X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממונה על התחרות, מיכל כהן [צילום: אביגיל פפרנו –באר]
אושר מתווה היפרדות שב"א ומס"ב
הממונה על התחרות, מיכל כהן, ציינה היום כי פירוק מונופול מערכות התשלומים בישראל היא בשורה משמעותית שתאפשר התפתחות של תחרות בין שני גופים שעד כה התנהלו כגוף יחיד "התחרות תקדם הסרת חסמים מהותיים להתפתחות של שוק תשלומים מתקדם ומגוון בישראל"

בית הדין לתחרות אישר (יום ג', 12.4.22) את המתווה המוסכם בין הממונה על התחרות לבין החברות שב"א ומס"ב להיפרדות מלאה של החברות.
שב"א ומס"ב הן שתי מערכות התשלומים המרכזיות בישראל אשר נשלטו בעבר על-ידי הבנקים. באמצעות מערכות תשלומים אלה מתבצעת סליקת כרטיסי אשראי, העברת כספים בין חשבונות בנק ועוד. בין החברות התקיימו לאורך השנים שיתופי פעולה רבים כגון: מנכ"ל והנהלה משותפים, משרדים משותפים ומערכות מחשוב משותפות.
ב-10 במאי 2020 הגישו שב"א ומס"ב בקשה לאשר את שיתופי הפעולה ביניהן כהסדר כובל. הממונה על התחרות התנגדה לאישור ההסדר הכובל שכן הוא עלול לפגוע בתחרות והוא איננו לטובת הציבור. הממונה סברה שהפרדת שיתופי הפעולה בין החברות עשויה להוביל להתפתחות של תחרות בין מערכות התשלומים ותגביר את החדשנות של אמצעי התשלום בישראל.
ב-27 בפברואר 2022, ולאחר שנוהלו מגעים עם הממונה, הוגשה בקשה מוסכמת לאישור מתווה ההפרדה לבית הדין לתחרות, כך שההסדר הכובל יאושר בתנאים מוסכמים. התנאים, שגובשו בשיתוף חטיבת התשלומים בבנק ישראל, כוללים הפרדה מלאה של החברות מרמת ההנהלה, פיתוחי האפליקציות ושירותי התשלומים המיידים ועד לתשתיות שעליהן נסמכות החברות.
בהתאם להסכמה עם הממונה על התחרות כבר הופרדו רוב הפונקציות הניהוליות בחברות וכן חלק משמעותי מההתקשרויות עם צדדים שלישיים. במסגרת התנאים, יופרדו כל כוח האדם והמשרדים של החברות עד לאוגוסט 2022, מרבית הפיתוחים האפליקטיביים המאפשרים התעצמות של התחרות בין החברות יופרדו עד לסוף שנת 2023, תשתיות החברות יופרדו עד לסוף שנת 2024 ואילו מחשבי החומרה של החברות יופרדו עד לסוף שנת 2027. בימים האחרונים אישר בית הדין לתחרות את המתווה המוסכם במלואו.
הממונה על התחרות, מיכל כהן, ציינה היום כי פירוק מונופול מערכות התשלומים בישראל היא בשורה משמעותית שתאפשר התפתחות של תחרות בין שני גופים שעד כה התנהלו כגוף יחיד. "התחרות תקדם הסרת חסמים מהותיים להתפתחות של שוק תשלומים מתקדם ומגוון בישראל", אמרה.

תאריך:  12/04/2022   |   עודכן:  12/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הוועדה בראשות שר האוצר ליברמן אישרה את הפרטת דואר ישראל במלואו    הורתה לנמל חיפה לחתום על סילוק התביעה הנוגעת להפרטתו
איתמר לוין
ראש ממשלת בריטניה ושר האוצר, רישי סונאק, נקנסו בידי משטרת לונדון בשל נוכחותם במסיבות שהתקיימו ב"מספר 10" תוך הפרת המגבלות שהטילה הממשלה    חשיפת הקנסות תחדש את הלחץ להתפטרותו של ג'ונסון
עידן יוסף
איתמר לוין
האינפלציה ממשיכה לקבוע שיאים שלא נראו מזה ארבעה עשורים    לקשיי האספקה והתעסוקה בשל הקורונה נוסף בחודש שעבר הזינוק במחירי האנרגיה בשל הפלישה הרוסית לאוקראינה    ביידן צפוי להודיע על צעדים נוספים בניסיון להוריד את מחירי האנרגיה
איתמר לוין
אפקון בנייה תובעת את חברת מרכזי מסחר, בטענה שזהו הסכום המגיע לה תמורת ביצוע עבודות בקניון עופר במעלה אדומים - אשר לדבריה התארכו בשל התנהלותה של מרכזי מסחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il