החולים איכילוב    משפחתו מסרה: "עזב אותנו בטרם עת, המומים, כואבים ואוהבים מאוד"
יוני בן-מנחם
גל הטרור עדיין בראשיתו וצפויים פיגועים נוספים בשבועות הקרובים    המחבלים הבודדים משכללים את שיטות הפעולה שלהם וישראל צריכה להתאים את עצמה למצב החדש ולנקוט ביד קשה
איציק וולף
ראש הממשלה מתח ביקורת על האופן שבו סיקרו אמצעי התקשורת את הפיגוע אמש בתל אביב    שר הביטחון והשר לביטחון פנים הצהירו: אין לנו כוונה לפגוע בשגרת החיים של מוסלמים שמבקשים למלא את המצווה הדתית של רמדאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il