X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המפכ"ל שבתאי. "ויתור פסול ובלתי חוקי על שיקול הדעת" [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
"הגיבוי לשוטרים חשודים באלימות - לא חוקי"
ח"כ גבי לסקי פנתה אל היועצת המשפטית לממשלה בבקשה שתבחן את מידת החוקיות של המדיניות החדשה שעליה הכריז המפכ"ל, אשר לפיה לא ייפגע קידומם של שוטרים החשודים באלימות נגד אזרחים "חריגה קיצונית משיקול הדעת הסביר"

ח"כ גבי לסקי פנתה (יום ה', 14.4.22) אל היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, וביקשה לבחון את מידת חוקיות דברי המפכ"ל, אשר הצהיר על מדיניות חדשה שבה לא ייפגע הקידום של שוטרים שחשודים באלימות נגד אזרחים.
המפכ"ל, רב-ניצב קובי שבתאי, הכריז ביום שלישי האחרון על המדיניות החדשה אשר לפיה שוטרים אשר חשודים באלימות כנגד אזרחים לא יושעו מתפקידם ואף יוכלו להתקדם בשורות המשטרה מבלי להמתין לבירור החשדות נגדם. עוד הצהיר כי המשטרה תצמצם את השימוש בסמכותה להעביר שוטרים אשר חשודים במעשי אלימות לתפקידי מטה ללא מגע עם אזרחים עד לסיום בירור החשדות. בנוסף, הסמכות להחליט בעניין זה תועבר מידי מחלקת המשמעת של המשטרה לסמכותו של מפקדי המחוז. הצהרתו של המפכ"ל עשויה לתת רוח גבית לאלימות שוטרים כנגד אזרחים, לפגוע בהליך בירור התלונות ולהביא להישנות של פעילות אלימה מצדם של שוטרים שלא הושעו מפעילות חרף החשדות נגדם.
לטענת ח"כ לסקי, סעיף 77י לפקודת המשטרה [נוסח משולב], התשל"א-1971 מקנה למפכ"ל המשטרה שיקול דעת לעניין השעייתו של שוטר אשר נחשד בביצוע עבירת משמעות או עבירה פלילית, לרבות עבירות אלימות. "הצהרתו של מפכ"ל המשטרה מהווה חריגה קיצונית משיקול הדעת הסביר לעניין הפעלת הסמכות האמורה. זאת ביתר שאת עקב העובדה שהצהרה נוגעת לכלל מקרי האלימות, ללא הפעלת שיקול דעת פרטני לכל מקרה ומקרה ובכך מהווה בפועל ויתור פסול ובלתי חוקי על שיקול הדעת", טענה.
עוד הוסיפה כי תופעת האלימות והשימוש בכוח שלא כדין מצד שוטרים כנגד אזרחים, היא תופעה רחבה וארוכת שנים. עוד הוסיפה כי המחלקה לחקירות שוטרים אומנם אינה מסווגת בדוחות השנתיים שלה את התלונות שהגיעו לידה לפי סוגי עבירות, ולכן לא קיים מאגר נתונים זמין ביחס למספר התלונות שהוגשו בגין אלימות שוטרים, אך בתשובה לשאילתה שהגיש חבר הכנסת אילן גילאון לשר המשפטים בעניין, נמסר כי בין השנים 2012-2017 הוגשו למח"ש 6,600 תלונות בגין אלימות שוטרים. מובן, שמספר זה אינו משקף את כלל אירועי האלימות של שוטרים כנגד אזרחים, זאת עקב האמון הציבורי הנמוך בהליכי הבדיקה במח"ש והחשש מסרבול ההליך והתנכלות מצד המשטרה. שינוי המדיניות שהציג מפכ"ל המשטה יביא לירידה נוספת באמון הציבורי בהליכי הבדיקה של מח"ש ושל המשטרה ועשוי להביא לירידה נוספת במספר התלונות, לצד עליה אפשרית במספר מקרי האלימות עקב ההימנעות המתוארת מנקיטה באמצעי אכיפה ומניעה.
"לאור האמור לעיל, אבקש כי תבחני האם הצהרתו של המפכ"ל מהווה החלטה בלתי חוקית, עקב ויתור פסול על שיקול הדעת בעניין השעיית שוטרים אשר חשודים באלימות כנגד אזרחים", לשון המכתב.

תאריך:  14/04/2022   |   עודכן:  14/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הגיבוי לשוטרים חשודים באלימות - לא חוקי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מבהירה שנאלצה לבצע בו התאמות שיאפשרו לבנט להתגורר בו, בשל הצורך הביטחוני לבצע שיפוצים נרחבים במעון בבלפור    מדגישה: המדינה אינה מממנת עבודות המשביחות את הבית; בנט אינו מקיים בו פעילות רשמית
איציק וולף
שפיגלר מכהן כמנכ"ל המוסד לביטוח לאומי ויחליף בתפקיד את עופר בלוך    דירקטוריון חברת החשמל קיבל פה אחד את המלצת ועדת האיתור למינויו לתפקיד    המינוי טעון אישור של שר האוצר ושל שרת האנרגיה לאחר שיתייעצו עם הוועדה לבדיקת מינויים בכירים
איתמר לוין
איציק וולף
הנהלת חברת התעופה ארקיע תצמצם את הפחתת השכר המתוכננת לכלל עובדי החברה ותעלה את היקף המשרה ואת השכר של הטייסים העובדים בחברה
איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il