בעקבות סיקור הפיגוע בדיזנגוף, שגרר ביקורת קשה על התנהלות חברות החדשות, הוציא (יום ד', 13.4.22) מנכ"ל חדשות 13,
אבירם אלעד, מכתב הנחיות לעובדי החברה, בעת סיקור פיגועים:
"כמו בתקופות קשות בעבר, גם בשבועות האחרונים אנחנו נדרשים לסיקור אינטנסיבי של פיגועים מסוגים שונים ברחבי ישראל. תפקידנו כחברת חדשות מקצועית, שמגיעה למאות אלפי צופים, לנהוג באחריות - אחריות על המידע שאנחנו מעבירים ואמינותו, אחריות כלפיי נפגעים ומשפחותיהם, ואחריות אל מול ביטחון המדינה וכוחות הביטחון.
כדי להמשיך בעבודה המקצועית, אנו מחדדים מספר כללים שרובכם המכריע מכיר ומיישם, אך חשוב להמשיך ולהיעזר בהם, כדי להתמודד עם דילמות מקצועיות שעלולות לצוף.
הנחיות אלה לעולם לא יכסו כל אפשרות וכל סיטואציה שתיווצר ולכן בסופו של דבר אין תחליף לשכל הישר ולהיגיון המקצועי הבסיסי.
- לא מפריעים לכוחות ביטחון ומצייתים להנחיות. כאשר ישנו חשש לחשיפת בעלי תפקידים שאינם אמורים להיחשף, יש לצלם בזוויות אחרות שאינן חושפות. כמובן שלא נכנסים לזירה תחומה פעילה, כמו בניין מכותר. עם זאת, תפקידנו הוא להגיע לזירה כמה שיותר מהר ולדווח ממנה.
- לא נדחקים בין הכוחות הפועלים בשטח. שומרים על מרחק סביר.
- אין צורך בצילומי היסטריה, צרחות, זעקות או התנהגות קיצונית אחרת.
- העברת חומרים שרצים ממקורות שונים בחמ"ל - להעביר תוך סיווג - האם יודעים מי המקור להעברה או שזה חומר לא מסונן. אם כן, לשים הערת אזהרה. לא FW אוטומטי על כל דבר.
- כל עוד אין אינפורמציה חדשה נסו לתאר את מצב הזירה העכשווית ולשחזר את שאירע. הימנעו מספקולציות, הימנעו משמועות.
- כללי מוות, פציעות ופגיעות צריכים להישמר כמו שהיו - לא מראים גופות, לא פצועים מדממים. ירי/נטרול - לטשטש. משפחות אבלות, משפחות בהמתנה בבית חולים, פצועים בהלם וכדומה - להימנע בחי. להימנע מצילום של פרטים אשר יכולים לזהות נפגעים.
- שום אינפורמציה לא עולה בשידור או בדיגיטל, אלא אם עברה פילטר של עריכה, או מגיעה בדוקה תוך מכתב/פרשן תחום שסומך על המידע ומאשר שימוש בו. כשיש ספק, אין ספק, לוקחים עוד דקה ובודקים לעומק.
- כל סרטון שמראה את הפיגוע באופן ישיר ישודר רק לאחר הפעלת שיקול דעת של עורך בכיר.
- במקרים של מידע לא בדוק שמועבר בחמ"ל ואינו מגיע מכתב התחום הרלוונטי - הכתב יציין בחמ"ל כי מדובר במידע בבדיקה ולאחר שהמידע בדוק יציין כי ניתן לפרסם.
- כתבים מהשטח צריכים להקפיד על טון רגוע, לא להתלהם ולדבר בקור רוח ללא יצירת היסטריה.
- פעילות בחשבונות ברשתות החברתיות - יש לפעול בזהירות מרבית ולקחת בחשבון שגם מידע שעולה בחשבון אישי של מי מאיתנו, נחשב למידע שמופץ על-ידי החברה".