בעקבות איום בעתירה מצד תאגידי מוניות שירות על כך שמשרד האוצר אינו מעביר פיצוי,
משרד התחבורה מפרסם טיוטת תקנות להפחתה של האגרה בעד רישיון להפעלת מונית. בהתאם למוצע, יקבלו התאגידים פיצוי בסך 60 אלף שקלים.
החוק קבע הסדר חדש לעניין ענף מוניות השירות ולפיו רשיונות הפעלת קווים יוקצו בהליכים תחרותיים, ויחולו על המפעילים דרישות המותאמות לאספקת שירות הסעה בעידן הנוכחי בהיבטים שונים, וברובם של המקרים לא יוקצו רישיונות להפעלת קווים בודדים אלא לאשכולות קווים. מדובר בשינוי מהותי באופן הפעלת הקווים, באופן שגרם לרבים מהגורמים הפועלים בו לפרוש ממנו, ואחרים נדרשו להקים, למעשה, עסק חדש ושונה לחלוטין ממה שהפעילו עד לרפורמה.
במסגרת החקיקה של החוק, הוחלט כי יינתן פיצוי למפעילים הוותיקים וכן לנהגים שלא היו להם זכויות בתאגידים בעלי רישיונות הקו, באמצעות זכות לרכישת רישיונות להפעלת מונית במחיר מופחת, פיצוי שפרטיו ייקבעו בתקנות.
אולם עד עתה, בחלוף שנים אחדות, לא הועברו כאמור הפיצויים לכל התאגידים. על-פי המוצע יועברו רק 60 אלף שקלים, וזאת בתנאי שהתאגידים הישנים שפעלו עד 11.8.16 לא יוכלו לפעול יותר במתכונת הקיימת. ככל שתאגידי נהגי המוניות יסכימו לכך ולא יגישו עתירה על כך שמדובר בסכום נמוך, הם יידרשו להפסיק את פעילותם כתנאי לקבלת הפיצוי. המשמעות תהיה צמצום השירות הקיים ממילא.
משרדי האוצר והתחבורה הכשילו את הרפורמה, כאשר הוסיפו למכרזי מוניות השירות את רכיב המחיר, שהפך את התחרות להפסדית וללא משתלמת עבור התאגידים - שהעדיפו להישאר במתכונת ההפעלה הישנה.
משרד התחבורה פרסם לפני חודשים אחדים תזכיר חוק שנועד להאריך את תוקף הוראת השעה בשנה נוספת. למרות שהתזכיר הובא להערות הציבור לפרק זמן מקוצר, עד היום הוא לא אושר בכנסת. הוראת השעה הסתיימה ב-31 בדצמבר 2021.